Kyseessä ohjaustehostamaton Sierra (ghia) vm 88 2.0 ruisku.
Topicci kertoo jo aika pitkälti, tuli katsastuksessa hylsy tuosta syystä (parista muustakin, mutta muut laitettu jo kuntoon).
Ohjaus palautui ennen hieman paremmin keskelle, mutta auto seisoi pari viikkoa paikoillaan huoltoa tehdessä sekä vaihdoin alatukivarren ja raidetangon pään, sen jälkeen huomasin itsekkin että ohjauksesta oli tullut paljon raskaampi.
Ei palauttanut kunnolla edes silloin kun oli eturenkaat nostettu ilmaan, joten ei pitäisi kai olla aurauskulmasta tms. kiinnikkään?
Onko tuolla jotain mikä pitäisi öljytä tms. joka auttaisi?
Autoa olen muuten korjannut jo lähes kaikintavoin, mutta itse ohjaustekniikkaan en ole koskaan perehtynyt, ei ollut vielä tullut tarvetta.
-Pasi
Ohjattavuus - palauttaa huonosti
Onkohan tuolla iskareiden yläpäässä laakereita? Jos on, niissä melko varmasti syy.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Vaikka iskareiden laakerit muutoin kuulostaakin hyvin järkevältä paikalta, en millään jaksaisi uskoa että vika voisi olla siinnä, ottaen huomioon että jäykkyys on tullut yhtäkkiä ja ennen seisontaa ja huoltoja oli oikein mukavan tuntuinen.
Hammastangon vaseliointia pitää koittaa ainakin.
Voivatko pyöräkulmat (asensin uuden raidetangon pään seisonnan aikana) vaikuttaa myös silloin kun renkaat ovat ilmassa?
-Pasi
Hammastangon vaseliointia pitää koittaa ainakin.
Voivatko pyöräkulmat (asensin uuden raidetangon pään seisonnan aikana) vaikuttaa myös silloin kun renkaat ovat ilmassa?
-Pasi
Eipä niiden pyöränkulmien pitäisi vaikuttaa silloin kun auto on ilmassa. Olettaen, että pyörät osoittavat suunnilleen sinne minne pitääkin:)
Yksi tarkastuskohde on ohjausakselin nivel siellä konehuoneessa jarrutehostimen alla. Omasta Sierrasta se otti ja ruostui ihan varoittamatta ja ohjaus jäykistyi aikalailla äkkiä. Tuosta on nyt kuusi vuotta ja edelleen toimii hyvin, kunhan muistaa ruiskutella niveleen jotain voitelevaa pari kolme kertaa vuodessa.
Yksi tarkastuskohde on ohjausakselin nivel siellä konehuoneessa jarrutehostimen alla. Omasta Sierrasta se otti ja ruostui ihan varoittamatta ja ohjaus jäykistyi aikalailla äkkiä. Tuosta on nyt kuusi vuotta ja edelleen toimii hyvin, kunhan muistaa ruiskutella niveleen jotain voitelevaa pari kolme kertaa vuodessa.