Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mistäs sait ton tiedon? Pitäis saada virallinen paperi katsastusta varten 1.6:n ja 2.8:n alustan eroista. Ja vähän tietää mitä pitää vaihtaa 1.6:een jotta se vastaa 2.8:a.
jani kirjoitti:Mistäs sait ton tiedon? Pitäis saada virallinen paperi katsastusta varten 1.6:n ja 2.8:n alustan eroista. Ja vähän tietää mitä pitää vaihtaa 1.6:een jotta se vastaa 2.8:a.
Tämmönen projekti...
ainakin 260mm etujarrut,10" rummut taakse,etuvakaaja 26mm,takavakaaja.. siinä ensi alkuun vaihdettavaa
kysy papereita foordilta tai katsastus asemalta sieltäkin varmaan löytyy jotain. noi xr4i kamat. xr4x4 taitaa vaatia levyt taaksekkin.
että semmonen rojekti..
No mulla onneksi on edessä 260mm jarrut vakiona ja takana 235mm levyt vakiona (ABS-malli).
Paikallisessa ford-liikkeessä kävin jo kerran kyselemässä alustan muutoksista, mutta ei ne osannu sanoo mitään, eikä niil oikee ollu mitää vertailutaulukkoo alustasta.
Katsastuksessa käväisin jo kyseisen pelin kanssa, jarrut OK, mutta jousista, kallistuksen vakaajista, perästä, vetareista ja kardaanista piti vielä saada tieto katsastusäijälle. Että käykö 1.6 osat, vai pitääkö vaihtaa 2.8 osia..
evolution kirjoitti:maahantuojalta saat sen eroavaisuus todistuksen
scorppion takavakaaja ainakin sopii sierraan, etuvakaajasta ei tietoa.
miksi niitä scorpparin osia sinne tarttee saada
No hyvä. No eihän mun välttämättä scorpion osia tarvii saada, käy XR4i:nkin.
Eli 1.6 on vaihdettu isompaa, vertailumallina XR4i. Kaikki muut on nyt OK, paitsi kallistuksenvakaajat, takajouset, kardaani, perä ja vetarit.
Maahantuojalta on kysytty eroavaisuustodistuksia, mutta ei ainakaan tunnustanu että heillä olis (niin tarkoista, kuten jouset, kallistuksenvakaajat...
Kävin myös lähimmässä ford liikkeessä eikä heilläkään ollut tarjota mitään..
Xr4 kirjoitti: eikös sierra ja scorpio ole rakennettu samalle alustalle? Nii vaa muistelisin
Mk I (1985-1994)
Engineering-wise, the Scorpio was heavily based on the Sierra, sitting on a stretched version of its floorpan, and using a similar styling philosophy set by both the Sierra and the third generation Escort.