
Escort 1.6 EFI Flekti Ei Toimi
Escort 1.6 EFI Flekti Ei Toimi
Elikkäs escon flekti lakannut toimimasta missä vika? flekti toimii ku pistää anturiin menevät piuhat piuhat yhteen, muttei enään ku laittaa liittimellä kiinni anturiin. Itse anturi vaihdettu 2 (90asteinen ja sitte joku toinen muttei muista mikä) kertaa ja moottorin lämpätilan anturikin vaihdettu. Vaihdoin myös uuden termostaatin muttei sekään tuntunut auttavan. Tosin moottorin lämpötilan mittarissa on jotain häikkää kun lämmöt nousee täpölle muttei laske alas ollenkaan, muttei kai se voi flektin toimintaan vaikuttaa? alkaa menemään autonkorjaus rahat kaljaan jos ei ala vikaa löytymään! 

alkaa työntään vettä letkuista ulos ku lämpenee liikaa enkä ole nähny flektin toimivan kertaakaan vaikka pidin korkeita kierroksia muutaman minuutin ajan:/
edit:ja on ennen toiminu samoissa olosuhteissa.
edit:ja on ennen toiminu samoissa olosuhteissa.
Viimeksi muokannut Zyclon, 06 Tammi 2006 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Escort 1.6 EFI Flekti Ei Toimi
Eikö tuossa lue että kaksi kertaa vaihdettu flektin anturi ja kerran moottorin lämpötila-anturi?lassi kirjoitti:Uusi nyt hyvä mies se flektin anturi ei sillä lämpömittarilla ole yhteyttä.

Zyclon kirjoitti:Itse anturi vaihdettu 2 (90asteinen ja sitte joku toinen muttei muista mikä) kertaa ja moottorin lämpätilan anturikin vaihdettu.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Jotain hämäräähän siinä anturissa on jos kerran johdot yhdistämällä pelaa, eli joko se anturi ei lämpiä tarpeeksi tai sitten se ei kytke virtaa, eipä siinä paljoa jää vaihtoehtoja
Kokeileppas niin että otat sen anturin irti ja tökkäät johdot kiinni. Autosta virrat päälle ja rupeat lämmittämään sitä anturia vaikka sytkärillä tai kuumailmapuhaltimella, jos toimii niin pitäisi flektin hurahtaa käymään
Kokeileppas niin että otat sen anturin irti ja tökkäät johdot kiinni. Autosta virrat päälle ja rupeat lämmittämään sitä anturia vaikka sytkärillä tai kuumailmapuhaltimella, jos toimii niin pitäisi flektin hurahtaa käymään
Luin ton viestiketjun alusta loppuun. Anturit toimii, kokeiltu kahta eri versiota. Flekti toimii, kun johdot yhdistää. Vesi kiertää tai sit tulee letkuista ulos. Moottorin lämpötilamittari tapissa tai näyttää "mitä tahansa". Kuumeneeko jäähdytin, muualtakin kuin ylävesiletkun kohdalta? Kiertääkö vesi siten että, koko jäähdyttäjä kuumenee? Veikkaus/arvaus: jäähdytysjärjestelmässä ilmalukko. Ilmalukon voi aiheuttaa monikin asia, mutta yleisimmät lienevät: Huonosti tehty tai tekemätön jäähdytysjärjestelmän ilmaus jäähdytysnesteen vaihdon jälkeen tai sitten vuotava kannentiiviste, joka päästää osan sylinterin paineista suoraan jäähdytysjärjestelmään. Testaus: jäähdyttäjän korkki auki. pakokaasumittarin anturi (se mikä katsastuksessa laitetaan pakoputkeen) jäähdyttäjään, (anturi ei saa osua jäähdytysnesteeseen) Moottori käyntiin, annetaan lämmetä normaaliksi ja kaveri pumppaaman kunnolla kaasupoljinta. (joutokäynti-5000rpm, 2-5 kertaa,). Jos hiilivetypäästöjä (HC) on, niin ei ku kannentiiviste vaihtoon. Pakokaasujen pitää tulla pakoputkesta, eikä jäähdyttäjästä.
Re: Escort 1.6 EFI Flekti Ei Toimi
Onko flektin vika löytynyt? Ei niitä korjausrahoja kannata kaljaan laittaa!!Zyclon kirjoitti:Elikkäs escon flekti lakannut toimimasta missä vika? flekti toimii ku pistää anturiin menevät piuhat piuhat yhteen, muttei enään ku laittaa liittimellä kiinni anturiin. Itse anturi vaihdettu 2 (90asteinen ja sitte joku toinen muttei muista mikä) kertaa ja moottorin lämpätilan anturikin vaihdettu. Vaihdoin myös uuden termostaatin muttei sekään tuntunut auttavan. Tosin moottorin lämpötilan mittarissa on jotain häikkää kun lämmöt nousee täpölle muttei laske alas ollenkaan, muttei kai se voi flektin toimintaan vaikuttaa? alkaa menemään autonkorjaus rahat kaljaan jos ei ala vikaa löytymään!