mondeo ja tyhjäkäynti....

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
VOORTI MONTEO
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
Paikkakunta: joutseno

mondeo ja tyhjäkäynti....

Viesti Kirjoittaja VOORTI MONTEO »

aikasemmi nyki pienilläkierroksilla ja vikamuisti valitti pakokaasujentakaisinkierrätyksestä... joku osas neuvoa mite nykimine häviää(alipaineletku tulppaamalla) ja loppu nykimiset,MUTTA tilalle tuli toinenvika. auton liikkuessa kytkin pohjassa tai vapaalla tyhjäkäynti on 1500-2100r/min. ei isovika mut.... ja kun auto pysähtyy ni tyhjäkäynti laskee aina 900r/min.... mikä auttas?????????? auto on -95 1.8l mondeo
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Muistaakseni kytkin pohjassa rullatessa kierrosten kuuluukin olla yli 1000rpm
Ford asentaja joskus puhui tälläisesta ominaisuudesta
Escort 1.8 sport -97
VOORTI MONTEO
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja VOORTI MONTEO »

juu, kierrokset pitääki olla vähäyli tonni, mu jääpi vähäturhan korkeelle. tietysti on mahd et joku ilmavuoto o jääny,mut epäilenpä. pitää tarkastella vielä jos ei muita ratkasuja löydy...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Meilläkin toisesta voortista on EGR tulpattu, toisesta ei, tuossa tulpatussa meinaa kierrokset jäädä korkealle kun yrittää moottorijarrutusta tai vaihtaa tai löysää kaasun ja painaa kytkimen pohjaan. Kiinostas mahdollinen vika vai onko se "ominaisuus"? Paikallaan kierrokset on OK! :?:
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

En ole huomannut eroa tulppauksen jälkeen tyhjäkäynnissä.
VOORTI MONTEO
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja VOORTI MONTEO »

pitää varmaa yrittää tutkii niit liitoksii jos se auttas, eihäse isovika o ,mut... ei viittis autoo vaihtaa tollasentakii
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Yks mahdollisuus on kytkimen asentotunnistin ja toinen ohjaustehostimen paineanturi! :?:
VOORTI MONTEO
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja VOORTI MONTEO »

onkohan -95 vuoden mondeossa tollasii hienouksii??
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Paineanturi on, toisesta en varma! :D
VOORTI MONTEO
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
Paikkakunta: joutseno

siitä tyhjäkäynnistä...

Viesti Kirjoittaja VOORTI MONTEO »

en o viittiny perehtyy toho tyhjäkäyntii vieläkää.... mutta eräs jolla oli sierra aikasemmi ni ilmeni sama vika, kun miul.. oli montavuotta kunnes kerran selvis että oli asennettu väärä lamda anturi ja oikean vaihdettuaan rupes toimii... miulla vaihdettu lamda anturi jonkajälkee oireet ilmeni.. (suurinpiirtein) voiskohan olla mahdollista? kuka sattus tietää minkälainen pitäs oikeesti olla anturin että ois oikeenlaine?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kysy Voortilta! :D Viallinen MAF-anturikin voi aiheuttaa outoja oireita! :shock: Tiedostojeni mukaan Lambda-anturiin pitäisi mennä 4 piuhaa, ne on kait liittimessä "neliön" muodossa? :oops:
VOORTI MONTEO
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja VOORTI MONTEO »

juu, pitää kysyy, mut luultavasti saan taas poliitikon vastauksen jossa kierrellään asiaa ja heitetään jotain ympäripyöreitä... niinkun aikasemminki. ja sanoovat että tuo tänne se auto ni katotaa!! ja lasku tulee vähintään 5tunnista jossa auto on saanut vain valohoitoa!! mut pitää kuiteki kysyy! :lol:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kaasuläpä kotelo kannattaa ja ottaa auki ja putsata läpät. Ja tyhjäkäynti venttiili. Toi EGR paskastaa ne yleensä. Jos niitä ei siis sen tulppaamisen jälkeen oo putsattu.
Toi Lambda vika on ja hyvin mahdollinen. Eikös niitä oo lämmitettäviä ja ei lämmitettäviä. Jos on siinä menny ristiin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

lämmitettävän ja tavallisen ero on se että lämmitettä toimii heti moottorin käynnistyttyä ja kuulemani mukaan pelittää myös tyhjäkäynnillä kun taas tavallinen alkaa pelittämään vasta kun pakokaasut on sitä tarpeeks lämmittäny ja tarvitsee niitä lämpimiä pakokaasua toimiakseen niin ei välttämättä pelitä tyhjäkäynnillä
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
grebe
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:16

Viesti Kirjoittaja grebe »

Toi viankuvaus käy nappiin huonosti toimivaan tyhjäkäyntiventtiilin. Liikkeessä kierrosten pitää olla karvan yli tonnin, ei kahta tonnia. Paikallaan ollessa tyhjäkäynti tasaantuu ja toimii huonollakin tyhjäkäyntiventtiilillä. Aivan ensimmäisenä etsisin vikaa siitä.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Meidän Voortilla tulostavat "räjäityskuvan" ilmaiseksi kun kysyy tarkemmin jostain osasta! :D On kait jossain huonompi palvelu? :shock:
grebe
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:16

Viesti Kirjoittaja grebe »

Monteonisti kirjoitti:Meilläkin toisesta voortista on EGR tulpattu, toisesta ei, tuossa tulpatussa meinaa kierrokset jäädä korkealle kun yrittää moottorijarrutusta tai vaihtaa tai löysää kaasun ja painaa kytkimen pohjaan. Kiinostas mahdollinen vika vai onko se "ominaisuus"? Paikallaan kierrokset on OK! :?:
Et ole sattunut koettamaan sitä vian paikannusta tuosta niin paljon puhutusta tyhjäkäyntiventtiilistä? Miksi tehdä asioita vaikeammin kuin helpomin? Ja aiheuttaa vielä kaikilla komenteilla ja hymiöillä ihmetystä ja sekaannusta kaikkien "joutokäyntivaivaisten" kesken.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Putsattu on, mutta ei auttanut!
VOORTI MONTEO
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja VOORTI MONTEO »

joopa.... tuli syvenyttyy tossa heinäkuussa tohon kierros onkkelmaan ja vikahan OLI tossa OHJAUSTEHOSTIMENPAINEANTURISSA.. eli joku fiksu oli katkonu johdot ja taas liittäny ja taas katkassu toisen johdon.. liitin paskax ja johot näennäisesti paikalleen ja koeajolle.. toimi niiku pitääki!!
sitte vaa sikaflexillä ja sätöstelemällä liitin ehjäx..... jarruttaa jopa vaihteella ym ym ym... ja kulutus tipahti yllättävänpaljon.. aikasemmi ei alle 10l/ 100km meinannu päästä millään.. nyt menee 7-8litraa.......
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuon tehostimen anturin voi testata kääntelemällä rattia ääriasennosta toiseen tyhjäkäynnillä, pitäs kierrosten tai motin äänen muuttua ainakin ääriasennoissa! 8)
VOORTI MONTEO
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja VOORTI MONTEO »

joo.. no kyllä tuo tuntu toimivan just tolla testausmenetelmällä ainakin... ja muutenki toimii nyt hyvi, tai ainaki niiku pitääki.. ja tuo kulutuksen radikaali väheneminen on positiivistä!!!
Vastaa Viestiin