
MK6 ajettavuus
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
no niin... eilen Tebiksen huoltomies kävi autoa läpi öljynvaihdon yhteydessä ja näytti siltä, että vika ei olisi puslissa eikä siellä suunnalla. Paras veikkaus hänen mukaansa ratin välykseen/pykälään (joka aiheuttaa vetelyn) voisi olla vioittunut hammastanko. Varmasti ei osannut sanoa.
Mitä mahtaa maksaa asennettuna uusi hammastanko ja kannattaako samalla kenties uusia raidetanko?
Mitä mahtaa maksaa asennettuna uusi hammastanko ja kannattaako samalla kenties uusia raidetanko?
Escort 1.6i 16V Zetec ´96
Yli 600€ maksoi RS2K:n ja varaosia vanhaan ei saanut mistään, eikä ole mikään helpoin vaihdettava. Joudut puottaan apurungon alas jos huolella teet. Voin vaihtaa jos tuut joensuuhun autos kansstimbee kirjoitti:no niin... eilen Tebiksen huoltomies kävi autoa läpi öljynvaihdon yhteydessä ja näytti siltä, että vika ei olisi puslissa eikä siellä suunnalla. Paras veikkaus hänen mukaansa ratin välykseen/pykälään (joka aiheuttaa vetelyn) voisi olla vioittunut hammastanko. Varmasti ei osannut sanoa.
Mitä mahtaa maksaa asennettuna uusi hammastanko ja kannattaako samalla kenties uusia raidetanko?

http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
OK, kiitos tiedoista.
Ajattelin käyttää auton ensin ohjauskulmien säädössä ja mikäli ajettavuus paranee edes vähän, niin vien auton vasta joskus myöhemmin Pohjanmaalle tutulle mekaanikolle korjattavaksi.
Lupasi tutkia autoa tarkemmin ja epäili paremminkin pelkkää ohjausristikkoa väljäksi kuin koko ohjausvaihdetta. Oli sitä mieltä, ettei viitsi heti ensimmäisenä kalleinta osaa uusia... Ja jos tuo ohjausvaihde menee loppujen lopuksi uusiks, nii täytyy koittaa katella tehdaskorjattu. Vaihdattaa samalla sitten tukivarren takapuslat ja raidetangot.
Luulisi sitten ajotuntuman paranevan
Ajattelin käyttää auton ensin ohjauskulmien säädössä ja mikäli ajettavuus paranee edes vähän, niin vien auton vasta joskus myöhemmin Pohjanmaalle tutulle mekaanikolle korjattavaksi.
Lupasi tutkia autoa tarkemmin ja epäili paremminkin pelkkää ohjausristikkoa väljäksi kuin koko ohjausvaihdetta. Oli sitä mieltä, ettei viitsi heti ensimmäisenä kalleinta osaa uusia... Ja jos tuo ohjausvaihde menee loppujen lopuksi uusiks, nii täytyy koittaa katella tehdaskorjattu. Vaihdattaa samalla sitten tukivarren takapuslat ja raidetangot.
Luulisi sitten ajotuntuman paranevan

Escort 1.6i 16V Zetec ´96