ford sierra vm-87 2.0

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

ford sierra vm-87 2.0

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

Eli riesassa semmoinen vika et kone sammuu lämmöt ollessa noin puolessa välissä oli sitten auto vauhdissa tai ei. Käyntiin ei lähde millään jos heti rupee sahaamaa mut ku odottaa tovin nii lähtee ja sit saattaa olla et ei oo hetkee enää mitää vikaa ... mikä vikana ? :cry:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Dohc, ohc, ruisku vai kaasari? Kannattaa laittaa kaikki mahdollinen tieto niin porukka osaa hieman kertoa mikä voi olla vikana.
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

Elikkä riesa on ohc kaasarilla varustettu joku tupla kurkkuune jossa o sähkööne ryyppy... 87vm tulpajohdot o joku kootut teokset mut tulpat o oikeen väriset. Virran jakaja kansi oli tai näytti et olis ollu hius murtuma jote jonku passatin kansi kävi siihe sillähätää. puolan osti uude ja vaihdoin sen moottorin ohjausboxi kaverin kans mut ei auttanu... naputtaa ku diisseli ja häviää paisunta säiliöstä nestettä pikku hiljaa en tiedä onks se syyläris vika ku siltäki vaikuttais.... et sellaasesta murheenkryynistä olis kyse....
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Äkkiseltään tulis mieleen hiushalkeama kannessa?
Tai kansipahvi..
Miltäs öljyt näyttää ja nouseeko sen pinta samaan tahtiin?
Tai jos syö yleensä paljon öljyä niin onko pinta alkanut yllättäen pysyä
rajoissaan? :)
Mutta joo,minkä väristä se öljy on ollut?
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

joo tota mul kyl o käyny toi halkeama mieles....
ei ainakaa syö paljo mitä ny oon kattellu se o aika vaaleeta et siitäki ite päättelin... kuinkas mitä se vaikutta jos vaihtais 1.6 ohc :stä kannen toho lohkoon.... ? :idea:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

kyllähän se käy,jos haluat vähän paremman niin se 2.0 nokka ja venttiilitkin tekis ihan hyvää..useampi hevonen sillä tulee pellin alle.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

eli kannataisko mu viedä se 1.6 kansi avarrettavaksi vaihtaa venttiilit läpätä ne ja nokka jos se 2.0 nokka o viel hyvä ja sit pelti satsi ja olis tos yks 40mm dellorto tupla et olisko se mistää..? meneek se moottorin ohjaus boxsi kans jotenki yhteytee se alku peräine kaasari?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Mä en tiedä noista ohjausbokseista kun sitkeästi ajelen kärjellisellä sytkällä,vaikka sierran kone taunuksessa onkin.
Mutta muuten,niin noin se taitaa mennä niinkuin itte kirjotit.
:) ..ei oo edes ryyppyä kaasarissa,ihan turhaa hienostelua :lol:
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

tota onks 1.6 litrasen kannes pienemmät venttiilit tai siis onks helppo pistää isommat ohjarit sama kokoset? ja istukat? oon ite pihalla ainaki näistä hommista... :wink:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

millassen puolan ostit? vakiopuola ei ainakaan motonetin luettelon mielestä toimi sierrassa..
Focus 1.0 edition a6 2017
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Re: ford sierra vm-87 2.0

Viesti Kirjoittaja xraam »

Fordson-Riesa-87 kirjoitti:Eli riesassa semmoinen vika et kone sammuu lämmöt ollessa noin puolessa välissä oli sitten auto vauhdissa tai ei. Käyntiin ei lähde millään jos heti rupee sahaamaa mut ku odottaa tovin nii lähtee ja sit saattaa olla et ei oo hetkee enää mitää vikaa ... mikä vikana ? :cry:
Äkkiseltään tulee mieleen että ongelma liittyisi bensan saantiin tai sytytysjärjestelmään, jos kone sammuu kesken ajon. Jos sytkäpurkki on vaihdettu, eikä vaikuttanut ongelmaan, niin sit voisi epäillä ettei kone saa bensaa ja sammuu siksi.

Esim:
-Tukos tankin imuputken suodattimessa?
-Tukos kaasarissa?
-Rikkinäinen bensapumppu?
-Rikkinäinen bensapaineentasaaja/jakaja?

Omia kokemuksia bensaongelmista:
Itsellä oli tankkiin kertynyt jotain ylimääräistä roskaa joka parin kilsan ajon jälkeen tukki tankissa olevan imuputken suodattimen. Auto sammui, eikä heti lähtenyt uudelleen käyntiin. Pienen odottelun jälkeen pääsi taas ajoa jatkamaan, kun ne roskat oli hieman irronneet siitä tankin imuputken suodattimesta.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

jaska74 kirjoitti:millassen puolan ostit? vakiopuola ei ainakaan motonetin luettelon mielestä toimi sierrassa..


tota paikallisesta varaosaliikkeestä sen ostin ku täälä päi ei oo oikee parempi liikkeitä... omasta mielestä seinäjoen ford huolto ei ole oikeen osaavaa tai jos vanhat asiat voi unohtaa nii mikäs siinä... :wink: esim ite omistan tollaase -73vm consulin nii taisin mennä kysymää vetareita uusia sinne nii ei siellä tiedetty et minkä merkkinen auto on consul.. :lol:
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Re: ford sierra vm-87 2.0

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

xraam kirjoitti: Äkkiseltään tulee mieleen että ongelma liittyisi bensan saantiin tai sytytysjärjestelmään, jos kone sammuu kesken ajon. Jos sytkäpurkki on vaihdettu, eikä vaikuttanut ongelmaan, niin sit voisi epäillä ettei kone saa bensaa ja sammuu siksi.

Esim:
-Tukos tankin imuputken suodattimessa?
-Tukos kaasarissa?
-Rikkinäinen bensapumppu?
-Rikkinäinen bensapaineentasaaja/jakaja?

Omia kokemuksia bensaongelmista:
Itsellä oli tankkiin kertynyt jotain ylimääräistä roskaa joka parin kilsan ajon jälkeen tukki tankissa olevan imuputken suodattimen. Auto sammui, eikä heti lähtenyt uudelleen käyntiin. Pienen odottelun jälkeen pääsi taas ajoa jatkamaan, kun ne roskat oli hieman irronneet siitä tankin imuputken suodattimesta.



eli vika löyty se oli bensan paineen tasaajan/jakaja säiliössä pumpun ja kaasarin välinen laitos josta paluu putki tankille otimme putken pumpulta ja suoraa kaasariin hyvin toimii eikä juota yli yms..


suunniteilla juuri kannen ja nokan vaihto yms......

kiitän vastauksista.
Vastaa Viestiin