10km Riesa (hyytyy)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

10km Riesa (hyytyy)

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

Jeps.

Tarina minusta ja -89 1.6 ohc sierrasta

Elikkä meninpä tuossa helsinkiin joulupyhiks. Menomatka menikin melkein putkeen paitsi myllykukon kohdalla (150 km ajettu) rupes käymään tod huonosti - tukehtui vain jos yritti lisätä kaasua. Nooh pistin sen parkkiin kukon pihaan ja oottelin joskos menis itsestöön ohitte. No menihän se.

Helsingissä taas kun kävin heittään eukon töihin - auto jätti eukon työpaikan pihaan ja suostu lähtemään siitä vasta puolta tuntia myöhemmin.. Siis ei käynnistynyt lainkaan, pyöritti vaan.

Joo siitä sitten jatkoin matkaa kohti kämppää kunnes taas tankkauksen jälkeen oli erimielisyyksiä käyntiinlähtemisen kanssa. Tuntia myöhemmin sain taas laitoksen käyntiin.

Vielä samana päivänä tappelin bilteman pihassa ihan samojen ongelmien kanssa. Eli siis:

-Jossain vaiheessa alkaa käymään huonosti - ei vedä - tukehtuu
-Liikkuu kyllä suhtkoht normaalisti kun kaasun painaa aivan pohjaan (jee ihan oikea ON-OFF kaasu) :P
- em. tilanteessa ei käy tyhjää

-em. tilanteen jälkeen ei tahdo lähteä käyntiin niin millään - ainakaan hetkeen.
-tuossa tilassa auto kulutti 40 km matkalla 12L bensaa, josta kaikki ilm. koneen läpi koska tsekkasin ettei sitä tule ulos mistään kovin asiattomasta paikasta.
- Niin ja koneen lämmöllä ei tunnu olevan asian kanssa mitään tekemistä vaan enempikin sillä kauan kone on ollut käynnissä.


Olen ymmälläni :shock:
Autoa ei käytännössä pysty ajaan mihinkään, katsastus olis tällä viikolla - mitäköhän helevettiä täs tekis?

Epäilykset:

-liikaa bensaa
-paluulinja tukossa
-thö purnukka rikki
-ryyppy elää omaa elämäänsä

-tai sitten sähköt veetuilee
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
othintsa
Viestit: 74
Liittynyt: 18 Maalis 2005 12:07
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja othintsa »

Entäs ulkoilman lämpötila, onko ollut nollan kieppeillä kun on tuota tehnyt?

Oireista tuli väistämättä mieleen mahdollinen kurkun jäätyminen. Kostealla ilmalla lämpötilan ollessa nollan kieppeillä vetää helpoiten jäähän ja tuppaa käyttäytymään juuri kuvatulla tavalla. Eräs Passat teki tuota aikoinaan, mutta käynnistysongelmia ei ollut. Olisiko kuitenkin mahdollista, että jäätä muodostuu niin paljon, että vedeksi muututtuaan se vaikeuttaisi käynnistymistä?
DragoN1982
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Huhti 2005 21:36
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja DragoN1982 »

Joo tuo sama jäätymisongelma on tuttu esim. 2 litran kaasari accordeista melkein vakiovika. Eli lämpötila lähellä nollaa ja kaasari saa hieman ajoviiman joka johtaa kaasarin jäätämiseen.

Veikkaan että ilmanputsarissa on se läpyskä joka alipaineen "avulla" valitsee ottaako kylmää ilmaa vai lämmintä ilmaa. Kokeile jumittaa tuo läpyskä sinne lämpimälle ilmalle. Se auttaa ainakain noissa hondissa...
Sierra 2.3i 16v
EscoVainaa
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Kesä 2005 09:02

Viesti Kirjoittaja EscoVainaa »

Mulla oli joskus vähän samankaltaista vikaa. Lähti tosin aina käyntiin, mutta hyyty kun paino kaasua, mutta kaasu pohjassa kävi (huonosti kylläkin). Syynä oli roska kohokammiossa, kun en jaksanut laittaa suodatinta bensaletkun väliin :lol: Roska joka ilmeisesti tukki ensiökurkun pääsuuttimen.

