Hei! En tiedä tuliko nyt ihan oikealle puolelle mutta ajattelin kysyä porukan kokemuksia kun olen ajatellut vaihtaa 90 sierran 91 farmari eskoon. Kysysinkin että millaisia vikoja kyseisen vuosimallin eskossa on? Jos googlesta hakee kyseistä mallia niin ei kauhean hyvää kuvaa anna eräs sivusto. Eli jos on Mk5 mallista omakohtaisia kokemuksia niin kertokaa että osaa sit varautua kaikkeen. Ilmeisesti 1.6efi kone ei ole mikään Fordin jättimenestys
http://www.ajovalo.net/Mallit/Ford_Escort_90.htm
Ford Escort 1.6 stw 91
Ford Escort 1.6 stw 91
Ford sierra -90 2.0i Doch
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Noissa 91 escoissa ei oo muuta kun vikaa. Käyntihäiriöitä ja nykimisiä ja pätkimisiä. :I Ainakin omassa Orionissa oli tuo sitkeä vika, joka ei sitten koskaan korjaantunut, eikä sitä paikannettu.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Itellä on -91 1.6 farmarieskortti, ollu nyt vajaat 3kk ja 15000 tullu sinä aikana mittariin... Ei kyllä oo minkäännäkösiä käyntihäiriöitä, eikä kuluta ihan mahdottomia, n.8l/100km ja öljyä ei ollenkaan. Etupäähän piti jarruremontti tehdä, tosin levyt+palat ja aikaa meni 1h10min, ja vähän vajaat 70€ osiin. Ettei nyt niin kovin paha sijoitus..
Autolla on ajettu nyt 235000, ja huoltokirja on täynnä, kuitteja löytyy ihan vuodesta 91-asti ja omistajahistoria on tiedossa. Ruostettakaan ei mun autosta löydy kun pelkääjän takalokarista, se olis tarkotus paikata kun työt vaan antaa aikaa.
Jakohihnaa on huoltokirjan ja kuittien mukaan vaihdettu kyllä melko tiheään, apaut 40tkm välein...
Käyntihäiriöt kuulemma usein johtuu huonolaatusista tulpanjohdoista, uusilla motonet/biltema-tason johdoilla ei kuulemma edes välttämättä pysy käynnissä. Tiedä sitten onko ihan täysin legendaa mutta näin pari 91-mallin ekkeriä omistanutta kaveria kerto.
Tähän asti oon oikein tyytyväinen ostokseen, tosin näillä ajomäärillä täytyy kohta uus hankkia, tod.näk diesel farkku kun vaan hyvä ja edullinen löytyy. Voi olla että sekin on eskortti.
Jos niitä vikoja hakee niin:
-penkinlämmittimet ei toimi
-valoviiksessä kosketushäiriöitä, tosin korjaantunut käyttämällä, ainakin fiestassa samaa vikaa
-vaihteisto pakkasella erittäin jumissa, huonot öljyt kai...
-tuulilasissa halkeama
-yli -20 pakkasilla lämmitin puhaltaa kylmää todella kauan, ja auto käy aina erittäin kylmänä, lämpömittari juuri ja juuri normaalilla normaaliajossa (väärä termostaatti?)
-ajovalonpesimet tukkiutuu, tosin vaikka ne toimii niin ei niistä hyötyä ole ollenkaan
-lukot jäätyy aina, takaluukku erityisesti
-ovet jäätyy yläreunan "karva"tiivisteestä kiinni eikä voi mitenkään estää.
-tankin korkki jumittuu ja vaatii öljyä usein

Jakohihnaa on huoltokirjan ja kuittien mukaan vaihdettu kyllä melko tiheään, apaut 40tkm välein...
Käyntihäiriöt kuulemma usein johtuu huonolaatusista tulpanjohdoista, uusilla motonet/biltema-tason johdoilla ei kuulemma edes välttämättä pysy käynnissä. Tiedä sitten onko ihan täysin legendaa mutta näin pari 91-mallin ekkeriä omistanutta kaveria kerto.
Tähän asti oon oikein tyytyväinen ostokseen, tosin näillä ajomäärillä täytyy kohta uus hankkia, tod.näk diesel farkku kun vaan hyvä ja edullinen löytyy. Voi olla että sekin on eskortti.

Jos niitä vikoja hakee niin:
-penkinlämmittimet ei toimi
-valoviiksessä kosketushäiriöitä, tosin korjaantunut käyttämällä, ainakin fiestassa samaa vikaa
-vaihteisto pakkasella erittäin jumissa, huonot öljyt kai...
-tuulilasissa halkeama
-yli -20 pakkasilla lämmitin puhaltaa kylmää todella kauan, ja auto käy aina erittäin kylmänä, lämpömittari juuri ja juuri normaalilla normaaliajossa (väärä termostaatti?)
-ajovalonpesimet tukkiutuu, tosin vaikka ne toimii niin ei niistä hyötyä ole ollenkaan

-lukot jäätyy aina, takaluukku erityisesti
-ovet jäätyy yläreunan "karva"tiivisteestä kiinni eikä voi mitenkään estää.
-tankin korkki jumittuu ja vaatii öljyä usein
Nissan Micra K11 Diesel, Datsun 100A STW -74, Suzuki Alto SS80 -85 + läjä raatoja