Talvikiusa: Startti toimi, 10min myöhemmin ei.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Talvikiusa: Startti toimi, 10min myöhemmin ei.

Viesti Kirjoittaja Volmari »

olin tossa töihin lähtöä tekemässä, ja escortti käynnistyi ihan mukavasti, vaikka tietenkin kohmeisesti.

ajoin 2kilsan päähän huoltoasemalle ja sammutin auton. asioiden jälkeen hyppäsin autoon ja naks. se siitä. ei sano nyt mitään muuta kuin ton naksahduksen. annoin pari korjaavaa iskua startin kylkeen ja ei mitään vaikutusta.

rupesin epäilemään että akussa ei riitä puhti enään kun oli vanha, ja vaihdoin sen. ja ei mitään vaikutusta silläkään, crc:tä suihkuttelin napoihin ja ym. ilman onnea.

joten onko se vain niin että mulla stratti kakkaa täynnä ja se on nyt jäässä tai jotain? aikaisemmin en ole huomannut mitään erikoista. pyörittää tosi kivasti ja kuullostaa terveeltä.

hakua käytin ja paljon tuli vanhoja aiheita. mutta pistän kummiskin uuden näin talven kunniaksi jos se voi vaikuttaa jotenkin asiaan..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

kokeile vielä että jätät se avain starttiasentoon muutamaksi sekunniksi vaikkei heti mitään sanokkaan..
ei välttämättä auta eikä liian kauaa saa pitää ettei johdot pala
mutta joskus tuokin on auttanut.
ei sieltä mitään junia t...
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

solenoidi menny?
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Mutta jos se kuitenkin naksahtaa, tosin onhan sieltä voinnut mennä ne kytkentäpinnat eli vaikka vetää päälle niin ei virta kulje

Tai sitten startin tai koneen maadoitus huonossa kontaktissa tai startin ja solenoidin välinen kaapeli/yhteys

Tai sitten solenoidin perään ei tule virtaa, eli herätevirta kun tulee virtalukolta niin solenoidi napsahtaa päälle mutta ei ole virtaa jota se kytkisi startille. Tai sitten startista hajonnut jotain käämeihin liittyvää mutta luulisi että himmenisi valot yms sitten
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

valot kyllä himmenee siihen tyyliin että ainakin yrittäisi ruoskia virtaa startille. mutta siihen se sitten jääkin. tarvii huomenna vielä kokeilla jos vaikka lähtis pelittää..

tuossa kuulin just että startata pystyy jopa meisselin kanssa. mitenkäs se onnistuu? ei oikein olisi munaa kokeilla kun siellä on aika paljon virtaa sisällä..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Volmari kirjoitti:valot kyllä himmenee siihen tyyliin että ainakin yrittäisi ruoskia virtaa startille. mutta siihen se sitten jääkin. tarvii huomenna vielä kokeilla jos vaikka lähtis pelittää..

tuossa kuulin just että startata pystyy jopa meisselin kanssa. mitenkäs se onnistuu? ei oikein olisi munaa kokeilla kun siellä on aika paljon virtaa sisällä..
no tossa kannattaa tietää mitä tekee...
ettei kuulu akun suunalta poks... :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

et sitten pääse sulattelemaan sitä mihinkään?
ruuvarilla voi startata,mutta tosiaan voi tulla näpeille jne,kipinöi vähäsen.
toinen pää +johtoon siellä startissa ja jotain kohtaa sitten miinusnapaan tai johonkin runkoon.
mutta jos se kerran himmenee avaimella niin tuskin se sillä tavalla sen paremmin starttaa,voi tulla vahinkoa vaan.
ei sieltä mitään junia t...
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Plusnapaan kiinni rukarin toinen pää ja toinen sitten siihen heräteliittimeen. Ei se hirveän herkästi käsille lyö. Kipinöitsee toki.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Taas uusi päivä ja uudet kujeet.. tarvii lähtee pudottaa koko paska sieltä pois. onneksi ei enempää pakkasta kuin -7 astetta.. vois olla vain sellaset 35 astetta ylöspäin toi lämpö niin ei vituttais näin paljon.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Sultzi kirjoitti:Plusnapaan kiinni rukarin toinen pää ja toinen sitten siihen heräteliittimeen. Ei se hirveän herkästi käsille lyö. Kipinöitsee toki.
Ei se itseasiassa kipinöi juuri nimeksikään jos homman osaa, mutta jos sillä rukarilla/jakoavaimella/puukolla/millä vaan onnistuu koskemaan johonkin runkoon tai koneeseen samalla kun toinen pää on startin plussassa niin sitten kipinöi, todennäköisesti hitsaa jotain kiinni ja "heikoin" kohta sulaa
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Normaalilla sähköjohdolla voi myös liittää ne navat yhteen, jolloin ei kipinöitä esiinny (johdon päissä olis hyvä olla jotkut liittimet vaikka).
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

noniin.. hetken aikaa paukuttelin taas starttia sain kerran käymään ihan omin voimin.

ja sen jälkeen se vasta alkoi tekemään tätä että sen saa jopa käymään kun joku starttaa ja toinen napauttaa vasaralla startin kylkeen.

mitäs muuten toi vois merkata? hiilet loppu vai onko kuiva?
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Hiiliä itse veikkaisin, tai sitten joku sisäinen kosketushäiriö joka "korjaantuu" tärähdyksestä
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Solenoidi ei yhdistä kahta päävirta nastaa. Sama vika oli traktorissa meillä, solenoidin pääty uusittiin jolloin rupes taas toimiin. Ja traktorinhan sai käyntiin vain solenoidia vasaralla naputtelemalla ja avaimesta kääntämällä.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

nonih, ei näköjään riitä että auto on yhtä ainakin yhtä korkea kuin traktori, niin vielä käynnistetään vielä kuin traktori! oh shit!
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Fordistin elämää :twisted:
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

otin startin irti, tai niin irti kuin se vain pääsi. tuli pakoputki eteen etten saanut sitä pudotettua alas.

mutta ruiskutin silti rajusti CRC:tä siitä lävestä sisään mikä siihen tuli ja kasasin takasin kiinni. ja taas pelittää oikein komeasti.

tarvii tallilla sitten ottaa se koko mötti kunnolla irti ja puhdistaa. paskaa siellä näköjään on vain.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Sultzi kirjoitti:Solenoidi ei yhdistä kahta päävirta nastaa. Sama vika oli traktorissa meillä, solenoidin pääty uusittiin jolloin rupes taas toimiin. Ja traktorinhan sai käyntiin vain solenoidia vasaralla naputtelemalla ja avaimesta kääntämällä.
Mutta jos kerran valoja himmentää niin yleensä se tarkoittaa että startti nappaa reilusti virtaa eli virtaska menee startille asti
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Solenoidi yhdistää virran tartin kentälle ja kollektorille, mutta samalla heittää bendiksin päälle, muistaakseni? :roll:
Vastaa Viestiin