Joka tapauksessa putsaisisin sen kaasarin enimmäisenä.

Syttypuolelta voi tietty temppuilla kans joku. Vaikka sytytysyksikkö, joka ei tykkää enää pelata, kun lämpenee kunnolla...
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

[quote="othintsa"]Entäs ulkoilman lämpötila, onko ollut nollan kieppeillä kun on tuota tehnyt?
quote]

No onhan se juurikin nollan kieppeillä ollut tuo lämpötila...
Elikkäs voipi olla kosteutta tankissa?

Tuo taas Ensiökurkun tukkeutuminen kuullostaa kuvaan sopivalta kun 2 kurkku aukeaa kun painaa nastan lautaan ja silloinhan tuo jotenkin liikkuu.

Pitäiskö kokeilla kosteudenpoistoa?

Ja niin käykö nuo oireet paluulinjan tukkeutumiseen? Silloinhan b.paineet kasvaa vissiin aika järettömiksi ja kone tukehtuu?
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

voihan sinne varoiksi tankkiin masinolia heittää,mutta jos kaasari jäätää niin se ei saa tarpeeksi lämmintä imu-ilmaa.
elikkä ilmanputsari talviasentoon..
ei sieltä mitään junia t...
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

kokemuksesta voin sanoa että
se läppä siellä toimii
hyvin harvoin...

ite oo tunkenu pitkän ruuvin
siihen niin että ottaa vain lämmintä ilmaa...

tosin ei varmaan ihan mahoton ajatus
tehdä siitä vaijeri toimista... :roll:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Siitä kaasarin jäätämisestä niin yleensä tekee kun ajaa tasakaasulla pidempään, kun rupiaa jäätämään niin meno alkaa hyytyä ja parhaillaan loppuu kokonaan, jos se jäätää niin auton kun sammuttaa parkkiin muutamaksi minuutiksi niin taas toimii kun kone/imusarja lämmittää jään pois. Tekee muuten välillä +10 asteessakin kun sopivasti on kosteaa

Paluulinjan ei pitäisi periaatteessa vaikuttaa jos on mekaaninen pumppu sillä kaasarin neulaventtiilin pitäisi pitää paine oikeana

Tuli sellainen mieleen että jos on tankin huohotus/korvausilma linja tukossa niin saattaa kerätä alipainetta tankkiin ja pumppu ei jaksa pumpata, senkin pitäisi mennä ohi korkin avaamisella

Se roska pääsuuttimessa kuulostaisi ihan käypäseltä vialta, tai jos on perus weberin 2k niin lisäilmasuuttimessa kun ne ovat melko roska alttiina siinä kurkkujen välissä (näkyy kun ottaa putsarin pois)
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

ft79 kirjoitti: tosin ei varmaan ihan mahoton ajatus
tehdä siitä vaijeri toimista... :roll:
Tai vaihtaa vanhemman mallin putsarikotelo jossa on käsin käänneltävä imutötterö
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

VesQ kirjoitti: Tai vaihtaa vanhemman mallin putsarikotelo jossa on käsin käänneltävä imutötterö
kaikkiin kaasareihin ei ole saatavilla...
tai luulis että noita osia sais sotkettua keskenään... :roll:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

Jäätämistähän se vain oli :oops: .
Uus lämpimän ilman putki, jäänestoa tankkiin ---> tankki tyhjäks ja ongelmat on ollu poissa. Ei oo hyytyny enää. No samapa tuo kun kone vaihtuu kuitenkin tässä kuussa (165-lohko aj. 290tkm ja aivan loppu).
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Vastaa Viestiin