Focus on vähän kylmä
Focus on vähän kylmä
Onko muilla samoja oireita, vai onkohan minulla termostaatti jumissa, kun Focus ei tahdo saada pidettyä lämpöjä tyhjäkäynnillä? Mittari valuu tyhjäkäynnillä jonnekin 1/4 kohdalle.
-
Vastaavaa Mondeossa
Mun 98-Mondeossa on samantyyppistä ongelmaa. Tai vähän päinvastainen tilanne. Mulla tyhjäkäynnillä, jos vain jaksaa odottaa, koneen lämmöt kyl nousee ihan flektin pyörimiseen asti. Mut sit jos ajaa, että ilmavirtaa on, niin lämmöt ei meinaa millään, ainakaan talvella, nousta ees mittarin normal tasolle. Sit jos on vähän aikaa paikallaan niin sit kyl nousee.
Ei se mua haittaa. Sisällä on lämmin, päästöt on kohdallaan eikä mitään muutakaan erikoista.
Laitoin äskettäin lisävalot siihen maskin eteen. Musta tuntu, että se vähän auttoi ilmavirran kanssa. Nousee lämpö vähän paremmin kun pitkät ohjaa ilmaa hieman sivuun.
Ei se mua haittaa. Sisällä on lämmin, päästöt on kohdallaan eikä mitään muutakaan erikoista.
Laitoin äskettäin lisävalot siihen maskin eteen. Musta tuntu, että se vähän auttoi ilmavirran kanssa. Nousee lämpö vähän paremmin kun pitkät ohjaa ilmaa hieman sivuun.
Re: Vastaavaa Mondeossa
-97 Mondeo 2.0 stw ja sama meininki. Liekkö ominaisuus?FordMondeo kirjoitti:Mun 98-Mondeossa on samantyyppistä ongelmaa. Tai vähän päinvastainen tilanne. Mulla tyhjäkäynnillä, jos vain jaksaa odottaa, koneen lämmöt kyl nousee ihan flektin pyörimiseen asti. Mut sit jos ajaa, että ilmavirtaa on, niin lämmöt ei meinaa millään, ainakaan talvella, nousta ees mittarin normal tasolle. Sit jos on vähän aikaa paikallaan niin sit kyl nousee.
-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-
-
Saattaapi hyvinkin olla
Mul on kaverin 96-vm:ssä,(kakkos korimallissa) sama juttu kans. Ehkä se juurikin sen ominaisuus.
Mut sit taas on muutamasta, ekan korimallin mondeosta, tietoa. Ja niissä sitä "ominaisuutta" sitten ei oo.
Mene ja tiedä......
Mua ei ainakaan itseäni haittaa ennekuin siitä tulee autolle jotain haittaa....
Mut sit taas on muutamasta, ekan korimallin mondeosta, tietoa. Ja niissä sitä "ominaisuutta" sitten ei oo.
Mene ja tiedä......
Mua ei ainakaan itseäni haittaa ennekuin siitä tulee autolle jotain haittaa....
-
lapazu kirjoitti:Ja kuten koitin aiemmin ilmaista, se termari kannattaa vaihtaa. Se kun on kunnossa ei ongelmia ilmene. Mondeo -99, termari kunnossa eikä omituisia lämmönvaihteluita.
Miten paha nakki tuo on tehdä itse Focukseen? Edelliseen Fordiin (Fiesta MKI) teki vaikka konerempan keittiön pöydällä, mutta tuo Focus näyttää kovin mutkikkaalta

Siis jos ajossa lämmöt ok ja tyhjäkäynillä ei pysy normaalissa niin ei ole kyllä termostaatissa häikkää. Meillä ainakin kun pakkasta noin kymmenen astetta, lämppäri vaikka kakkosnopeudella pysähdyt ja annat käydä tyhjäkäyntiä se lämpö laskee. Kun ajoon lähtee se nousee normaaliin. Kokeileppa, kun käytät tyhjäkäyntiä sammuta lämppärin puhallin.
Ja jos auto ehjä niin ei tarvitse mitään pahveja viritellä. Eriasia tietysti nuo uudet kiisselit. Eipä ainakaan foorteista ole ikinä tukittu mitään ja lämmöt on pysyny ok.
Ja jos auto ehjä niin ei tarvitse mitään pahveja viritellä. Eriasia tietysti nuo uudet kiisselit. Eipä ainakaan foorteista ole ikinä tukittu mitään ja lämmöt on pysyny ok.
Uskonhan mie kaiken edelläkerrotun.eskomk4 kirjoitti:Siis jos ajossa lämmöt ok ja tyhjäkäynillä ei pysy normaalissa niin ei ole kyllä termostaatissa häikkää. Meillä ainakin kun pakkasta noin kymmenen astetta, lämppäri vaikka kakkosnopeudella pysähdyt ja annat käydä tyhjäkäyntiä se lämpö laskee. Kun ajoon lähtee se nousee normaaliin. Kokeileppa, kun käytät tyhjäkäyntiä sammuta lämppärin puhallin.
Mutta joskus täällä yläperällä jos mittari
kolkuttelee -30:n tienoilla,niin
aika moneen autoon joutuu
jo vähä keulaa peitteleen,jos lämpöä
hyttiin haluaa.

Vähän offtopikiksi meinaa mennä. Kaverilla tippuu lämmöt tyhjäkäynnillä, ei puhuttu riittääkö keskivertoauton lämppäri kun pakkasta n 30 astetta... Se on aika autokohtaista se lämpeneminen. Esim golf3/vento jäähdytin on niin tukossa vakiona ettei tartte peitellä vaikka yli 30 pakkasta. Mutta ei siitä sen enempää. Kokeileppa MLu ilman lämppärin moottoria tyhjäkäyntiä niin ei pitäis lämmöt laskee Sama ilmiö kun kesällä ei toimi flekti ei muuta kuin lämppäri täysille niin kone jäähtyy.