Taunus V6 kone sierraan?
Taunus V6 kone sierraan?
Joo oon tässä suunnitellu sellasta projektia että ostais jostaa taunuksen V6 koneen ja kävisin sitä laittelemaan. ja sit joskus läsäyttäisin sen sierraa kiinni. mutta kysymys kuuluukin. paljo tollasessa taunus V6 koneessa on heppoja / vääntöä?
joo,jos tehoja kaipaa niin sierran isompaa v-moottoria.
alavääntöähän noissa muuten on,ei tarvi olla vaihtamassa niin usein kun kakkosella voi pyöritellä kaupungissa vaikka koko päivän.
mukavia sen puolesta ja kuullostaa kivalta mutta ei vielä sen kummempaa hyötyä.
sitten nuo lähelle 3-litraset on jo vähän paremmilla tehoalueilla.
alavääntöähän noissa muuten on,ei tarvi olla vaihtamassa niin usein kun kakkosella voi pyöritellä kaupungissa vaikka koko päivän.
mukavia sen puolesta ja kuullostaa kivalta mutta ei vielä sen kummempaa hyötyä.
sitten nuo lähelle 3-litraset on jo vähän paremmilla tehoalueilla.
ei sieltä mitään junia t...
Ja vitosella voi ajaa alkaen 40kympin vauhdista ilman mitään jurnutusta. kiihtyykin vielä siedettävästi. Tehosta en niin tiedäjanzamar kirjoitti:joo,jos tehoja kaipaa niin sierran isompaa v-moottoria.
alavääntöähän noissa muuten on,ei tarvi olla vaihtamassa niin usein kun kakkosella voi pyöritellä kaupungissa vaikka koko päivän.
mukavia sen puolesta ja kuullostaa kivalta mutta ei vielä sen kummempaa hyötyä.
sitten nuo lähelle 3-litraset on jo vähän paremmilla tehoalueilla.

Re: Taunus V6 kone sierraan?
Ei kannata kyllä tommosen Tanen kuutosen kanssa alkaa. Mulla on tossa osina melkein täydellinen 2,8 kone. Osta poisTahveli kirjoitti:Joo oon tässä suunnitellu sellasta projektia että ostais jostaa taunuksen V6 koneen ja kävisin sitä laittelemaan. ja sit joskus läsäyttäisin sen sierraa kiinni. mutta kysymys kuuluukin. paljo tollasessa taunus V6 koneessa on heppoja / vääntöä?

Siitä saa ihan hyvän. Vakionakin se on ihan kiva ajella, liikkuu kyllä vähän toiseen malliin kun vakio 2-litranen. Tosin ei ihan Cossu tasolla.
Kyllä riittää v6 (tai minkä tahansa abs sierran jarrut) jarrut. Eli 260mm etulaikat ja taakse joko levyt tai 10" rummut.Toniska kirjoitti:Jos vaihtaisin omaan sierraan vaikka sierran 2.8i v6 koneen niin riittääkö jos kysiesestä sierrasta ottaisi jarrut eli meniskö niillä jarruilla si katsastuksesta??? sopisko tommonen kone helpollaki??? Mitäs semmosessa tehoja on???
Onhan siinä hieman "savottaa", melkein kannattaa ostaa valmis esim xr4i tai xr4x4 niin saa kaiken muunkin extran kaupanpäälle ja selviää halvemmalla. Eivät kuitenkaan ole hirvittävän kalliita ja ovat mukavia laitteita

Joudut sitten vaihtamaan joko lootan tai kytkinkopan ja kehittämään kytkinakselille jatkoa jos meinaat käyttää sierran omaa lootaaa. Siis jos sulla on t9 laatikko (siitä on hyvä lähtä).Toniska kirjoitti:Dodiii eiku kerään rahaa ja si tomonen kone jostainKyllä joku turbotettukin kone käy....

