No eikös sen nyt esntään näe ihan putsaria kattomalla. Jos on jotain vaahtomuovin tapasta ainetta niin voi öljytä. Jos jotain smaan tapasta kartonkia kun vakio putsari niin ei voi.Jaakko85 kirjoitti: No enpä usko että siinä kuinkaan käy vaikka sen kevyesti öljyätkin.
Kartiosuodatin
Re: Kartiosuodatin
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
onhan siihen olemassa pesuainettakin.. mut eiköhän bensa oo ihan käypästä, mitenkähä nafta toimis pesuaineena.. ei tarviis rasvata lisäksVesQ kirjoitti:Mitenkäs muuten tuollainen "vaahtomuovi" malli niin milläs sitä uskaltaa pestä ettei sula, unohtunut jo krossipyörä ajoilta. Ja monttupyörän putsariöljy varmaankin kelpaa kun sitä hyllystä löytyy

Bensalla tai fairyvedellä on hyvä putsata ja sitten ilmanputsari öljyt perään (parasta se jökötti).
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Juu onhan niitä aineita mutta maksaa vaan miljoonan jos on juuri siihen hommaan tarkoitettu. Mietin vaan että mitä se vaahtomuovin tapainen tykkää jos bensassa uittaa. Tulisi mieleen että sulaa
Tosin kyllähän nuo 2tahtiset tietysti sylkee kaasarista väärään suuntaankin aika paljon ja putsari on märkä bensasta
Tosin kyllähän nuo 2tahtiset tietysti sylkee kaasarista väärään suuntaankin aika paljon ja putsari on märkä bensasta
Eipä ole ainakaan tuolle Pipercrossille (eikä kawankaan putsarille) mitään tapahtunut kun bensassa uitin ja putsasin.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Re: Kartiosuodatin
Kyllä sen varmaan näkis, jos olis sellainen putsari, mutta olen vasta suunnitelemassa sen hankintaa...TeRoK kirjoitti: No eikös sen nyt esntään näe ihan putsaria kattomalla. Jos on jotain vaahtomuovin tapasta ainetta niin voi öljytä. Jos jotain smaan tapasta kartonkia kun vakio putsari niin ei voi.
Ja öljyttävä mallihan se kuulemma on...
85-riesa riesana
Ei. sillä ei juurikaan oo vaikutusta ääniin, eikä kyllä mihinkään muuhunkaan.racer_ kirjoitti:onko muuten tavallisessa tehofiltterissä sellaiset kaameet imuäänet? sellaisessa mikä laitetaan orkkispönttöön?
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Venttiilin puhdistus voisi auttaa. Huuhtele se bensalla(sisäpuolisesti).
Löyty yks kuva kartiofiltterin asennuksesta, jossa käytetty valmista kittiä.
http://www.pipercross.net/images/kitimages//PK140D2.jpg
Löyty yks kuva kartiofiltterin asennuksesta, jossa käytetty valmista kittiä.
http://www.pipercross.net/images/kitimages//PK140D2.jpg
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
- Paikkakunta: Joensuu
Ihan vaan fairilla tai muulla tiskiaineella pesee ja öljyää sen VAAHTOmuovi suodattimille tarkoitetulla öljyllä.VesQ kirjoitti:Mitenkäs muuten tuollainen "vaahtomuovi" malli niin milläs sitä uskaltaa pestä ettei sula, unohtunut jo krossipyörä ajoilta. Ja monttupyörän putsariöljy varmaankin kelpaa kun sitä hyllystä löytyy
Ford Escort 1.6 SPORT`72
Ford Fiesta 1.0`16
Ford Fiesta 1.0`16
Onko RS2000:ssa K-Jet? Jos on, niin väittäisin sen olevan polttoaineenkatkaisun venttiili, EI tyhjäkäynti. Tyhjäkäyntiventtiili on kaasuläpän jälkeen yleensä imukotelossa.racer_ kirjoitti:kartiofiltteriä asentaessa, minne tuo joku venttiili laitetaan? mikä näkyy putsarikotelon kyljessä. ja jos joku osaa sanoa mikä sen oikea nimi on?
joku ilmapainetunnistin? vaiko?
KUVA
Tuo putsrikotelossa oleva toimii niin, että se päästää ilmaa sen kelluvan ilmamäärämittarilevyn ohi, jolloin se sis putoaa ja katkaisee syötön. Tuo tapahtuu silloin kun on tarpeeksi kierroksia ja kone on lämmin (sähköt anturiin) ja kun koneessa on tarpeeksi alipainetta.
Tuo saattaa hyvinkin aiheuttaa käyntiongelmia, jos se jää auki tai "pätkii", niin kone ei saa tarpeeksi bensaa. Siitä voi käsittääkseni nypätä johdot pois, jolloin se ei toimi, tosin silloin syöttöä ei katkaista. En tiedä voiko sitä purkaa ja putsata. Likaisuudesta luultavasti johtuu.
Jos nyt kyse oli tuosta venttiilistä. Siihenhän tulee semmoinen paksumpi letku, joka menee siihen läppäsäätimen päälle. Ventiili voi perjaatteessa olla vaikka ulkoilmassa, koska sitä kauta imetään vain ilmaa. Eli jos haluaa sillekkin suodatettua tavaraa, niin heti sen kartion jälkeen kun laittaa.
Jep. Muistelin vaan lukeneeni täällä forumilla jonkun kysymyksen, missä puhuttiin K-Jet:stä RS2000 yhteydessä. Luulen, että tuota K-Jet:iä ei ole Fordin nelosissa edes käytetty.ZyaS kirjoitti:juu ei oo kyllä RS2K:ssa k-jetti, sehän on "nykyaikanen" fordi
No kumminkin. Eihän se venttiili siinä siinä putsarikotelon kyljessä ole EGR:n venttiili? Omassa EFi Sierrassa ainakin on sellainen.
Nimen omaan periaatteessa.VesQ kirjoitti:Eipä juuri, en vielä ole sellaista autoa tavannut jossa vakioputsari kuristaisi ilmamäärää eli periaatteessa kone saa sillä vakioputsarillakin yhtä vapaasti ilmaa kuin kokonaan ilman putsaria
Muta kyllä vapariin säästetyillä rahoilla kannattaa vaihtaa sitä vakioputsaria vaikka hieman useammin. Ja hyvin imee taas.
no niin, ite suhtaudun epäilevästi näihin "vapareihin", voi niillä pari lisähepoa saada (ehkä) ja sekös se sitten on hienoa se
Ajattelisin tuommosien kuuluvan viritettyihin koneisiin, (työstetyt kannet, "viri"nokat, putkisto, ecu..) kaikkien noiden kaverina varmasti auttaa jotain.
Mutta onkos kellään tietoa noiden suodatuksesta? Onko sen vakio paperifiltterin tasolla? Oli tuossa omassa semmonen pestävä versio paneelisuodin orkkis kotelossa, ajattelin laittaa paperifiltterin ku ei tiedä kuinka tommonen päästää likaa läpi.. Että tietäiskö joku muu?

Mutta onkos kellään tietoa noiden suodatuksesta? Onko sen vakio paperifiltterin tasolla? Oli tuossa omassa semmonen pestävä versio paneelisuodin orkkis kotelossa, ajattelin laittaa paperifiltterin ku ei tiedä kuinka tommonen päästää likaa läpi.. Että tietäiskö joku muu?