Missä vika kun ei tule kipinää?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

virtalukon pohja täytyy vaihtaa..ei oo pahakaan homma.
johtonippu on töpselillä kiinni jossain kohtaa.
kojetaulua purkamaan niin näet sitten minne ne johdot menee.
ei sieltä mitään junia t...
EscoVainaa
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02

Viesti Kirjoittaja EscoVainaa »

Jaa, sulla oli erilainen se boksi... :oops:
Ennenkö vaihdat sitä virtalukon pohjaa (tai samalla kun vaihdat), niin tarkista tuon janzamarin tarkoittaman töpselin kunto! Jossain ennemminki mainaisin, mutta kerrataanpas vielä... Eli mulla teki joskus niin, että virta tuli kyllä päälle, mutta kun yritti startata, niin virrat sammu (mittariston valotkin sammu). Vika löytyy tuosta "töpselistä", siitä vähän rapsutin hapettumia pois ja taittelin kosketin pintoja "tiukemmalle", niin sen jälkeen on taas pelannu.

OT: Onneksi mä (toivottavasti) pääsen tuosta escon romusta eroon lähiaikoina :D Ei taitais mennä enää katsastuksestakaan läpi, pohjasta kyllä... :evil:
'poistuu takavasemmalle VW:n leiriin' 8)
Kaketsu
Viestit: 39
Liittynyt: 19 Joulu 2005 17:21
Paikkakunta: Ylivieska

kertokaas

Viesti Kirjoittaja Kaketsu »

eli ku otin tuon virtalukon pohjan irti niin siinä liittimessä on kolme johtoa eli punainen,musta ja musta jossa keltainen raita.ja ku mittailin niin musta-keltainen on maadoitus ja punainen on jatkuva + ja musta on vissiin startille.eli mitä tuossa on menny rikki jos tuossa on vika?ja mitkä johdot pitäis yhdistää että auto lähtis käyntiin tai starttais?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

yhdistää niin että virrat on päällä,ja starttia vaan käyttää niinkuin avaimellakin,eli ne miinus ja virta yhteen.
ja starttia hipaisemalla..ja jos se pohja on entinen niin se pitää vaihtaa toiseen,ei kannata alkaa korjailemaan.
..ei sekään mahdotonta ole,mutta ei sen vaivan arvoista..
ei sieltä mitään junia t...
Kaketsu
Viestit: 39
Liittynyt: 19 Joulu 2005 17:21
Paikkakunta: Ylivieska

juups

Viesti Kirjoittaja Kaketsu »

juu mä vaihdoin aivan uuden virtalukon pohjan niin siinä oli sellanen juttu että ku avain oli siinä asennossa ettärattilukko lähtee pois päältä niin sit ku väänsi siihen asentoon että saa avaimen pois niin se vaan alko starttaamaan...oon vähä ihmetelly et mikä voi olla vialla eli se starttas autoa kahdessa asennossa kuitenkaan lähtemättä käyntiin...en enää tiiä mikä siinä on...
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

johdot on kyllä sekaisin jossain.
ei sieltä mitään junia t...
Kaketsu
Viestit: 39
Liittynyt: 19 Joulu 2005 17:21
Paikkakunta: Ylivieska

hmmm..mikähän...

Viesti Kirjoittaja Kaketsu »

Mikähän siinä olis voinu yhtäkkiä mennä noin sekaisin?
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

olikohan ihan oikee liitin....
eli jotain vuosimalli eroja...tms... :roll: :roll:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Kaketsu
Viestit: 39
Liittynyt: 19 Joulu 2005 17:21
Paikkakunta: Ylivieska

moi

Viesti Kirjoittaja Kaketsu »

juu kyllä se on just samannäköinen liitin ja ne meinas varaosissa et kyllä se on samanlainen...vanhalla pohjalla se silti ei starttaa ku oikeassa asennossa mut tuolla uudella sit on tollei...en tiiä mitä tekis auton kans...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jos siellä on jo pitempään ollu pohja sökönä ja joku on tehny jonkun oman johtoviritelmän sinne joka nyt toimii ehjällä pohjalla väärin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Kaketsu
Viestit: 39
Liittynyt: 19 Joulu 2005 17:21
Paikkakunta: Ylivieska

