Escort mk5 takajarrut
Escort mk5 takajarrut
eli pöyhittävänä oma 93/94 1.8 Zetec malli - rumpujarrut takana... katsastuksessa :
- takajarrut polkimella ero yli 30 % ( 1,5kN / 1,0kN ) > hylsy
- käsijarru apparin puolella pyöree nolla (1,2 kN / 0 kN)
vinkkejä miten olette alkaneet purkaa jarrukalustoa ja mitä olette vastaavissa tilanteissa löytäneet ?
- pohtimisen alla on kannattaako yrittää napamutteria auki, vai koittaisiko rumpua laakerointeineen eli 4 pulttia pois...
- takajarrut polkimella ero yli 30 % ( 1,5kN / 1,0kN ) > hylsy
- käsijarru apparin puolella pyöree nolla (1,2 kN / 0 kN)
vinkkejä miten olette alkaneet purkaa jarrukalustoa ja mitä olette vastaavissa tilanteissa löytäneet ?
- pohtimisen alla on kannattaako yrittää napamutteria auki, vai koittaisiko rumpua laakerointeineen eli 4 pulttia pois...
Viimeksi muokannut fiiikus, 27 Joulu 2005 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
Tuo toinen takajarrun nolla voi johtua esim. totaallisesti rikki olevista kengistä (kulunu), sylinteri jumissa tai sylinteri vuotanut nestettä rumpuun, jolloin ei jarrut pidä.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
EDIT : jepjep, vikaantuneella apparin puolella oli toisesta kengästä pinta irti !! nätisti lähti kaikki neljä pulttia molemmin puolin irti. apparin puoli nipussa taas (laitoin oikein kierrelukitteella ja momenttiavaimella .-) mutta kuskin puolella tuli herätys : käppärin vaijeri on sen verran kireällä ettei rumpusatsi mene takaisin paikalleen. korjausohje ohjaa käppärin alueen konsolia avaamaan... hö.
EDIT : nyt on molemmat rummut paikallaan ja käppärikin säädetty. *suti se säätö olikin auton alla, jos omistat 93/94 vuosimallin älä ihmeessä irroita sitä konsolia käppärin ympäriltä, ajanhukkaa... vaihtoin vain kengät, jousisatsit yms. hilut oli ok. koeajo jäi tekemättä kun siirryin vetarinkumin vaihtoon. siitä toisessa topikissa sitten...
EDIT : nyt on molemmat rummut paikallaan ja käppärikin säädetty. *suti se säätö olikin auton alla, jos omistat 93/94 vuosimallin älä ihmeessä irroita sitä konsolia käppärin ympäriltä, ajanhukkaa... vaihtoin vain kengät, jousisatsit yms. hilut oli ok. koeajo jäi tekemättä kun siirryin vetarinkumin vaihtoon. siitä toisessa topikissa sitten...
Viimeksi muokannut fiiikus, 30 Joulu 2005 23:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
uskomaton vaikutus tuoreilla kitkapinnoilla, Escoon löytyi taakse jarrut... kauankohan kannattaisi ajella "sisään" nennekuin käy näyttämässä katsastusmiehelle ?
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
Ajelee vaikka sinne konttorille se käsijarru vähän päällä niin lämpee matkalla tarpeeks, niin pitää sitten konttorilla 

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45