Dohc Sierraan marteliusta?
Dohc Sierraan marteliusta?
On ollu vähä harkinnassa, jos tohon 2.0i DOHC `90 Sierraan laittais Marteliuksen putkiston katista taaksepäin? Muuttuuko äänet/onko muuten järkevää laittaa? Joutuuko kiinnityksiä muokkaamaan?
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
mä suosittelisin tekemään itse putkiston. tarpeet maksaa n.60e +pönttö. kyllä kannattaa nähdä vaiva ja säästää pari sataa siinä että tekee sen itse.
eihän se tietenkään ole sellanen vartavasten väännetyn näköinen, mutta hyöty on sama. sijoitat vain kunnolliseen takavaimentimeen. ja simons ei ehkä ole sellanen.
eihän se tietenkään ole sellanen vartavasten väännetyn näköinen, mutta hyöty on sama. sijoitat vain kunnolliseen takavaimentimeen. ja simons ei ehkä ole sellanen.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Juu ei 60e piisaa. Itsellä meni mk2 ekkeriin 2" 1.5m suoraa, taka-akselin ylitys (yhteensä about 30e ja simonssin läpivirtaava (about 30e) ja joku tarvike ns normaalipönttö (about 30e) eli 90e yhteensä ja veikkaan että sierraan ei saa ihan suorasta putkesta tehtyä. Ekkerissä on peltisarjan jälkeen pelkkää suoraa simonssin kannsa akselille asti ja se akselinylityspätkä ja takapönttö
ja mitä paksumpaa hormia niin sitä kalliimpaahan se tässäkin tapauksessa on. kyllä joutuu muutaman vänkkyrän laittamaan jos meinaa sen hyvin saada ettei resonoi, siis sierraan. Ei sovi myöskään unohtaa joustoja ja joskus voi joutua myös kannatinkumit uusimaan.VesQ kirjoitti:Juu ei 60e piisaa. Itsellä meni mk2 ekkeriin 2" 1.5m suoraa, taka-akselin ylitys (yhteensä about 30e ja simonssin läpivirtaava (about 30e) ja joku tarvike ns normaalipönttö (about 30e) eli 90e yhteensä ja veikkaan että sierraan ei saa ihan suorasta putkesta tehtyä. Ekkerissä on peltisarjan jälkeen pelkkää suoraa simonssin kannsa akselille asti ja se akselinylityspätkä ja takapönttö
p.s. 2.5" downpipe maksoi jo melkein 40e eikä siinä ole edes teräspunos joustoa mikä pitäisi siinä kyllä ehdottomasti olla. eli siis turbolta siihen ekaan liitoskohtaan. 2*90ast mutkaa ja sitten suoraa. kartioputki ja laippa oli valmiina.
Uskomattomia nämä "katista taaksepäin" -viritykset! Ei mitään hyötyä ja ei järkeä. Pakosarja(t) ja katti nimenaomaan ahdistaa.
Ostat vaan sen Marteliuksen koko putkiston ja pakosarjan. Sopii takuu varmasti, hyvä laatuinen ja putkiston elementit ovat samoilla mitoilla ja liitoksilla kuin orkkiksetkin, joten joka vuotinen katin asennus sen tunnin ajaksi menee vartissa.
Ostat vaan sen Marteliuksen koko putkiston ja pakosarjan. Sopii takuu varmasti, hyvä laatuinen ja putkiston elementit ovat samoilla mitoilla ja liitoksilla kuin orkkiksetkin, joten joka vuotinen katin asennus sen tunnin ajaksi menee vartissa.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Mistäköhän te olette niitä putkianne tehnyt?? mulle on ainakin 60e riittäny tosi hyvin kun olen tehnyt putken.. ja siinä on kaikki mutkat ja ylitykset otettu huomioon..
huom. mun tekstissä oli + eli plus merkki.. 60e plus takavaimennin joka voi maksaa vaikka 400e jos siltä tuntuu..
motonetistä saa ränniä pari metriä jo 11e. tai sitten mulla on ollu jotain vänkää harakiriä.
on yhdessäkin ollu jo kolmisen vuotta alusta loppuun mun tekemä ränni eikä se vielä mistään vuoda eikä ole puhkiruostunut.
ja mitään turhaa ei osteta.. jos laippa tarvii niin helppo sellanen on itse tehdä. ja jos sattuu pakosarja olemaan alkuperänen ja jostain kumman syystä tahtoo vetää sinne jotain ihan vitun törkeen kokosta ränniä niin voi sinne holkin myös tehdä..
huom. mun tekstissä oli + eli plus merkki.. 60e plus takavaimennin joka voi maksaa vaikka 400e jos siltä tuntuu..
motonetistä saa ränniä pari metriä jo 11e. tai sitten mulla on ollu jotain vänkää harakiriä.
on yhdessäkin ollu jo kolmisen vuotta alusta loppuun mun tekemä ränni eikä se vielä mistään vuoda eikä ole puhkiruostunut.
ja mitään turhaa ei osteta.. jos laippa tarvii niin helppo sellanen on itse tehdä. ja jos sattuu pakosarja olemaan alkuperänen ja jostain kumman syystä tahtoo vetää sinne jotain ihan vitun törkeen kokosta ränniä niin voi sinne holkin myös tehdä..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Noo sitä vitun törkeen kokosta ränniä saattaa joskus hieman tarvita, muutenkin kuin näön vuoksi.Volmari kirjoitti:Mistäköhän te olette niitä putkianne tehnyt?? mulle on ainakin 60e riittäny tosi hyvin kun olen tehnyt putken.. ja siinä on kaikki mutkat ja ylitykset otettu huomioon..
huom. mun tekstissä oli + eli plus merkki.. 60e plus takavaimennin joka voi maksaa vaikka 400e jos siltä tuntuu..
motonetistä saa ränniä pari metriä jo 11e. tai sitten mulla on ollu jotain vänkää harakiriä.
on yhdessäkin ollu jo kolmisen vuotta alusta loppuun mun tekemä ränni eikä se vielä mistään vuoda eikä ole puhkiruostunut.
ja mitään turhaa ei osteta.. jos laippa tarvii niin helppo sellanen on itse tehdä. ja jos sattuu pakosarja olemaan alkuperänen ja jostain kumman syystä tahtoo vetää sinne jotain ihan vitun törkeen kokosta ränniä niin voi sinne holkin myös tehdä..
kaks huonoa puolta, jos vääntää ne mutkat taitaa hieman lutistua (kaikilla ei mahdollisuutta väännellä) , ja ryssänvinkkeleillä tulee kyllä liikaa liitoskohtia ja on vielä rumakin. No saa sen tehtyä vaikka kympillä. Kannattaa kuitenkin varautua hitusen kovempiin kustannuksiin jos haluaa hyvän resonoimattoman putken joka kestää.janne75 kirjoitti: Ei mene sitä 60 euroakaan 60.3mm putki n.25€ siihen kun vääntää itse mutkat niin muita kuluja ei tule.![]()
150€:llä tekee jo rosteriputken ja jääkin vielä pari kymppiä.
Pillillä antaa hieman lämpöä ja kääntelee.. Tosin ei mun hermot siihen riittäisi. Ennemmin ostan valmiiksi taivuteltua putkea kuin alan ite noita sovittelemaan, vaikka maksaiskin enempi.Jaakko85 kirjoitti: kaks huonoa puolta, jos vääntää ne mutkat taitaa hieman lutistua (kaikilla ei mahdollisuutta väännellä) , ja ryssänvinkkeleillä tulee kyllä liikaa liitoskohtia ja on vielä rumakin. No saa sen tehtyä vaikka kympillä. Kannattaa kuitenkin varautua hitusen kovempiin kustannuksiin jos haluaa hyvän resonoimattoman putken joka kestää.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
60.3mm putki taipuu putkentaivuttimella ihan helposti. Siis sellaisella samanlaisellaa millä turvakaaret taivutetaan.
Ei mene lyttyyn yhtään ja ei tarvi lämpöä.
Jos on vanha putki mallina niin uuden tekee kahdesta pätkästä yhdessä illassa. ja asentaakin vielä
niin ja sillä 25€:llä saa putkea 6metriä voi pari ylitystä vaikka harjoitella.
Ei mene lyttyyn yhtään ja ei tarvi lämpöä.
Jos on vanha putki mallina niin uuden tekee kahdesta pätkästä yhdessä illassa. ja asentaakin vielä

