escort 1,4i -92

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Kimsu74
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Helmi 2006 21:08

escort 1,4i -92

Viesti Kirjoittaja Kimsu74 »

Mistä voisi ruveta kattelemaan vikaa kun kiihdyttäessä auto "empii" eli lähtee hitaasti kiihdyttämään pienen viiveen jälkeen. Se myös nykäisee ja auto tekee tätä usein muttei aina.

Itellä tulisi bensapumppu mieleen koska autosta kuuluu kumma ulvova heikko ääni?
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Tulpat, tulpanjohdot, suodattimet, maf jne jne kyllä haulla löytyy juttua. Ulvonta taas voi olla vaikka pyöränlaakeri tai vaihdelaatikko, onkos siellä öljyä :)
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
hetapola
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Tammi 2006 21:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hetapola »

Samanmoista tuossa omassa tuntuu hieman olevan. Ei oikeastaan ajoa häiritse mutta sen verran että asian toteaa kun oikeaa monoa antaa ja miettimiseks menee. Ongelma/"ominaisuus" tuntuu erityisesti pikkasen viileällä koneella
MAP tuli mieleen kun noita muita threadeja lueskelin. Täytyy varmaan tsekata mikä tilanne sen kanssa. Läpän asentoanturi näyttäs jo kertaalleen olevan vaihdettu. Täytyy varmaan sekin katsoa...

Lisäks tossa mun yksilössä näyttää olevan toisioilmaventtiili(?) (siis se joka päästää ilmaa pakosarjaan) ohitettu siten että pakosarjalle menevä putki tulpattu. Sähkökytkennät näyttäs olevan paikallaan. Voisko tuo vaikuttaa? Ymmärsin että että venttiilin tarkoituksena on antaa katalysaattorille happea. Mutta voisiko tässä tapauksessa lisäilman puute aiheuttaa kastikkeen määrän lisäämiselle jotain viivettä?
Heikki &
Escort 1.4i -93 -SOLD!
O*** A*tra
Kimsu74
Viestit: 3
Liittynyt: 02 Helmi 2006 21:08

...jatkuu

Viesti Kirjoittaja Kimsu74 »

Nonih, nyt on tulpat ja ilma putsari vaihdettu, katotaan huomenna jos se nyt kulkis, Oon nimittäin juuri ostanut auton 2 sukupolven serkkupojilta ja auto oli niiden ensimmäinen joten rääkätty on varmasti.

Tulpat oli kyllä sen näköiset että niitä ei oo varmaan vuosiin vaihdettu samaten putsari.

Se kumma "ulvova" ääni ei minun tietääkseni tule vaihdelaatikostakaan koska se pitää samaa ääntä vapaallakin, esim vanhemmat Saabit pitää vakiona kyseistä ääntä ja se tulee kuulema bentzeeni pumpusta...?, Kytkinremppa on myös tehty joten ei pitäisi olla painelaakerikaan.

Pitääkö kyseisen auton pitää kierroksia yllä pari sekunttia sen jälkeen kun on kytkin painettu pohjaan? Mondeot kuulema tekee niin ( ainakin kaverin -94).
hetapola
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Tammi 2006 21:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hetapola »

Selvisi muuten tuo nykiminen ja käynnistysvaikeudet ilman pientä kaasun painamista.
Perjantaina kuului kova possahdus kovassa kiihdytyksessä, pakoputkesta lensi hirveä kasa villaa pihalle. Oli sitten ollut viimenen pönttö ihan tukossa ja ainostaan ennen sitä olevasta reiästä päässyt kaasut pihalle (huonosti, mutta kuitenkin).

Kaikki nykimiset loppu samantien kun ilma kiertää paremmin. Olis varmaan tarvinnu aikasemmin ihmetellä sitä pakoputkea eikä vaan ohimennen todeta että: "Onpas iso reikä putkessa kun ei juur tuu ees pakokaasua loppuun saakka..."
Heikki &
Escort 1.4i -93 -SOLD!
O*** A*tra
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Re: ...jatkuu

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

Kimsu74 kirjoitti:'
Pitääkö kyseisen auton pitää kierroksia yllä pari sekunttia sen jälkeen kun on kytkin painettu pohjaan? Mondeot kuulema tekee niin ( ainakin kaverin -94).
esko ainakin tekee tuota mutta olen ollut samanlaisen kyydissä joka sitä ei tee. Eli joku vika siellä on, eri asia sitten mikä. Haulla löytyy hakuammuntaa.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Mulla myös bensiinipumppu pitää elämää.

