C3 ja A4LD erot?
-
C3 ja A4LD erot?
No moikka!
Osaako kukaan neuvoa mua, kun olisin vaihtamassa automaagia tommosen 1.6l sierran (e-max?) perään. Tommosen C3:sen sinne kuulemma pitäis mennä heittämällä, mutta mitens olis sitten ton A4LD:n kanssa.
Yritin tossa käyttää tota hakua, mutta en nyt löytänyt ihan mitä hain. Löysin sieltä kyllä tämmösen linkin:
http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.htm
ja tuolta pääsin tutkailemaan noita erillaisia manuaaleja, ja sitten heräs kysymys - saako noista manuaaleista tosiaan ton kytkin kopan irti??? Jos on tosiaan näin että saa ni saisko myös sitten noista automaagi laatikoista?
Lisää jossittelua - eli saako niitä viellä yhdistettyä? Jolloin lopputuloksena olis 1.6l kone - > manuaalin kytkinkoppa -> automaatti laatikko. Nyt voi kuullostaa jo hurjalta =)
Noissa C3 ja A4LD laatikoissahan on startti eripuolella kun manuaaleissa. Jos hommais tommosen laatikon ni sillon tarttis hommata myös startti paitsi jos noita sais tollain yhisteltyä.
No sitten viellä - onko noissa automaateissa eri kardaanilähtö kun manuaaleissa?
Tässä oli sitten kaikki... Kiitos ja kumarrus nyt jo etukäteen kaikille jotka vastailee...
Ps. Toivottavasti te nyt saatte selvää mitä mä tässä ajan takaa
Osaako kukaan neuvoa mua, kun olisin vaihtamassa automaagia tommosen 1.6l sierran (e-max?) perään. Tommosen C3:sen sinne kuulemma pitäis mennä heittämällä, mutta mitens olis sitten ton A4LD:n kanssa.
Yritin tossa käyttää tota hakua, mutta en nyt löytänyt ihan mitä hain. Löysin sieltä kyllä tämmösen linkin:
ja tuolta pääsin tutkailemaan noita erillaisia manuaaleja, ja sitten heräs kysymys - saako noista manuaaleista tosiaan ton kytkin kopan irti??? Jos on tosiaan näin että saa ni saisko myös sitten noista automaagi laatikoista?
Lisää jossittelua - eli saako niitä viellä yhdistettyä? Jolloin lopputuloksena olis 1.6l kone - > manuaalin kytkinkoppa -> automaatti laatikko. Nyt voi kuullostaa jo hurjalta =)
Noissa C3 ja A4LD laatikoissahan on startti eripuolella kun manuaaleissa. Jos hommais tommosen laatikon ni sillon tarttis hommata myös startti paitsi jos noita sais tollain yhisteltyä.
No sitten viellä - onko noissa automaateissa eri kardaanilähtö kun manuaaleissa?
Tässä oli sitten kaikki... Kiitos ja kumarrus nyt jo etukäteen kaikille jotka vastailee...
Re: C3 ja A4LD erot?
Juu ei, eli osassa on irtokoppa ja osassa kiinteä.jani.sinha kirjoitti:No moikka!
ja tuolta pääsin tutkailemaan noita erillaisia manuaaleja, ja sitten heräs kysymys - saako noista manuaaleista tosiaan ton kytkin kopan irti???
Ei mun tietääkseni.jani.sinha kirjoitti: Jos on tosiaan näin että saa ni saisko myös sitten noista automaagi laatikoista?
Edelliseen viitaten ei onnistu mutta ohc:n perään sopivia löytyy kyllä, molempia malleja.jani.sinha kirjoitti:
Lienee hieman laatikko/kone/vuosimalli riippuvainen asia, voi olla että sama sopii manuaaliin ja autom.jani.sinha kirjoitti:
Juu ei, riippuu taas siitä manuaalilaatikosta pieni/iso/5v.jani.sinha kirjoitti:
En ole pätkääkään automaatti expertti vaikka noita tallin nurkissa pyöriikin joten viisaammat korjatkoon edellä mahdollisesti olleet virheet.jani.sinha kirjoitti:
-
-
-
Okei eli jos C3/A4LD laatikoissa on irrotettava turbiinikoppa, ni onko nyt varma että se ei sitten käy manuaalin kytkin koppaan se loppu aski?country sedan kirjoitti:C3 on 3 vaihteinen, A4LD siitä kehitelty ylivahde aski.
Startti on automaateissa samalla puolella kuin kuin vastaavaan koneeseen kuuluvassa manuaalissakin.
C3/A4LD turbiinikoppa on käytetyn rakenteen takia irrotettava.
