Escort 1.1kent(vm83)--->1.6 OHC

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tanari77
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Tammi 2006 21:00

Escort 1.1kent(vm83)--->1.6 OHC

Viesti Kirjoittaja Tanari77 »

Meneekö OHC suoraan tohon laatikkoon?
Mites moottorin-kiinnikkeet?

MItä huomioitavaa tossa projektissa olis?

Auto tulis jäälle.
~Ford Taunus 1.6 vm77~
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

siis vuoden 83 esco on jo etuvetonen ja ohc:tä on ollu tietääkseni vaan sierroissa, taunuksissa, caprissa.... takaveto fordeissa että voi olla vähän sovittamista jos meinaat etuvetoautoon ohc:tä
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Tanari77
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Tammi 2006 21:00

Viesti Kirjoittaja Tanari77 »

AnttiR kirjoitti:siis vuoden 83 esco on jo etuvetonen ja ohc:tä on ollu tietääkseni vaan sierroissa, taunuksissa, caprissa.... takaveto fordeissa että voi olla vähän sovittamista jos meinaat etuvetoautoon ohc:tä
Kyllähän mä nyt sen tiedän 8)

Olis vaan äiteellä tommonen 1.1 esco kaupan niin vois pistää tanarista koneen siihen.
AInakin jokkis käytössä on escorteissa ollut OHC tä.
~Ford Taunus 1.6 vm77~
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Tanari77 kirjoitti: Kyllähän mä nyt sen tiedän 8)

Olis vaan äiteellä tommonen 1.1 esco kaupan niin vois pistää tanarista koneen siihen.
AInakin jokkis käytössä on escorteissa ollut OHC tä.
Mutta ne on sitten muutettu takavetosiks mitä ite oon nähny niitä.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Re: Escort 1.1kent(vm83)--->1.6 OHC

Viesti Kirjoittaja Megado »

Tanari77 kirjoitti:Meneekö OHC suoraan tohon laatikkoon?
Mites moottorin-kiinnikkeet?

MItä huomioitavaa tossa projektissa olis?

Auto tulis jäälle.
Ei se OHC mene tohon lootaan mikä etuvetoisessa on.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Tanari77
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Tammi 2006 21:00

Viesti Kirjoittaja Tanari77 »

AnttiR kirjoitti: Mutta ne on sitten muutettu takavetosiks mitä ite oon nähny niitä.
Tiedän ainakin pari etuvetosta escoo jossa ohc keulilla.

No taidan sit antaa escortin olla ja ottaa tanarista koneen,laatikon ja 2.0 perän ja kipata loput romuäijälle.
~Ford Taunus 1.6 vm77~
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Mikä Taunus..pisteosille on kysyntää tämän tästä.
http://www.taunusfinland.com/keskustelu/
eli lue läpi ennenkun tuhoat täysin.. :)
tai siis laita myyntiin jos on jotain sen arvoista jonka jaksaa purkaa.
ei sieltä mitään junia t...
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Escort 1.1kent(vm83)--->1.6 OHC

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Megado kirjoitti: Ei se OHC mene tohon lootaan mikä etuvetoisessa on.
Miksi ei menisi? Vauhtipyörä/kytkin vaihtoehtoja löytyy bolt-on kamana fordeista aika laaja valikoima. Ohc taitaa olla sen verran pidempi että ei mahdu (muokkaamatta) konehuoneeseen poikittain.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Mut ei kai tos mitään kenttiläistä oo alunperin ollu?
Tanari77
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Tammi 2006 21:00

Viesti Kirjoittaja Tanari77 »

On siinä kentti alunperinkin. :D

Paljonkohan ohc on kenttiä pitempi ,ja flektin jättää pois tottakai.

Vois liikkua ihan mukavasti kun löis 2.0 ohc een kaasari ja nokka tohon 1.6 een.
Ja 2"pörinäputki.

Kun escortti on suht siisti kopaltaan ,tosin eihän se ees ruostu kun on lokarin kaaret lasikuidusta!

taunus on ihan normi 77
Tosin sen on joku ed .omistaja maalannut luumunvioletiks ja vetänyt sen jälkeen katolleen ja ovikin on vedetty tolppaan.
Katossa vähän lommoa ja takakyljessä+ovessa vähän lommoja samoin etukulmissa. ruosteesta puhumattakaan.
takalokarin kaaret ruostuneet puhki/pois.
Toinen etuumpio ja puskurit muistaakseni suht siistit.
:D
Lukkoperäkin tullut kumia polttamalla toisella renkaalla.
Kone on helvetin hyvä.

On kyllä mukava peli rässiä talvella ja kesällä.
Ihmeesti potkua tossa 1.6 ssa vaikka on vakiokaasari yms.
~Ford Taunus 1.6 vm77~
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Tanari77 kirjoitti:On siinä kentti alunperinkin. :D
--
Paljonkohan ohc on kenttiä pitempi ,ja flektin jättää pois tottakai.
Etuvetoisissa ei ole ollut Kenttiä kun 1.3 ja 1.6 83 ja vanhemmissa Fiestoissa, muut 'etuvetokentit' kulkee nimellä Valencia. Pilkunviilausta joopa joo, mutta tuo Valencia on ainakin 5 senttiä lyhyempi kuin oikea Kentti, joten se kannattaa huomioida jos irtomoottoreista pituuksia mittailet ja vertailet.

EDIT:tinä sanoisin vielä että käsittääkseni kaikki harrastelijabudjetin moottorit ja laatikot sopivat toisiinsa.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Tanari77
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Tammi 2006 21:00

Viesti Kirjoittaja Tanari77 »

Mutta siis meneekö se ohc tohon valencian/kentin laatikkoon jos hommaa sopivan vauhtipyörä/kytkinpaketin?Mistä vehkeestä ja mites moottorin kannakkeet?
~Ford Taunus 1.6 vm77~
tanari
Viestit: 57
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:45
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Tanari77 kirjoitti:Mutta siis meneekö se ohc tohon valencian/kentin laatikkoon jos hommaa sopivan vauhtipyörä/kytkinpaketin?Mistä vehkeestä ja mites moottorin kannakkeet?
mikä korimalli se sun 77 taunus on onko 4ovinen? voisin olla kiinnostunut pelkästä korista jos oot pilkkomassa.. mikäli on 4d
Tanari77
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Tammi 2006 21:00

Viesti Kirjoittaja Tanari77 »

2 ovinen se on.

Ja koppa on ihan paska . :?
~Ford Taunus 1.6 vm77~
Vastaa Viestiin