Nokan stefasta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Nokan stefasta

Viesti Kirjoittaja Henna »

Mitenkäs helposti kyseinen osa pääsee lentämään paikaltaan pois?? Tuossa viime viikolla huomasin pohjapanssarin päällä olevan oranssin riekaleen ja siitähän se mitä ilmeisemmin on revennyt. Ei siis koko stefa. Eilen katseltiin tarkemmin kun jostain on vähän öljyä roiskunut ympäri konehuonetta, ei kuitenkaan niin paljon ole tullut et mittatikusta katsoen huolestuttavalta näyttäis. Mut juuri niillä kohdilla öljyä on et olis siitä päässyt roiskimaan. Ensin nimittäin luultiin et ehkä venttiilikopan tiiviste vuotaa kun on jo kauemmin ollut öljyisen näköinen kone. Mut eihän siinä mitään, joskus vuosi sitten koneremppa tehty ja koneistamolla ne sen stefan ja muut kanteen liittyvät osat on laittaneet joten ei vika ainakaan mun/muiden kasaamisessa olleiden apureiden. Onkos kuinka yleistä et noinkin äkkiä stefa menee? Ja johtuisko se ehkä siitä jotenkin kun aikaisemmin oon jo maininnut siitä nokkapyörän taustalevystä mikä rämisi ja on siis ehkä väärinpäinkin, joko levy tai pyörä. Muutenkin se pyörä vähän omituisesti vispaa, verrattuna muihin. Nyt kyllä suututtaa jos pitää ruveta sitä purkailemaan taas. :evil:
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

eipä ole ikinä ainakaan iteltä hajonnut.
mistään kulkineesta..
ei sieltä mitään junia t...
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

ei ainakaan johdu siitä taustalevystä/nokka pyörästä, eihän ne ota missään vaiheessa stefaan kiinni.

se on vähän tuurista kiinni miten pysyy, noissa ohc koneissa olen huomannut että parhaat mahdollisudet toimivaan pakettiin on musta stefa, ne punaiset ja valkoiset ainakin rupee vuotamaan suht nopeasti
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

En ois kyl itekää uskonu et ihan noin äkkiä rupee hajoilee, jos olis mun asentama niin sitte ehkä. 8) Mut ei se nyt viäl onneks häiritseväst vuoda, toivottavast ei tälläsil pakkasil joudu ruveta rassailemaa kun tallissakin on vaan se +1 lämmintä, paitsi et se kyllä tuntuu melkein helteeltä näillä pakkasilla. :P
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Kyllähän tuo nokan stefa on cvh:ssa joskus tullut ois paikoiltaan. Pakkasella taisi olla, lieneekö pyörähtänyt akselin mukana. helppohan tuohon on uusi pukata kun ratasta pois käyttää.
Ohc:ssa tuli kampiakselin takastefa kahdesti ulos ja se teettääkin vähän enempi töitä. Sen jälkeen on tullut laitettua tiivisteliimat aina stefan ja lohkon väliin.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

itte olen käyttäyt kun noita stefoja olen laittanut pikaliimaa(vain omiin) siihen stefan reunaan 3 kohtaan. toi konsti edellyttää vain sen että se stefa menee kerralla paikoilleen ettei tartte moneen kertaan harjoitella
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Niin tuohan on siis ohc. Kyllähän mullakin kaikissa muissa stefoissa ja tiivisteissä on vielä tiivisteliimatkin varmuuden vuoksi laitettu mut epäilen ettei siihen nokkaan kyllä ole sitä laitettu, olis vissiin pitäny ite kasata sekin puoli koneesta. :)
Mut mitäs kun se nokkapyöräkin vispaa silleen omituisesti, eikö se sit muka vois mitenkään vaikuttaa tohon? Jos se nokkakin varmaan vispaa siinnä samalla kun se pyöräkin. Vai ollaankos täs taas ihan hakoteillä? :roll:
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
cossu7
Viestit: 29
Liittynyt: 27 Marras 2005 15:50

Viesti Kirjoittaja cossu7 »

Henna kirjoitti:Niin tuohan on siis ohc. Kyllähän mullakin kaikissa muissa stefoissa ja tiivisteissä on vielä tiivisteliimatkin varmuuden vuoksi laitettu mut epäilen ettei siihen nokkaan kyllä ole sitä laitettu, olis vissiin pitäny ite kasata sekin puoli koneesta. :)
Mut mitäs kun se nokkapyöräkin vispaa silleen omituisesti, eikö se sit muka vois mitenkään vaikuttaa tohon? Jos se nokkakin varmaan vispaa siinnä samalla kun se pyöräkin. Vai ollaankos täs taas ihan hakoteillä? :roll:
toi nokka pyörä vipattaa varmaan sen takia ku on väärin päin :)
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Miten stefa yleensä pääsee ulos kun kopan sisässä? :shock:
Yhdessä tojossa vuoti, oli kait jäätynyt joskus kun kehät irti toisistaan? Ostin uuden (5€) ja aloin sovitteleen paikalleen samalla miettien että millä kopsautan paikalleen! Kun sovittelin, niin "luiskahti" paikalleen eikä vuotanut enää, ihme juttu? :shock:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eihän tuo ohcssä mitenkääs kopan sisällä ole. Painettu vaan siihen laakeripukin päähän eli saattaa hyvinkin tulla ulos. Itsellä noin 10000km ajon jälkeen vuotaa punainen stefa, tai ei vuoda mutta hieman tihkuu
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Ihmettelin itsekin et miten se sieltä ulos voi noin vaan tulla mut näköjään voi, tai ei se kokonaan ole tullut. Eikä se mullakaan onneks kovasti vuoda vaan tihkuu, tai nyt oon kyllä huomannu et etusiivetkin on pieniä öljyroiskeita täynnä eli pellin välistä tullu. Kai se jossain vaihees pitäis vaihtaa kun nyt vähän ilmat lämpenee. Saakos sitä tälläinen ensikertalainen sit ite vaihtaa. :P Motonetin sivuilta kun kattelin vähän hintaluokkia niin osui silmään et ainakaan nokka-akselia ei sais vasta-alkaja vaihtaa mut jostainhan se on jokaisen aloitettava joskus. Ja miten vaikee/helppo homma muuten on?
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

varsin helppo homma kun vain ymmärtää / osaapäätellä kummin päin nokkapyörä laitetaan takasin :D
kyllä se korjauskäsikirjan avulla pitäs onnistua.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

siitä nokkapyörän väärinpäin olosta, niin kyllähän sen nyt huomaa onko pyörä väärinpäin kun se menee aivan eri linjaan mitä muut rillukat on jolloin hihna luisuu melkein pois siltä
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

No kyllähän minä nyt sen nokkapyörän osaisin laittaa oikeinpäin. Onhan se tossa jo vuoden päivät ollut väärinpäin ja "hyvin" on näyttänyt noinkin toimivan, paitsi että vähän vatkaa. Niin joo vois tietty kaivella taas ton korjausoppaan esille tuolta jostain ja katsella mitä siinä sanotaan.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Vastaa Viestiin