Terve vaan aluksi kaikille!
Juu ois sierrassa (-84 2.0 OHC) semmonen vika, että pakosarja parin kilometrin (reippaan) ajon jälkeen AINA punaisena ja tulpanjohdot tahtoo tästäsyystä kärähtää
Tausta tietoa: auto ostettu kansivikaisena (oli kolmos pytystä vesikanavaan halki) nyt kansi vaihdettu ehjään. Jakoa laitettu kohdalle, ennakkoa ja myöhäiselle, mutta ei mitään vaikutusta tähän vaivaan, samoin kuin sytytyksen kanssa (kärjetön) koitettu kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja ollen nyt ennakko yli 3000r/min 30astetta!
Imu vuotoja ei ole ja kaasarikin tuli jo tuossa vaihdettua isompaan josta seokset säädetty turvallisesti rikkaalle(tosin tarkistamatta vielä seos mittarilla)
Venttiilit säädetty pako 0.25mm ja imu 0.20mm kylmänä(oli jossain korjausoppaassa) niin ja tulihan nuo venttiilit vielä läpättyä kantta kootessa että ei nekään vuoda!
Joten MIKÄ TUOTA VIELÄ VAIVAA
2.0 sierra mysteerio
Laihalla vetää joka tapauksessa
Menee vielä venttiilit joku päivä.
Tarkistitko seokset tyhjä käynnillä vai kierroksilla.
Voi hyvin olla että tyhjäkäynnillä on ok mutta sitten vetää laihalle.
Menee vielä venttiilit joku päivä.
Tarkistitko seokset tyhjä käynnillä vai kierroksilla.
Voi hyvin olla että tyhjäkäynnillä on ok mutta sitten vetää laihalle.
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
Nykyajan filosofiaa...
Joo jäi tosiaan kertomatta että seokset säädin tosiaan suuttimilla! Ja kaasarihan tuossa on nyt volvon (740) weber joka on hieman suurempi kuin sierran oma ja siinä arvot nyt: ensiö ilma 150 ja bensa 185, ja toisio kurkku ilma 185 ja bensa 200 ja näillä eväillä tuntuu jo hajusta olevan rikkaalla saatika varmitus putken päästä=naama niinku kauemmankin auringossa maanneellacossu2 kirjoitti:Niin vielä...
Se seos ruuvi ei vaikuta kuin tyhjäkäyntiin (läppä kiinni)
Muuten säädetään suuttimilla...
Ja sytytyksestä vielä että ei pitäisi myöhäisellä olla kun perus ennakko tällähetkellä 16astetta ja kierroksilla 30 (joo heitin sen alipaine ennakkosäätäjän metsään hetken mielijohteesta ja heppasin sen pohjan kiinni oikeaan kohtaan )
Mutta hyviä vastauksia ja lisää PITÄÄ kirjoittaa, mutta tällähetkellä lähden tarkistamaan noita venttiilivälyksiä josko sittenkin kantais kuumana, tosin ei käynti ole kyllä sen kuuloinen, mutta eihän sitä koskaan tiedä
Niin ja sitähän piti kysymäni kun en tuolta suoraa vastausta löytänyt että.
Eihän tuon ikäisen sierran (-84) sytytysboxi (se mikä on kuljettajanpuolen lokasuojassa pieni musta klöntti) osaa muuttaa tai vaikuttaa itse sytytys hetkeen vaan antaa ainoastaan puolalle komentoja antaen kipinää niinkuin jakajasta on säädetty? ei mene mitään alipaineletkuja ja johtojakin lähtee muistaakseni vain 7kpl
Jotta ei se vika voi tuossakaan olla, vai olenko aliarvioinut auton tekniikkaa
Eihän tuon ikäisen sierran (-84) sytytysboxi (se mikä on kuljettajanpuolen lokasuojassa pieni musta klöntti) osaa muuttaa tai vaikuttaa itse sytytys hetkeen vaan antaa ainoastaan puolalle komentoja antaen kipinää niinkuin jakajasta on säädetty? ei mene mitään alipaineletkuja ja johtojakin lähtee muistaakseni vain 7kpl
Jotta ei se vika voi tuossakaan olla, vai olenko aliarvioinut auton tekniikkaa