lisä suuttimien asennus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

lisä suuttimien asennus

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

onko kellää rakennus kuvia/tietoa kuinka asentaa lisä suutin/suuttimet+olis tarkoitus laittaa ahtoputkeen mahdollisesti lisä suuttimet.millaset suutimet sopii paehaiten ja kuinka niille ottaa liittimee virta tai ohjaus ,mikä nyt onkin.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Virtauksen suuntaisestihan ne kannattaa laittaa eli vaikka kaasuläppäkotelolle kaartuvaan mutkaan on hyvä esim hitsata paksuseinamäinen metallitputki/putket johon suuttimen pää hyvin sopii (+tiivisterengas )

+jännite vedetään vaan suoraan suuttimelle ja sitten esim sopivalla paineanturilla ohjataan miinusta, eli maadoitetaan suutin jolloin se suihkii.

Ihan "normaalisuuttimet" tuohon sopii. Tai ainakin ite oon käyttänyt muutamia erilaisia ja on toiminut ihan hyvin.
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

millasta jännitettä tuo suutin tarvii?? 12v vai pienempää? kuinkas olette toteuttanut bensa linjan laiton lisä suuttimelle?
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

anttij80 kirjoitti:millasta jännitettä tuo suutin tarvii?? 12v vai pienempää? kuinkas olette toteuttanut bensa linjan laiton lisä suuttimelle?
Kyllä noi stanu ruiskusuuttimet on ihan 12V. En ole yhtään tommosta rakentanut, mutta äkkiseltään tulisi mieleen sellainen, että suuttimen koko pitää valita oikeaksi, siis oikea virtaus, jotta seoksesta sa oikean. Olenko oikeassa?

Kirjoittelin tommosesta johonkin ryhmää (en muista mihin) joku aika sitten. Mietin sellaista, että rakentaisi suuttimella oikean ajuripiirin, jonka aukioloa voisi säätää. Tuotahan sitten voisi ohjata vaikka paineen funktiona. Tai yksinkertaistettu systeem olisi oskilaattori, jota ohjataan potikalla ja sitten siitä voisi säätää sopivan virtauksen dynossa, siis tehojen/seoksen kannalta.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Joo siis pidin ihan itsestäänselvyytenä että suuttimen koko pitää olla likimain oikea että saa toimimaan hyvin/tyydyttävästi. :oops: Kokeilemalla (ja ehkä laskemalla???) selviää parhaiten.

12V:han nuo pelaa.

Voisin ottaa kuvan tuosta bensalinjan haaroituksesta melkeinpä.
Viimeksi muokannut Jaakko85, 20 Joulu 2005 17:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

olis kiva saada kuva tuosta bensa linjan rakentelusta niin sais pikkasen osviittaa millain se toteutetaan
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

anttij80 kirjoitti:olis kiva saada kuva tuosta bensa linjan rakentelusta niin sais pikkasen osviittaa millain se toteutetaan
Pistn privaa.
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

kiitoksia kuvista :) autto kyllä,pääsee pikkasen perille ajatuksesta :)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Hyvä että selvis :)
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

kuinka toi suuttimien jako blokki on bensalle tehty tai mistä ainesta?
ja olis muuten wepasto myynnis/vaihdos jos jotain innostaa
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

millasia painekytkimiä olette käyttänyt lisäsuuttimien ohjauksessa? mistähän mahtaa saada helposti ja edullisesti kytkimiä?
Vastaa Viestiin