Mitä oljyä käytät??
Ja noista öljyistä vielä niin AIVAN VARMASTI ei ole mobilin öljyistä kiinni jos joku viritetty ritsa kämähtää. toisessa sukupolvessa n.70-luvulta on vallan käytetty mobilin öljyjä koneissa eikä oo yksikään kilahtanu öljyn ominaisuuksien takia. Kyllähän niitä menny on, mutta on se tavallisen kaukaa haettua pistää se arpomalla öljy merkin syyksi.
nimim. Mobilin rally formulat myllyssä
nimim. Mobilin rally formulat myllyssä
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
no perskele niimpäs olikin no ei sitä aina voi kaikkee muistaa ja asia tuli kuitenkin ymmärretyksiTeRoK kirjoitti:Eiköhän ne tpe9 oo just "vanhan mallisia" ja mt-75 (pakkilukollinen) uudempia.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Jos käyttää jotain random-paska-öljyä ja kone kuumenee sen verran että öljynpainevalo syttyy, eli öljyt kiehuvat, niin onko normaalia että öljyt muttuvat semmoseksi harmaan keltaiseksi mössöksi, vai onko nyt samalla mennyt kannentiivisteet/kansi? Jäähdytysnestettä ei katoa nimeksikään (ainakaan vähään aikaan ei ole kadonnut).
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Voisiko joku vastata tähän?Paco kirjoitti:Jos käyttää jotain random-läjä-öljyä ja kone kuumenee sen verran että öljynpainevalo syttyy, eli öljyt kiehuvat, niin onko normaalia että öljyt muttuvat semmoseksi harmaan keltaiseksi mössöksi, vai onko nyt samalla mennyt kannentiivisteet/kansi? Jäähdytysnestettä ei katoa nimeksikään (ainakaan vähään aikaan ei ole kadonnut).
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Siis kerääkö se sitä mönjää esim öljytikun varteen ja huohottimeen vain onko öljyt ulos laskettaessa ihan mössöä, eli jos itse öljy menee tuolleen mössöksi niin sitten on syytä epäillä jotain. Jos vaan kerää huohottimiin yms niin se on normaalia eli koneen sisään tiivistyy lämpötilavaihteluista johtuen pieniä määriä vettä joka tekee tuota
Eikös öljyn kiehumispiste kuitenkin ole jotain 130-150 astetta, ennemmin tulisi mieleen että se mainitsemasi kuraöljy on niin ohutta kuumana että pumppu ei jaksa/pysty pumppaamaan sitä ja siksi vilahtelisi valo
Mutta jos on tosiaan niin kuumana käynnyt että öljykin kiehuu niin hyvin todennäköistä että kannentiiviste ottanut itseensä
Eikös öljyn kiehumispiste kuitenkin ole jotain 130-150 astetta, ennemmin tulisi mieleen että se mainitsemasi kuraöljy on niin ohutta kuumana että pumppu ei jaksa/pysty pumppaamaan sitä ja siksi vilahtelisi valo
Mutta jos on tosiaan niin kuumana käynnyt että öljykin kiehuu niin hyvin todennäköistä että kannentiiviste ottanut itseensä
Joo, ei käyny kuin 90 asteessa kun valo vilahteli (luulin että öljynpainevalo = kiehuva öljy kaikkea ei voi tietää). Kuraöljyä on kerääntynyt juuri tuohon öljyn mittatikkuun ja siellä ihan tikun päässä näkyy "kunnon" mustaa öljyä hieman. Jossain huohotinputkessa oli myös kuraöljyä.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Juu, ihan normaalia pitäisi olla jos se itse öljy on vaan öljyä eikä mössöä
Paljon jos on vaan pätkäajoa niin tahtoo tehdä tuota että kerää sitä mössöä huohottimiin yms
Se öljyvalon vilahtelu ei kyllä ole ihan normaalia jos öljyä on oikea määrä
Jossei sitten ole piuha poikki tai huono kosketus mutta silloin taitaa öljyvalo palaa kokoajan
Paljon jos on vaan pätkäajoa niin tahtoo tehdä tuota että kerää sitä mössöä huohottimiin yms
Se öljyvalon vilahtelu ei kyllä ole ihan normaalia jos öljyä on oikea määrä
Jossei sitten ole piuha poikki tai huono kosketus mutta silloin taitaa öljyvalo palaa kokoajan
totta...VesQ kirjoitti:Ja tuokin että vesi kiehuu 100 asteessa niin se pitää paikkansa jos paine on nolla (tai siis normaali ilmanpaine joka täällä vaikuttaa). Kun systeemiin lisätään painetta niin veden kiehumispiste nousee paineesta riippuen 110-120asteeseen (normaalipaineella mitä jäähdytysjärjestelmässä on)
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Öljyn lämpö on voinut olla korkeampikin...on mahdollista että öljyn sisältämä vesi on alkanut kiehumaan ja muodostanut kuplia jotka sitten ovat menneet pumpun kautta järjestelmään. Öljypumppu ei varmaankaan pysty pumppaamaan tuota moskaa tarpeeksi tehokkaasti ja paine on laskenut.Paco kirjoitti:Joo, ei käyny kuin 90 asteessa kun valo vilahteli (luulin että öljynpainevalo = kiehuva öljy kaikkea ei voi tietää). Kuraöljyä on kerääntynyt juuri tuohon öljyn mittatikkuun ja siellä ihan tikun päässä näkyy "kunnon" mustaa öljyä hieman. Jossain huohotinputkessa oli myös kuraöljyä.
Kannattaa varmaan vaihtaa uudet öljyt ja katsoa tilannetta uudelleen.
-M
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40
Ei kettu! Onko tääl oikeeti tällästä vääntöö? Eikö kellään oo laitta faktaa pöytään et vaatiiko Zetec oikeesti tota 5w-30 vai onko se vaan keksitty juttu? Tosin en jaksanut selata ku 2 sivuu ja meni hermot et näinkö toisiaan Ford miehet toimii. Tää on oikeesti ihan perseestä jos joku kysyy neuvoo niin het aletaan heittää et joo laita halavinta mitä löydät>> kestää seuraavaan auton vaihtoon, perkele Onko tääl jotain teinejä mukana jotka ei tietdä ees et miltä tuntuu täyttää 21 ja päästä baariin... Mä otan sit vaikka sille olutta. Tänne pitää ilman muuta perustaa kännipalsta mihin saa huuta mitä haluaa ain kännis, olen mä
Edit: aha eli näin kiroilla ei siis saa ku on teinejä mukana, pitääköhän mun het erota ja kysellä toisaalta huh hah hei... toimiiko tää ees et otetaanko tääl "viinaa" koskaan??
Edit: aha eli näin kiroilla ei siis saa ku on teinejä mukana, pitääköhän mun het erota ja kysellä toisaalta huh hah hei... toimiiko tää ees et otetaanko tääl "viinaa" koskaan??
Tää voip olla ihan jees idea Taisin hiiltyä liikaa het alussa ku tuntuu siltä et tääl ei toimi mikään, hmmm oikeesti ei toimikkaan. Siis jos on pelkkä FORD foorumi, niin miksei näitä voi lajitella silleen et ois malleittain omat osiot esim Fucukselle ja Sierralla oma topicci??? Haluu tietoo hänjanzamar kirjoitti: kyllä tää tästä,lueskele nyt hetki juttuja ja kysele sitten lisää.
edit: Ja mistä muutes näkee et onko kyseinen käyttäjä kirjautuneena?? Sekin ois kova sana, vai mist sen näkee. Sorry mun hirveet kuitit het alkuunsa mut oon tottunut oleen foorumeil mis homma toimii