Sierran nokka

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sierra_Mies
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Tammi 2006 14:27

Sierran nokka

Viesti Kirjoittaja Sierra_Mies »

Eli minkäs lainen virinokkakaseli olis hyvä tommoseen sieraimeen (2.0 ohc) joku vääntävä olis aika hyvä. suosituksia?? entäs nokkapöyrä minkämoinen kannattais ostaa??
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Asteita ~270° Nostoa +11 jollain tommosella on hyvä aloittaa.
Ja säädettävä nokkapyörä sille kaveriksi. :wink:
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sierran nokka

Viesti Kirjoittaja markkul »

Sierra_Mies kirjoitti:Eli minkäs lainen virinokkakaseli olis hyvä tommoseen sieraimeen (2.0 ohc) joku vääntävä olis aika hyvä. suosituksia?? entäs nokkapöyrä minkämoinen kannattais ostaa??
Kentillä oli yksi mitä itse kattelin tuossa jokuaika sittan. Asteita en muista, mutta oli nimeltään joku torque tjsp. Vaikutti ihan hyvälle.
Sierra_Mies
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Tammi 2006 14:27

Viesti Kirjoittaja Sierra_Mies »

onko noissa nokkapyörissä sitte juurikaan eroja?
Sierra_Mies
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Tammi 2006 14:27

Viesti Kirjoittaja Sierra_Mies »

niijuu unohtu viä että onko noista Burtonin nokista kokemusta ku näyttää olevan paljo halvempia ku pipercamssit
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Sierra_Mies kirjoitti:niijuu unohtu viä että onko noista Burtonin nokista kokemusta ku näyttää olevan paljo halvempia ku pipercamssit
Mulla on ainakin toi burtonin bf134 vääntönokka asteita JOPA 266 ja nostoo 11,68. Ihan hyvä perusnokka jos ei mitään hirveitä virityksiä hae ja hinta ei todellakaan päätä huimaa.
Sierra_Mies
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Tammi 2006 14:27

Viesti Kirjoittaja Sierra_Mies »

onkos burtonilla sitte noita sääd.nokkapyöriä....Eikai se haittaa että akseli ja nokkapyörä on eri merkkisiä
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Samu »

Sierra_Mies kirjoitti:onkos burtonilla sitte noita sääd.nokkapyöriä....Eikai se haittaa että akseli ja nokkapyörä on eri merkkisiä
en tiiä löytyyks burtonilta sääd nokka pyörii mut ei se mitää haittaa vaikka ne on eri merkkisii.. :lol:
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
Sierra_Mies
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Tammi 2006 14:27

Viesti Kirjoittaja Sierra_Mies »

kannattoko sitte ostaa tommonen nokkasarja eli onko niillä muilla hilppeillä mittän virkaa vai pelaako originaalit hyvi ??
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Sierra_Mies kirjoitti:kannattoko sitte ostaa tommonen nokkasarja eli onko niillä muilla hilppeillä mittän virkaa vai pelaako originaalit hyvi ??
Riippuuu aikapitkälti nokan ominaisuuksista.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Eli ohc kone ja nokka kadulle? valinta on silloin Piper Cams bp285 8)
Sierra_Mies
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Tammi 2006 14:27

Viesti Kirjoittaja Sierra_Mies »

Riippuuu aikapitkälti nokan ominaisuuksista.
no esim toi edellämainittu burton
blueoval

Viesti Kirjoittaja blueoval »

Itellä on is sierras cranen 284. toimii hienosti alhaalta, maks väännöt n. 3500rpm. Penkitty 140hv ja 200nm tosi pienillä kannen muutoksilla.
Sierra_Mies
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Tammi 2006 14:27

Viesti Kirjoittaja Sierra_Mies »

blueoval kirjoitti:Itellä on is sierras cranen 284. toimii hienosti alhaalta, maks väännöt n. 3500rpm. Penkitty 140hv ja 200nm tosi pienillä kannen muutoksilla.


Minkäs hintasia noi cranen nokat on ja kuka myy suomessa, ja onko laadussa huomautettavaa??
cossu7
Viestit: 29
Liittynyt: 27 Marras 2005 15:50

Viesti Kirjoittaja cossu7 »

toi bp285 on tarkotettu turbo autoon tai ainakin rally racesta suositteli turbon kanssa.. no onhan niissä nokkapyörissä jotain eroja on tappi säädöllä ja sitten oikeen hieno säädöllä eipä muuta. kuluneen tappi säätösen saa 50e ja piper camssin bp285 nokkasarja 380e (mutta joutuu vielä hankkiin ne pidemmät säätöpultit)... soita rally raceen niin kyl ne kertoo järkevimmän ja kalliimman vaihtoedon :)
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

cossu7 kirjoitti:toi bp285 on tarkotettu turbo autoon tai ainakin rally racesta suositteli turbon kanssa.. no onhan niissä nokkapyörissä jotain eroja on tappi säädöllä ja sitten oikeen hieno säädöllä eipä muuta. kuluneen tappi säätösen saa 50e ja piper camssin bp285 nokkasarja 380e (mutta joutuu vielä hankkiin ne pidemmät säätöpultit)... soita rally raceen niin kyl ne kertoo järkevimmän ja kalliimman vaihtoedon :)
Noo en tiedä mihin on nokka tarkoitettu, mutta omasta 1600:sesta vaparista on tuolla nokalla puristettu 137hv. Ja tuo nokka ei tarvitse pidempiä säätöpultteja.

Ja Rally Racesta on tuo omakin nokka.
cossu7
Viestit: 29
Liittynyt: 27 Marras 2005 15:50

Viesti Kirjoittaja cossu7 »

no ne säätö pultit mikkä siinä nokkasarjan mukana tuli oli vakio mittaiset... koneistamolla se nosto tarkistettiin niin kyl ne pitkät säätöpultit piti hankkia.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

cossu7 kirjoitti:no ne säätö pultit mikkä siinä nokkasarjan mukana tuli oli vakio mittaiset... koneistamolla se nosto tarkistettiin niin kyl ne pitkät säätöpultit piti hankkia.
Onkohan tuohon bp285:een sitten tehty muutoksia? Omani ostin tuossa noin vuosi sitten rallyracesta. Nostot mitattu kasatesessa mittakellolla ja 11.8mm näytti mittakello kuten pitikin. (vakio säätöpultit).
Sierra_Mies
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Tammi 2006 14:27

Viesti Kirjoittaja Sierra_Mies »

joo aattelin ny sitte ton burtonin bf134 nokkasarjan tilata ,ni tarvitaanko sen kans pitempiä säätöpultteja ??
Vastaa Viestiin