Noh

Viesti Kirjoittaja Kaketsu »

Auto on ollut minulla 2,5 vuotta ja on toiminut aivan moitteettomasti...Nyt sitten tuli yhtäkkiä tämä...Mitähän sille pitäisi tehdä...Voihan se vanha pohja toimia ihan oikein mutta miten saan sen kipinän tulemaan oikeaan aikaan?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Onko ihan mahdoton ajatus käyttää jo korjaamolla?
ei sieltä mitään junia t...
EscoVainaa
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02

Viesti Kirjoittaja EscoVainaa »

janzamar kirjoitti:Onko ihan mahdoton ajatus käyttää jo korjaamolla?
No, sanoppa muuta kato. Mä oon sitä yrittäny ehdottaa jo useamman kerran, mutta ei ku nysväys jatkuu :roll:

Korjaamon pojat varmaan tarjoas kahvit sillen aikaa kun laittavat auton kuntoon. Toista kupillista ei varmaan kerkeis edes ajatella, kun jo alkais CVH-koneen "ulina" kuulua 8)
Ja 10€, kiitos! Aika pieni raha noiden osien jälkeen, joista suuri osa on varmaan vaihdettu aivan turhaan :roll:
Kaketsu
Viestit: 39
Liittynyt: 19 Joulu 2005 17:21
Paikkakunta: Ylivieska

noh

Viesti Kirjoittaja Kaketsu »

sit jos vie sen jonnekki korjaamolle niin se on 40 euroa tunti ja niillä voi mennä kauanki että löytävät vian...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Tulispahan ainaki kuntoon :roll:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
EscoVainaa
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02

Re: noh

Viesti Kirjoittaja EscoVainaa »

Kaketsu kirjoitti:sit jos vie sen jonnekki korjaamolle niin se on 40 euroa tunti ja niillä voi mennä kauanki että löytävät vian...
Ei siihen enää voi mennä kauaa, kun kerrot niille kaikki mitä oot tehny. Sielä on joku kytkentä häikkä, kun kaiken muun luulis jo olevan ehjää. Eikö sulla muka oo ketään kaveria/sukulaista/tuttavaa, joka ymmärtäiski noista jotain, niille ei kovin paljoa tarviis varmaan maksaakkaan.

Vielä voisit muuten koittaa laittaa virrat päälle ja startata suoraan startin päästä ruuvimeisselillä. En nyt muista mitkä navat sillä ruuvarilla piti yhdistää, mutta joku muu varmaan osaa sanoa... Jos ei vieläkään lähde, niin sitte vielä virrat suoraan akulta ja taas ruuvalilla starttia. Jos jommalla kummalla tavalla lähtee käyntiin, niin vika löytyy sieltä virtalukolta tai sen johdotuksista. Näppärä kapistus on myös joku korjausopas (kirjastosta), jossa on kytkentäkaaviot, niitten avulla voit tarkistella sitten niitä kytkentöjä.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Startata pystyy rukarilla yhdistämällä solenoidin ylemmän pultin ja herätteen liittimen. Eli siihen mistä akulta tulee + kaapeli rukarilla herätteen liittimeen.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Kaketsu
Viestit: 39
Liittynyt: 19 Joulu 2005 17:21
Paikkakunta: Ylivieska

Voisikohan olla

Viesti Kirjoittaja Kaketsu »

elikkäs voisikohan minullakin olla sulakerasian pohjassa vika kun tuolla oli toinen topic missä oli keskusteltu myös kipinästä ja siellä oli monella ollu siinä vika juotoksissa.???
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ootko yrittäny jo startata muilla keinoin kuin avaimesta?
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kyllä sulla on nyt jotain muuta hämärää jos se starttaa kahdessa asennossa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Kaketsu
Viestit: 39
Liittynyt: 19 Joulu 2005 17:21
Paikkakunta: Ylivieska

juu

Viesti Kirjoittaja Kaketsu »

en ole vielä kokeillut startata suoraan startilta...jospa se pohja on erilainen vaikka ne näyttää samanlaisilta ja samanlaiset johdot lähtee samasta paikasta...
Vastaa Viestiin