
Turbon koko
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
empä tiedä mikä turbo tuossa saabissa oli,mutta esim. garret to3 tai holset hx1 ihan sopivia,jos kunnossa olevan löytää.ei kummosta hiustenkuivaajaa tarvii tuommoseen 150hv tehoon.Toniska kirjoitti:Hyvä turbo olis varmaa joku saabin vakio turbo vai oisko parempia ehdotuksia??? Juu täytyy kattoo toi kansi pahvi ym. pikku osia myös
ehkä kannattas hommata hukkaportiton ahdin,niin saat säädettyä ahdot irrallisella portilla sopiviksi helpommin kun noilla kiinteeporttisilla.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
viewtopic.php?t=3567
kysäse turboo ton topicin alottajalta jos vaikka olis sopiva sun käyttöön.lienee kyllä hukkaportillinen,mutta kyllä semmosenkin saa "viriteltyä" ahdoiltaan(jotka lienee aika pienet) sopivaksi noille tehoille.hukkaportin jousta löysemmäksi vaan jos liikaa ahtoja tavoteltuihin tehoihin.
kysäse turboo ton topicin alottajalta jos vaikka olis sopiva sun käyttöön.lienee kyllä hukkaportillinen,mutta kyllä semmosenkin saa "viriteltyä" ahdoiltaan(jotka lienee aika pienet) sopivaksi noille tehoille.hukkaportin jousta löysemmäksi vaan jos liikaa ahtoja tavoteltuihin tehoihin.
Sanoppa muuta.. Mutta jossainvaiheessa tekee mieli ottaa enemmänkin tehoa irti, niin on sitten valmiina hai tekkiä..tane kirjoitti:jos rakentaa 150hv niin ei sinne mitään ydinvoima palikkaa kannata laittaa...öljysuihkut ym... kansi avartaa ja parempi kansi pahvi ... hukka portillinen ahdin kannattaa laittaa niin pääsee halviten. tai tekee itse erillisen hukkikksen.![]()
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
- Paikkakunta: north state
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Halpa ja ihan toimiva on garrett to3, vähintään .48 pakopesällä. Taitaa kaikki to3:set riittää tuonne 250hv, kunhan ei ole liian pieni pakopesä (jos esim 2litraiseen on laittamassa) (eli ei esim erst 0.36? ppesä). Pienimmässä to3:sessa 37/60mm kompressorisiipi.. kannattaa kuitenkin varmaan valita sellainen jossa se kompura on yli 40mm..
Viimeksi muokannut Jaakko85, 07 Tammi 2006 19:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
- Paikkakunta: north state
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
- Paikkakunta: north state
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
- Paikkakunta: north state
No pesiähän voi käännellä 360 astetta, muuta väliä ei ole kuin että keskiöön tulee öljy ylhäältä ja poistuu alhaalta. Hukkaportin kellon kanssa voi sitten tulla säätämistä, esim. oman Volvon Garretin kellon rauta ei sovi etuvetoviritykseen. täytyy hommata ERSTn rauta tai tehdä itse.cossu7 kirjoitti:no noista saabin garreteista sen verran että ei saa samaan asentoon ainakaan ku cossun to3...
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Mut pitäsköhä niitä puristuksia vähä laskee ensi...turbiiniriesa kirjoitti: kyllä 2.0 ohc 150hv kestää,jos se on kunnossa eli ei vetele viimmesiään.hyväkuntonen pata niin pitäs kestää.toki kaikki rikki saa,mut järkevällä ajolla kestää kyllä.otetaanhan vapareistakin helposti tollasia lukemia ulos.
ei siinä mitään kahta turboo tarvita jos tosta nyt oikeen ymmärsin.joku pieni puhallin kiinni ja eikun vetoo

Mukavampi ajella ku on ruttua "puristuksia" enemmän 
Ainaki noilla tehoilla ei paljo kannata puuttua puristuksiin...........

Ainaki noilla tehoilla ei paljo kannata puuttua puristuksiin...........
Viimeksi muokannut avoesco, 07 Tammi 2006 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
joo ei mun mielestä jos pystyään niissä mainituissa 150hv tehoissa,enemmän tehoa niin sitten täytyy ruveta suunnitteleen joko puristuksien laskua tai sitten ,muulla tapaa saada nakutus kuriin.sakke kirjoitti: Mut pitäsköhä niitä puristuksia vähä laskee ensi...
nykyäänhän kyllä tehään jo jopa 9,5:1 puristuksillakin koneita(yhellä tutulla tallilla semmonen cossun kone tekeillä ja kunnon ahdoilla myös tulee oleen se peli),mutta silloin tarviin olla kunnon kamat koneessa ja kunnon moottorin- ja ahtopaineen ohjaus.
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 08 Tammi 2006 08:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.