Sierran kierrosrajoittaja???

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Toniska
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Joulu 2005 19:58
Paikkakunta: Säkylä

Sierran kierrosrajoittaja???

Viesti Kirjoittaja Toniska »

Niin gti sivul ei kettään vastannu joten kysyn täältä...
Eli saakos tota säädettyä jotenkin??? Eli vaikka vähän pienemmille kierroksille??? Entäs saakos sen tiheyttä säädettyä???
Alpine
MDS
KimmoKorhonen
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Tammi 2006 11:07
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja KimmoKorhonen »

En tiä muusta ku et omassa iS:ssä (Ninnkuin kaikissa ruiskuissa) Se on ohjelmoitu boksiin. Pystyyhän sitä sieltäkin muuttamaan koodia, mut taitoa tarvii jo vähän enemmän.. Vinkki: Megasquirt vaan autoon kiinni ni saat säädettyä paljon muutakin.. Ja sitä ei vissiin kannata radikaalisti muuttaa. Isot pojat sanonu et ei ohc kestä edes 7000rpm pitemmässä käytössä..

-Kimmo-
'65 Cortina 1500
'86 Sierra 2.0iS
CRSC Jäsen 1257
Toniska
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Joulu 2005 19:58
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Toniska »

Ei kestä 7000rpm pidemmässä käytössä :shock: Täytyy varmaan rajoittaa rajoittajan käyttöä.... Niin ja mulla on kaasari kone....
Alpine
MDS
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

eipä tota kaasari koneisen boxia oikeen voi säätää...
mutta onhan noita erillisiä rajottajia..... :roll:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

siinä pienessä mustassa mötiskässä mikä on niissä kaasaripeleissä ei ainakaan ole rajoitinta.

isommissa motocrafteissa on, eli jos haluat rajoittajan pois muutat sytkän siihen boschilaiseen
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
nprteam
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Huhti 2005 12:58

Viesti Kirjoittaja nprteam »

Mikähän vika siinä tehtaan asetuksessa on? Ei se 7k niin paljoa ole.
ahdin määrää tahdin
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

ei... helposti sen sinne kierrättää...
mutkaan sopivaa vauhtia ja kaasu pohjaan..
juur kun rupee pääsee vauhtiin niin pitää jo
hakee isompaa..... :lol: :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Toniska
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Joulu 2005 19:58
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Toniska »

nprteam kirjoitti:Mikähän vika siinä tehtaan asetuksessa on? Ei se 7k niin paljoa ole.
Pelkään et kone hajoo...
Alpine
MDS
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

ei se hajoo... ja ajeletko päivät pitkät
rajottajalla asti.... vai onko sulla joku 3 vaihteinen loota....

kyllä toi ohari kestää kierrättää mekaaniselle rajottajalle asti... :wink:
(venttiilit sekoo jne..)
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

ei se ohari niin helposti hajoo, ainoa mikä ekana antaa periksi on kukot ja sitten voi se takimmainen nokkapukki murtua jos on oikein rajut venajouset.

omanikin laulaa komiasti vielä 7500 jälkeenkin talvella kun on sopivat kelit niin se jenkakello pysyy välillä ihan hyvän tovin 7000 ja 8000 tuhannen välillä
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Jaa ei minulla kierrä kuin 5500-6000 välillä siis vakio ohjauksella, eikä kyllä vakionokalla tarvi kiertääkään enempää.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

ne vakio venajouset voi mennä kyykkyyn jo noilla kierroksilla.
mulla on omassa kentcamsin piukat jouset mitkä ainakin kestää ton kierrättämisen
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Toniska
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Joulu 2005 19:58
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Toniska »

Niin mulla on ihan vakio 2.0 ohc kaasari koneel en tiiä mitä kierroksia on si ku rajotin hakkaa.... Eli voiko hajota vai ei???? Eli tälläi talvella ku ajelee ja lähtee vaik riesteyksest ni ens ykkösel rajottimel asti ja si kakkosel rajottimel asti ni voiko hajota???
Alpine
MDS
nprteam
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Huhti 2005 12:58

Viesti Kirjoittaja nprteam »

7k on rajoitin tossa, ei se siitä mihkää hajoa, jos on ehjäkone, etkä hakkuuta koko päivää rajoittimelle. Tosin miksi se pitää rajoittimelle hakkuuttaa, tehokkaampi tapa kiihdytellä on pykältää ennen rajoitinta.

Ps. omaa sähkökaasari sierraan en ainakaa kovin herkästi revitellessä rajoittimelle saanut, vaikka kierrokset 6-7k välissä pyörikin yleensä.
ahdin määrää tahdin
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

mutta kun mennään kahva edellä niin silloin ei vaihteita vaihdella vaan niitataan kaasu pohjaan ja hiukan helpotetaan jos tuntuu pahalta :lol:

ja kyllä se kone on niin rakennettu tehtaalla että se rajoitin estää ne ylikierrokset joten kyllä se kestää.

sääli on sairautta :mrgreen: :lol:
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad

Fintoys jäsen
Vastaa Viestiin