ratkaisu: Escort 1.4i -91 käy pari sekuntia ja sammuu
ratkaisu: Escort 1.4i -91 käy pari sekuntia ja sammuu
Pakkasten aikaan on syksystä asti ollut välillä ongelmana se ettei auto pysy käynnissä paria sekuntia kauempaa. Tallista lähti käyntiin ilman ongelmia ja kone kävi ilman ongelmia, mutta pari päivää pihalla seisottuaan ei pysynyt käynnissä millään.
Tulpat vaihdettiin, jäänestoaineet kokeiltiin ja anturit putsattiin mutta aina sama homma pari päivää pakkasessa seisottuaan.
Ongelma hävisivät kun takaäänenvaimentimeen porattiin reikä - pöntöstä valui toista litraa vettä. Ei ihmekään jos ei auto käy kun pakoputki on pakkasilla tukossa. Eli ei se vika sittenkään ihan joka kerta ole antureissa...
Tulpat vaihdettiin, jäänestoaineet kokeiltiin ja anturit putsattiin mutta aina sama homma pari päivää pakkasessa seisottuaan.
Ongelma hävisivät kun takaäänenvaimentimeen porattiin reikä - pöntöstä valui toista litraa vettä. Ei ihmekään jos ei auto käy kun pakoputki on pakkasilla tukossa. Eli ei se vika sittenkään ihan joka kerta ole antureissa...
Nyt niitä ongelmia alkoi sitten löytymään.
Tänään lähti ilosesti kyllä käyntiin (-20 astetta) mutta siinä samalla kuikuilin konehuoneeseen ja totesin että pakosarjan ja kannen välistä kuplii nestättä ja tiputtelee muutaman tipan ihan maahan saakka. Eli näyttäs siis äkkiseltään siltä että kansipahvi ois mennyt.
Ja kun tosiaan rupesin kelailemaan niin aika tummaa mömmöö välillä tulee pakokaasun mukana (ei oikeen öljyä, saattas olla tosiaan pakokaasun mukana tulevaa nestettä).
Onkos raadille tullut eteen vastaavia tapauksia? Onko tuo periaattessa mahdollista että kansipahvista kusis nesteitä pakosarjaan? Miten ne vesikanavat siellä kulkee?
Jos tilanne näin niin mitäs toi katalysaattori tykkää jos sitä pakokaasujen mukana vedellä voidellaan tasaseen tahtiin? Eli kannattaisko tuo laittaa rempan alle samantien?
Tänään lähti ilosesti kyllä käyntiin (-20 astetta) mutta siinä samalla kuikuilin konehuoneeseen ja totesin että pakosarjan ja kannen välistä kuplii nestättä ja tiputtelee muutaman tipan ihan maahan saakka. Eli näyttäs siis äkkiseltään siltä että kansipahvi ois mennyt.
Ja kun tosiaan rupesin kelailemaan niin aika tummaa mömmöö välillä tulee pakokaasun mukana (ei oikeen öljyä, saattas olla tosiaan pakokaasun mukana tulevaa nestettä).
Onkos raadille tullut eteen vastaavia tapauksia? Onko tuo periaattessa mahdollista että kansipahvista kusis nesteitä pakosarjaan? Miten ne vesikanavat siellä kulkee?
Jos tilanne näin niin mitäs toi katalysaattori tykkää jos sitä pakokaasujen mukana vedellä voidellaan tasaseen tahtiin? Eli kannattaisko tuo laittaa rempan alle samantien?
Viimeksi muokannut hetapola, 04 Helmi 2006 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heikki &
Escort 1.4i -93 -SOLD!
O*** A*tra
Escort 1.4i -93 -SOLD!
O*** A*tra
Kondenssiovettä sanoisin minä, eli varsinkin talvella pätkä-ajossa. Itsellä myös putkessa jonkun verran vettä ja ei tule koneesta.
Pakkasellahan kun auton lyöt käyntiin niin ensin ei tule pakokaasua (näkyvää) juuri lainkaan, kun putki alkaa enemmän lämmetä niin alkaa pöllyttää valkoista aika reilusti johtuen siitä että se putkessa oleva vesi kuumenee ja alkaa höyrystyä
Pakkasellahan kun auton lyöt käyntiin niin ensin ei tule pakokaasua (näkyvää) juuri lainkaan, kun putki alkaa enemmän lämmetä niin alkaa pöllyttää valkoista aika reilusti johtuen siitä että se putkessa oleva vesi kuumenee ja alkaa höyrystyä