niin ja sillä 25€:llä saa putkea 6metriä voi pari ylitystä vaikka harjoitella.

mitähän tuosta setistä pulitit?? tuollane setti et putkisto ja pakosarja ois marteliukselta yhteesä 600e..markov81 kirjoitti:Itselläni oli -92 doch sierrassa marteliuksen koko putkisto(peltisatsi,katin korvaus,loppupätkä pönttöineen) ja saundit oli kiitettävät! Ei kovat vaan sopiva matala murina. SUOSITTELEN!

l
mitähän tuosta setistä pulitit?? tuollane setti et putkisto ja pakosarja ois marteliukselta yhteesä 600e..markov81 kirjoitti:Itselläni oli -92 doch sierrassa marteliuksen koko putkisto(peltisatsi,katin korvaus,loppupätkä pönttöineen) ja saundit oli kiitettävät! Ei kovat vaan sopiva matala murina. SUOSITTELEN!

l
mitähän tuosta setistä pulitit?? tuollane setti et putkisto ja pakosarja ois marteliukselta yhteesä 600e..markov81 kirjoitti:Itselläni oli -92 doch sierrassa marteliuksen koko putkisto(peltisatsi,katin korvaus,loppupätkä pönttöineen) ja saundit oli kiitettävät! Ei kovat vaan sopiva matala murina. SUOSITTELEN!
