Mondeon lambda
Mondeon lambda
Milläs lailla kyseinen anturi on kiinni putkessa Kierteet? Tarttis kuulkaas vaihtaa! Kertokaapas äkäseen, jotka asiasta jotain tiiätte! Kiitos näin etukäteen
Viimeksi muokannut veepee, 22 Joulu 2005 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise...
Mondeo -96 1.6
Mondeo -96 1.6
Niinpä! Muuten sellanen täydentävä kysymys, että eikös toi lambadan rikkinäisyys vaikuta auton nykimiseen sillon, kun kone on lämmin? Näin oon ainaki olettanu, kun noita muita keskusteluja oon seurannu...
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise...
Mondeo -96 1.6
Mondeo -96 1.6
Toki tuohon nykimiseen löytyy niin monia eri syitä. Lambda toki yksi niistä.
Mutta heti kun lambda on lämmennyt tarpeeksi (300-400astetta), se alkaa toimia ja nykiminen alkaa (jos se siis olisi rikki).
Vaihdatko siis nykimisen takia lambdaa vai?
Mutta heti kun lambda on lämmennyt tarpeeksi (300-400astetta), se alkaa toimia ja nykiminen alkaa (jos se siis olisi rikki).
Vaihdatko siis nykimisen takia lambdaa vai?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
No tässä on nyt vaihdettu venttilikopan tiiviste, kun se vuoti tulpille. Epäiltiin tutun foordin kundin kanssa et se ois ollu vika (tulpat ikäänkuin sai öljyn kautta maata moottorista ja tämän takia nykii). Mutta nykiminen vaan jatkuu, kun on ajanu pitemmän matkaa Arvaa, että ketuttaa!
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise...
Mondeo -96 1.6
Mondeo -96 1.6
Kannattaa lueskella noita nykimis topiceja lävitse ja tehdä niissä ehdotettuja toimenpiteitäkin.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Joo noita syitä on tosiaan miljuuna.
Eikä ole ees varma, että syyllinen löytyy moottorin puolelta.
Kytkimestä tai kuluneista moottorin kumityynyistä saattaa myös johtua.
Tietty sitä saattaa tarkka kaveri kyllä pystyä diagnosoimaan, että minkä tyyppistä nykimistä se on. Jos on oikein nopeaa ja terävää niin sittten voi ollakin moottorin puolella vika.
Jos se taas on semmosta kuminauhamaista niin saattaa olla noi em. paikat aiheuttajana.
Eikä ole ees varma, että syyllinen löytyy moottorin puolelta.
Kytkimestä tai kuluneista moottorin kumityynyistä saattaa myös johtua.
Tietty sitä saattaa tarkka kaveri kyllä pystyä diagnosoimaan, että minkä tyyppistä nykimistä se on. Jos on oikein nopeaa ja terävää niin sittten voi ollakin moottorin puolella vika.
Jos se taas on semmosta kuminauhamaista niin saattaa olla noi em. paikat aiheuttajana.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu tovi sitten, vk-tiiviste vaihdettu viikko sitten. Kun ei alkanu toimimaan, päätin kokeilla, jos lambadan vaihto auttas. Ja kas kummaa, nykiminen loppu siihen . Tuli tehtyä reilu tunnin koeajo ympäri pk-seutua ja ei nyi pätkääkään.
Tosiaan niitä syitä tohon nykimiseen on monia, mutta tässä tapauksessa oireilut esiintyi koneen ollessa lämmin ja tuntui kuin ois kone tukehtunut. Mutta hyvä näin
Tosiaan niitä syitä tohon nykimiseen on monia, mutta tässä tapauksessa oireilut esiintyi koneen ollessa lämmin ja tuntui kuin ois kone tukehtunut. Mutta hyvä näin
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise...
Mondeo -96 1.6
Mondeo -96 1.6