Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
elikkäs, vaihdoin tässä päivällä jakopään hihnas ja kiristäjän kun vanha hihna oli kohta puoliin menossa poikki. Sain vaihdettua uuden hihnan ja kiristäjän mutta sitten rupesivat venttiilit nakuttamaan, eli onko minulla nyt sytytys sitten pielessä(liian aikaisessa?) vai mikä? Moottori on cvh 1.6i
tulipas hätäiltyä, oli ainaskin ykkössylinterin tulpanjohto irti käytin kyllä remminkin uudestaan irti ja nakuttaa nyt samanverran mitä ennen vaihtoa. Kuinkahan kireällä sen remmin pitää olla?
Ninja kirjoitti:tulipas hätäiltyä, oli ainaskin ykkössylinterin tulpanjohto irti käytin kyllä remminkin uudestaan irti ja nakuttaa nyt samanverran mitä ennen vaihtoa. Kuinkahan kireällä sen remmin pitää olla?
En nyt juuri tuohon osaa sanoa mutta sellainen nyrkkisääntä on että hihnan pitkältä sivulta kun ottaa peukalolla ja etusormella kiinni niin pitäisi kohtuullisella voimalla pystyä kääntämään hihnaa 90 astetta
jype kirjoitti:onkos tossa cvh koneessakin se "apuakselli" joka pyörittää pensapumppua ja jakajaa? ettei olis päässyt pyörähtämään ja siten ajotuksen pieleen.
Pitäisi kyllä olla pitkä apuakseli jos se pyörittäisi bensapumppua, kun se on tuossa heti tankin jälkeen ja sähköinen vielä.
Ei sitä nakutusta kuulu normaalia enempää,nimittäin ne venttiilit nakutti hieman aikaisemminkin.
Ninja kirjoitti:elikkäs, vaihdoin tässä päivällä jakopään hihnas ja kiristäjän kun vanha hihna oli kohta puoliin menossa poikki. Sain vaihdettua uuden hihnan ja kiristäjän mutta sitten rupesivat venttiilit nakuttamaan, eli onko minulla nyt sytytys sitten pielessä(liian aikaisessa?) vai mikä? Moottori on cvh 1.6i
Ootko saanut kondikseen? Mulla meinaa ihan sama juttu. Jakohihnan vaihdon jälkeen rupes nakuttaa!!! Mikä tää on ???
Kyllä meikälläkin naputtaa vaikka ei oo hihnaa vaihdettu lähiaikoina.Ja sitten tosta apuakselista,ymmärsin että kysyjä tarkoitti että onko samanlaista apuakselia kuin esim ohc koneessa joka pyörittää virranjakajaa ja ilmeisesti myös bensapumppua.Cvh:ssahan ei ole tälläistä kolmannen hihnapyörän pyörittämää akselia,vaan virranjakaja on suoraan nokka-akselin päässä,nokka-akselissa on bensampumpun epäkesko joka pyörittää tapin välityksellä pensapumppua.
Kävin kesällä koje-ajamassa yhden 1.6i orionin ja se kanssa nakutti aikalailla melkein luuli että oli diesel kone mutta totuus oli toinen kun kurkkasin konehuoneeseen.
Onkos tuo sun autos ollut seisonnassa? Eikös nuo hydrauliset venttiilit menetä tehonsa tai ne kuivuu jos niitä ei käytä?