Ekkeri röpöttää
Ekkeri röpöttää
Mulla rupes just äsken 93- 1.8 zetekki käymään kolmella tahi jotakin muuta häikkää, kun käytin öljyt vaihdattamassa.
Liekkö kosteutta jossain esim. vettä kondensoitunut tankkiin/polttoainejärjestelmään tai joku piuha/letku irti.
Huoltomies vaikutti siltä, että tietää mitä tekee kun puheli noista zetekin erilaisista öljyistä.
Pitää huomenna päivänvalossa mennä ihmettelemään jotta mitä tuosta kannattais ekana tarkistaa?
Liekkö kosteutta jossain esim. vettä kondensoitunut tankkiin/polttoainejärjestelmään tai joku piuha/letku irti.
Huoltomies vaikutti siltä, että tietää mitä tekee kun puheli noista zetekin erilaisista öljyistä.
Pitää huomenna päivänvalossa mennä ihmettelemään jotta mitä tuosta kannattais ekana tarkistaa?
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
- Paikkakunta: Joensuu
Kaikki johdot on kiinni kunnolla, edelleen röpöttää ja kun yritin lähtä tekemään pienen koeajolenkin kun kuulosti että olis käyny paremmin niin ihan on tehot pois.
Sen verran kuuntelin ja kaasuttelin konehuoneen puolelta niin oli kuin välillä olis kannen sisältä kuulunu kolahdus/napsaus.
Voiko väärät öljyt vaikuttaa noin äkkiä käyntiin eli onko venttilit jumissa vai mikä mahtaa esorttia riivata?
Vaihdetut öljyt on shell helix f5w-30 ja kuten aiemmin mainitsin huoltomiekkonen tuntu tietävän zetekkien erikoisen öljyn tarpeen.
Entä käyttäytyykö eskortti tuolla tavalla jos on tulpat/tulpanjohdot pashana?
Granada teki saman tyylistä hommaa, mutta siitä oli pakovenat resuna.
Sen verran kuuntelin ja kaasuttelin konehuoneen puolelta niin oli kuin välillä olis kannen sisältä kuulunu kolahdus/napsaus.
Voiko väärät öljyt vaikuttaa noin äkkiä käyntiin eli onko venttilit jumissa vai mikä mahtaa esorttia riivata?
Vaihdetut öljyt on shell helix f5w-30 ja kuten aiemmin mainitsin huoltomiekkonen tuntu tietävän zetekkien erikoisen öljyn tarpeen.
Entä käyttäytyykö eskortti tuolla tavalla jos on tulpat/tulpanjohdot pashana?
Granada teki saman tyylistä hommaa, mutta siitä oli pakovenat resuna.
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Uusissa tulpissa on erillainen vastus kuin vanhoissa, samoin on vanhoissa johdoissa ja uusissa, siis eivät välttämättä sovi yhteen, yleensä oireena pätkiminen varsinkin kiihdytyksessä ja tulpan posliinin halkeamat!
Minä aluksi ruuttaisin CRC:tä puolasysteemin molempiin johtoliitoksiin ja resetoisin ECU:n! 8)

Minä aluksi ruuttaisin CRC:tä puolasysteemin molempiin johtoliitoksiin ja resetoisin ECU:n! 8)
No niin rassauksesta kotiuduttu, maffia en saanut irti kun oli niin erikoiset ruuvit siinä.
Kun maffin kaapelin nyppää irti niin"törinä" ilmanputsarissa lakkaa eli ilmeisesti toiminee oikein?
Tulppia en myöskään saanut irti kun nuo omat työkalut ei sopineet sinne
Tulppia ilmeisesti ole vaihdettu koskaan kun moista tietoa ei huoltokirjasta löytynyt joka kyllä on hienosti ajan tasalla.
Ja sellaisen huomion tein että kun laittaa auton käyntiin niin silloin pelaa hetken jopa kaasutellessa, mutta kun antaa käydä hetken ja kaasuttaa niin röpellys palaa.
Eli oliskos tulpilla ja johdoilla tullu tunnit täyteen?
Ja savutus on lisääntynyt myös, ei polta soppaa kunnolla varmaankaan.
Kun maffin kaapelin nyppää irti niin"törinä" ilmanputsarissa lakkaa eli ilmeisesti toiminee oikein?
Tulppia en myöskään saanut irti kun nuo omat työkalut ei sopineet sinne

Tulppia ilmeisesti ole vaihdettu koskaan kun moista tietoa ei huoltokirjasta löytynyt joka kyllä on hienosti ajan tasalla.
Ja sellaisen huomion tein että kun laittaa auton käyntiin niin silloin pelaa hetken jopa kaasutellessa, mutta kun antaa käydä hetken ja kaasuttaa niin röpellys palaa.
Eli oliskos tulpilla ja johdoilla tullu tunnit täyteen?
Ja savutus on lisääntynyt myös, ei polta soppaa kunnolla varmaankaan.
No niin, tulpat ja johdot vaihdettu ja tadaa! röpötys loppui ja tehot palasivat.
Kiitokset kaikille neuvoista, kysellään taas sitte lisää kun on aihetta
Motorcraftin tulpat oli vanhat jotka sieltä konehuoneesta löytyi, liekkö tosiaan alkuperäiset
Taas annetaan vortsonin laulaa kohti seuraavia remontteja.
Kalliit pirut olivat vain ne tulpat ja johdot, tai sitten siitä on niin paljon aikaa kun on moisia ostellut.
Kiitokset kaikille neuvoista, kysellään taas sitte lisää kun on aihetta

Motorcraftin tulpat oli vanhat jotka sieltä konehuoneesta löytyi, liekkö tosiaan alkuperäiset

Taas annetaan vortsonin laulaa kohti seuraavia remontteja.
Kalliit pirut olivat vain ne tulpat ja johdot, tai sitten siitä on niin paljon aikaa kun on moisia ostellut.
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
- Paikkakunta: Joensuu
Paljo makso johdot ja tulpat? Mulla makso 80.60 euroa. NGK platinatulpat ja AD-johdot...testaaja kirjoitti:No niin, tulpat ja johdot vaihdettu ja tadaa! röpötys loppui ja tehot palasivat.
Kiitokset kaikille neuvoista, kysellään taas sitte lisää kun on aihetta![]()
Motorcraftin tulpat oli vanhat jotka sieltä konehuoneesta löytyi, liekkö tosiaan alkuperäiset![]()
Taas annetaan vortsonin laulaa kohti seuraavia remontteja.
Kalliit pirut olivat vain ne tulpat ja johdot, tai sitten siitä on niin paljon aikaa kun on moisia ostellut.
Ford Escort 1.6 SPORT`72
Ford Fiesta 1.0`16
Ford Fiesta 1.0`16
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45