Iskari/jousi puoltakin pitää parantaa ainakin keulaan.
dodii elikkäs Projekti alkaa kesällä kun saan vähän rahaa kerättyä...
Eli Koneeks tulee 2.8i v6 ja sen puran ihan osiks ja si laitan sen semmoseen kuntoon et ei tarvii enää ku turbo kylkeen. Vaihteistoksi type9. sit jarrut tuollaisesta sierrasta tai scorpionista mistä kone ja jäykempi alusta... Tulisko ihan hyvä et saakos si viel katsastettuu???
Eli Koneeks tulee 2.8i v6 ja sen puran ihan osiks ja si laitan sen semmoseen kuntoon et ei tarvii enää ku turbo kylkeen. Vaihteistoksi type9. sit jarrut tuollaisesta sierrasta tai scorpionista mistä kone ja jäykempi alusta... Tulisko ihan hyvä et saakos si viel katsastettuu???
Alpine
MDS
MDS
Muutoksista
Ennen ku alat yhtään mitään niin käyppä neuvottelee paikallisella konttorilla aikeistasi. Käy sitten se muutoskatsastus (samalla asemalla ja inssillä) huomattavasti kivuttomammin.
Ja ne jarrut ja alusta kannattaa/pitää samalla vaivalla päivittää tälle vuosituhannelle eli rummuista voi tehdä verkon painoja.
Ja ne jarrut ja alusta kannattaa/pitää samalla vaivalla päivittää tälle vuosituhannelle eli rummuista voi tehdä verkon painoja.

Ja kun katsastusmieheltä kyselet mitä tarvinee vaihtaa, kannattaa pyytää vaikka allekirjoitus listaan, niin ei voi enään mutista ens kerralla 

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Mainostetaan nyt vielä, että mulla olis yksi 2,8l kone purettuna. Vauhtipyörä uupuu ja luultavasti joudun itse rosvoamaan siitä kmapiakselin hihnapyörän, mutta muuten täydellinen.Toniska kirjoitti:dodii elikkäs Projekti alkaa kesällä kun saan vähän rahaa kerättyä...
Eli Koneeks tulee 2.8i v6 ja sen puran ihan osiks ja si laitan sen semmoseen kuntoon et ei tarvii enää ku turbo kylkeen. Vaihteistoksi type9. sit jarrut tuollaisesta sierrasta tai scorpionista mistä kone ja jäykempi alusta... Tulisko ihan hyvä et saakos si viel katsastettuu???
Lisäksi olisi 2,9 koneen männät, joissa on vakiona koneistettu tila laella, turbokäyttöä jos ajattelet

Jaa... Niin ja onk se ruisku ja mis kunnos??? Mitäs hintaa olis??? Niin ja pelkkä takaveto vai???markkul kirjoitti: Mainostetaan nyt vielä, että mulla olis yksi 2,8l kone purettuna. Vauhtipyörä uupuu ja luultavasti joudun itse rosvoamaan siitä kmapiakselin hihnapyörän, mutta muuten täydellinen.
Lisäksi olisi 2,9 koneen männät, joissa on vakiona koneistettu tila laella, turbokäyttöä jos ajatteletks mun WWW jos kiinnostaa.
Alpine
MDS
MDS
Mulla oli toi kone ajossa vielä tuossa syksyllä. Ruiskun kunnosta en osaa sen enempää sanoa (on siis K-Jet). Aikoinaan myyjä sanoi, että ainakin yksi suutin vuotaisi, mutta ihan hyvin se on mulla toiminut.Toniska kirjoitti: Jaa... Niin ja onk se ruisku ja mis kunnos??? Mitäs hintaa olis??? Niin ja pelkkä takaveto vai???
Kone on XR4x4:sta, mutta öljypohjan ja nelivedon pidän itselläni. 2,9 konseeta käynee se 2wd öljypohja tilalle (mulla on siis semmonen).
Kannet on plaanattu ja otettu 0,5mm pois joku vuosi sitten. Koneella on ajettu (kai) 350tkm. Alakerrassa oli kiertokangen laakeri vielä sallituissa välyksissä eikä muutenkaan näkynyt mitään ihmeellistä.
Nokka ja nostimet oli vielä ihan hyvässä kunnossa myöskin. Nostimissa näkyi kyllä käytön jälki, mutta ei niissä mitään monttuja ollut.
Semmosta.
Tuolla on pari kuvaa siitä.
http://personal.inet.fi/cool/mlinnoskiv ... _auto.html
Tarjoa jotain jos kiinnostaa. Nettisivulla on ainakin mun emaili, jos en ole profiiliin laittanut (en muista). Kuviakin voi laittaa maililla koneen purusta.