Missä vika kun ei tule kipinää?
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02
Jaa, sulla oli erilainen se boksi...
Ennenkö vaihdat sitä virtalukon pohjaa (tai samalla kun vaihdat), niin tarkista tuon janzamarin tarkoittaman töpselin kunto! Jossain ennemminki mainaisin, mutta kerrataanpas vielä... Eli mulla teki joskus niin, että virta tuli kyllä päälle, mutta kun yritti startata, niin virrat sammu (mittariston valotkin sammu). Vika löytyy tuosta "töpselistä", siitä vähän rapsutin hapettumia pois ja taittelin kosketin pintoja "tiukemmalle", niin sen jälkeen on taas pelannu.
OT: Onneksi mä (toivottavasti) pääsen tuosta escon romusta eroon lähiaikoina
Ei taitais mennä enää katsastuksestakaan läpi, pohjasta kyllä...
'poistuu takavasemmalle VW:n leiriin' 8)

Ennenkö vaihdat sitä virtalukon pohjaa (tai samalla kun vaihdat), niin tarkista tuon janzamarin tarkoittaman töpselin kunto! Jossain ennemminki mainaisin, mutta kerrataanpas vielä... Eli mulla teki joskus niin, että virta tuli kyllä päälle, mutta kun yritti startata, niin virrat sammu (mittariston valotkin sammu). Vika löytyy tuosta "töpselistä", siitä vähän rapsutin hapettumia pois ja taittelin kosketin pintoja "tiukemmalle", niin sen jälkeen on taas pelannu.
OT: Onneksi mä (toivottavasti) pääsen tuosta escon romusta eroon lähiaikoina


'poistuu takavasemmalle VW:n leiriin' 8)
kertokaas
eli ku otin tuon virtalukon pohjan irti niin siinä liittimessä on kolme johtoa eli punainen,musta ja musta jossa keltainen raita.ja ku mittailin niin musta-keltainen on maadoitus ja punainen on jatkuva + ja musta on vissiin startille.eli mitä tuossa on menny rikki jos tuossa on vika?ja mitkä johdot pitäis yhdistää että auto lähtis käyntiin tai starttais?
yhdistää niin että virrat on päällä,ja starttia vaan käyttää niinkuin avaimellakin,eli ne miinus ja virta yhteen.
ja starttia hipaisemalla..ja jos se pohja on entinen niin se pitää vaihtaa toiseen,ei kannata alkaa korjailemaan.
..ei sekään mahdotonta ole,mutta ei sen vaivan arvoista..
ja starttia hipaisemalla..ja jos se pohja on entinen niin se pitää vaihtaa toiseen,ei kannata alkaa korjailemaan.
..ei sekään mahdotonta ole,mutta ei sen vaivan arvoista..
ei sieltä mitään junia t...
juups
juu mä vaihdoin aivan uuden virtalukon pohjan niin siinä oli sellanen juttu että ku avain oli siinä asennossa ettärattilukko lähtee pois päältä niin sit ku väänsi siihen asentoon että saa avaimen pois niin se vaan alko starttaamaan...oon vähä ihmetelly et mikä voi olla vialla eli se starttas autoa kahdessa asennossa kuitenkaan lähtemättä käyntiin...en enää tiiä mikä siinä on...
hmmm..mikähän...
Mikähän siinä olis voinu yhtäkkiä mennä noin sekaisin?
moi
juu kyllä se on just samannäköinen liitin ja ne meinas varaosissa et kyllä se on samanlainen...vanhalla pohjalla se silti ei starttaa ku oikeassa asennossa mut tuolla uudella sit on tollei...en tiiä mitä tekis auton kans...
Noh
Auto on ollut minulla 2,5 vuotta ja on toiminut aivan moitteettomasti...Nyt sitten tuli yhtäkkiä tämä...Mitähän sille pitäisi tehdä...Voihan se vanha pohja toimia ihan oikein mutta miten saan sen kipinän tulemaan oikeaan aikaan?
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02
No, sanoppa muuta kato. Mä oon sitä yrittäny ehdottaa jo useamman kerran, mutta ei ku nysväys jatkuujanzamar kirjoitti:Onko ihan mahdoton ajatus käyttää jo korjaamolla?

Korjaamon pojat varmaan tarjoas kahvit sillen aikaa kun laittavat auton kuntoon. Toista kupillista ei varmaan kerkeis edes ajatella, kun jo alkais CVH-koneen "ulina" kuulua 8)
Ja 10€, kiitos! Aika pieni raha noiden osien jälkeen, joista suuri osa on varmaan vaihdettu aivan turhaan

-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02
Re: noh
Ei siihen enää voi mennä kauaa, kun kerrot niille kaikki mitä oot tehny. Sielä on joku kytkentä häikkä, kun kaiken muun luulis jo olevan ehjää. Eikö sulla muka oo ketään kaveria/sukulaista/tuttavaa, joka ymmärtäiski noista jotain, niille ei kovin paljoa tarviis varmaan maksaakkaan.Kaketsu kirjoitti:sit jos vie sen jonnekki korjaamolle niin se on 40 euroa tunti ja niillä voi mennä kauanki että löytävät vian...
Vielä voisit muuten koittaa laittaa virrat päälle ja startata suoraan startin päästä ruuvimeisselillä. En nyt muista mitkä navat sillä ruuvarilla piti yhdistää, mutta joku muu varmaan osaa sanoa... Jos ei vieläkään lähde, niin sitte vielä virrat suoraan akulta ja taas ruuvalilla starttia. Jos jommalla kummalla tavalla lähtee käyntiin, niin vika löytyy sieltä virtalukolta tai sen johdotuksista. Näppärä kapistus on myös joku korjausopas (kirjastosta), jossa on kytkentäkaaviot, niitten avulla voit tarkistella sitten niitä kytkentöjä.
Startata pystyy rukarilla yhdistämällä solenoidin ylemmän pultin ja herätteen liittimen. Eli siihen mistä akulta tulee + kaapeli rukarilla herätteen liittimeen.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Voisikohan olla
elikkäs voisikohan minullakin olla sulakerasian pohjassa vika kun tuolla oli toinen topic missä oli keskusteltu myös kipinästä ja siellä oli monella ollu siinä vika juotoksissa.???