ääni muistuttaa pikkulinnun sirkitystä. kuten painan vähän enempi kaasua ja vaihdan vaihdetta niin taas kuuluu se bensapumpun sirkitys.

en tiedä kuuluuko asiaan. mutta suhteellisen uudesta pumpusta on kyse. koko tankki pumppuineen on vaihdettu muutama vuosi sitten.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kait 1.4 "empii" kun vasta 1.8 liikuttaa "sopivasti"? :roll:
Escorvet
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Loka 2005 17:11
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Escorvet »

Onks keneläkään käyny moista et kyseinen motti pyörittää mut ei lupaakaan? Eilen ku töistä lähin ni sai pariin otteeseen starttaa aika pitkään ennen ku lähti käyntiin ja ku selvisin himaan ni auto ei pysyny enää tyhjäkäynnillä käynnissä ja tänään ei lähteny enää ollenkaan käyntiin! :evil:
Jos jotain vinkkiä löytyis...
(selailin jo aika monet keskustelut läpi k.o. aiheesta)
Edit. Kipinää saa ja ainakin imu sarjalle asti tulee bensaa.
Viimeksi muokannut Escorvet, 08 Maalis 2006 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
adrian
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Helmi 2005 07:44

Re: ...jatkuu

Viesti Kirjoittaja adrian »

Kimsu74 kirjoitti:Pitääkö kyseisen auton pitää kierroksia yllä pari sekunttia sen jälkeen kun on kytkin painettu pohjaan? Mondeot kuulema tekee niin ( ainakin kaverin -94).
Mondeossa tyhjäkäyntikierroksien kuuluukin olla kytkin pohjassa hieman koholla, mikäli auto on liikkeellä. Kyseessä on siis ominaisuus, ei vika.

Tuttu korjaaja selitti että ko. feature suojaa moottorin mekaniikkaa mahdollisessa moottorijarrutustilanteessa..

terv. Ari
"hyvää tuloo vaikka tavallista yrittää"
99 MONDEO 2.5GT Wagon
"Kerran elettyä elämää"
"vanha, mennyt ja entinen"
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Sulakerasia? 8)
Escorvet
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Loka 2005 17:11
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Escorvet »

Monteonisti kirjoitti:Sulakerasia? 8)
Kerran lähti käyntiin ja siihen se taas jäi nyt ei enää kirveelläkään käyntiin! :evil:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Lähteekö työntämällä tai vetämällä? 8)
Meillä sulakerasia kait vaikutti jotenkin ajonestoon kus joskus lähti vain työntämällä! :shock:
Escorvet
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Loka 2005 17:11
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Escorvet »

Monteonisti kirjoitti:Lähteekö työntämällä tai vetämällä? 8)
Meillä sulakerasia kait vaikutti jotenkin ajonestoon kus joskus lähti vain työntämällä! :shock:
Ei oo ajonestoa ton ikäsessä karvalakki escortissa :shock:
Tänään lähti hyvin sillä käyntiin ku kaato suoraan imusarjaan bensaa ja sit taas toimi normaalisti kunnes kaupassa käydessä ei meinannu taas p-hallista lähteä käyntiin.

Starttailin muutaman kerran ja sit odotin noin 5 min. ja simsalabim! käyntiin. Tosin sammu melkeen heti mut lähti uudestaan starttamalla käyntiin. Ei pysyny tyhjä käynnillä eikä meinannu kestää painaa kaasua yhtään. Liikkeelle lähdettyä nyki ja pätki.


Nyt testasin mitä tykkäis starttispraystä imusarjaan ni meinas aina hyytyä kone kokonaan ku sitä suhautti. Voiko tässä muuta sanoa ku voi ford... :roll:
Vastaa Viestiin