xr3i:n kireämpi nokka 1.4 kanteen?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Domus
Viestit: 39
Liittynyt: 20 Joulu 2005 19:00
Paikkakunta: Lappajärvi

xr3i:n kireämpi nokka 1.4 kanteen?

Viesti Kirjoittaja Domus »

Eli tohtiikohan tuohon 1.4 kanteen laittaa tuommosen nokka-akselin? Voiko aiheuttaa konflikteja? Tiedossa olis nokka kumminkin suhteellisen edullisesti ja aattelin vaan että asiaan olis hyvä saada varmuus... Vai vaihtaako suoraan 1.6:n kaasarikoneen kannen tuohon 1.4:een ja laittaa nokan siihen? :roll:
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Nykyään tarvikkeena myydään samaa nokkaa 1.4:seen ja XR3i:hin, tämä antaa vähän osviittaa siitä miten paljon noissa nokissa on alunperin eroa ollut tehtaalta lähtien. En nyt ulkoa muista, mutta ei montaa astetta. Tuskin tulet eroa huomaamaan elle toinen nokka ole pahasti kulunut vuosien varrella. Ja siis käytettyjä CVH nokkiahan laitetaan koneesta toiseen vain jos on numeroidut seuraajat sen mukana.
Mitä tuohon mannen vaihtoon tulee, niin eikös palotilat ole erilaiset, jolloin puristussuhde ja/tai paljealue mene metsään.
Vastaa Viestiin