A4LD on pidempi kuin C3/manuaali joten kardaanin etupätkä on lyhyempi
Mitens onko toi nyt sitten paljon pidempi tuo A4LD(vrt. manuaali)? Onko se kardaanilähtö silti sama?
Mä oon nyt törmänny paljon noihin automaageihin jossa on ollut toi startti kuskin puolella, mutta onko se nyt sit scorpiossa tuolla kuskin puolella? Entä DOHC koneet?
-
Suoraan pökkäämällä ei manuaalin koppa käy automaattiin. Automaatin koppaan tulee öljypumppu kiinni, joten siinä on jokunen kanavakin kaikenlisäksi.
Kardaanin joke on automaateissa samalla poorilla kuin 5v T9. A4LD on kymmenkunta senttiä 5v:tä pidempi.
Takapotkun neloskoneissa on yleensä startti repsikan puolella ja kutosissa kuskin puolella. Jos aski on alunperin oikeanpuoleisella ohjausella varustetusta autosta voi neloskoneessakin olla startti vasemmalla puolella.
Kardaanin joke on automaateissa samalla poorilla kuin 5v T9. A4LD on kymmenkunta senttiä 5v:tä pidempi.
Takapotkun neloskoneissa on yleensä startti repsikan puolella ja kutosissa kuskin puolella. Jos aski on alunperin oikeanpuoleisella ohjausella varustetusta autosta voi neloskoneessakin olla startti vasemmalla puolella.
-
No juu... nyt kyl ku järjellä aattelee ni eihän se voi käydä missään nimessä.country sedan kirjoitti:Suoraan pökkäämällä ei manuaalin koppa käy automaattiin. Automaatin koppaan tulee öljypumppu kiinni, joten siinä on jokunen kanavakin kaikenlisäksi.
country sedan kirjoitti:Kardaanin joke on automaateissa samalla poorilla kuin 5v T9. A4LD on kymmenkunta senttiä 5v:tä pidempi.
Onko 5v laatikko pidempi ku 4v? ilmeisesti on...
Okei eli startin pitäis käydä...country sedan kirjoitti:Takapotkun neloskoneissa on yleensä startti repsikan puolella ja kutosissa kuskin puolella. Jos aski on alunperin oikeanpuoleisella ohjausella varustetusta autosta voi neloskoneessakin olla startti vasemmalla puolella.
-
-
Paitsi että noita lyhyitä pikkulaatikoita ei ole kuin Kenttiläisen perässä. Sierran 4v askit ja T9 ovat käytännössä saman mittaiset. MT 75 on vajaa parikymmentä senttiä lyhyempi.VesQ kirjoitti: Riippuu onko se 4v manuaalilaatikko ns "iso" vai "pieni". Iso nelivaihteinen on samanmittainen kuin 5v. Siis Type-9 laatikot (pakki ykkösen vieressä)
Pieni laatikko on about 7-8cm lyhyempi kuin iso 4v ja 5v
C3 automaatti on muutaman sentin manuaalia lyhyempi.
-
No mutta perskeles... Toi että toi C3 on lyhyempi, oli nyt hemmetin hyvä uutinen... Onko mitään hajua, että onko toi C3 noin niinku "paksuutensa" puolesta samaa kaliiperia ku toi 4v manuaali?country sedan kirjoitti: Paitsi että noita lyhyitä pikkulaatikoita ei ole kuin Kenttiläisen perässä. Sierran 4v askit ja T9 ovat käytännössä saman mittaiset. MT 75 on vajaa parikymmentä senttiä lyhyempi.
C3 automaatti on muutaman sentin manuaalia lyhyempi.
Ps. nii kerrottakoon nyt että jos joku ihmettelee miks mä oon niin kiinnostunut noista mitoista aika tarkasti, ni tuo kone vaihdelaatikko yhdistelmä ei ole tulossa sierraan

-
-
Maastoilu käyttöön ois tulossa, mutta kuitenki pitäis saada katulailliseks. Tarttis mennä rakentaa toi nyt äkkii valmiix että pääsi jo ajelee... Mä nyt kuitenki laitan siihen ton 4v. askin - saahan sen muutettua automaagix sitten myöhemmincountry sedan kirjoitti:Automaatti on 'mahastaan' manuaalia paksumpi jonkun 5-6 senttiä, eli varmaan joudut leipomaan lattiaa ja tunnelia.
Maastoilu käyttöön? Automaatti on kyllä siinä hommassa ehdoton.
Toivottavasti vaan Suzukin akselit kestää, niitä kun on kuulemma rikottu isoilla pyörillä jo omallakin koneella.
Muuten onko toi C3 nyt siis samalla kardaani lähdöllä ku toi 4v?
-