mondeo ja tyhjäkäynti....
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
- Paikkakunta: joutseno
mondeo ja tyhjäkäynti....
aikasemmi nyki pienilläkierroksilla ja vikamuisti valitti pakokaasujentakaisinkierrätyksestä... joku osas neuvoa mite nykimine häviää(alipaineletku tulppaamalla) ja loppu nykimiset,MUTTA tilalle tuli toinenvika. auton liikkuessa kytkin pohjassa tai vapaalla tyhjäkäynti on 1500-2100r/min. ei isovika mut.... ja kun auto pysähtyy ni tyhjäkäynti laskee aina 900r/min.... mikä auttas?????????? auto on -95 1.8l mondeo
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
- Paikkakunta: joutseno
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti:
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
- Paikkakunta: joutseno
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
- Paikkakunta: joutseno
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
- Paikkakunta: joutseno
siitä tyhjäkäynnistä...
en o viittiny perehtyy toho tyhjäkäyntii vieläkää.... mutta eräs jolla oli sierra aikasemmi ni ilmeni sama vika, kun miul.. oli montavuotta kunnes kerran selvis että oli asennettu väärä lamda anturi ja oikean vaihdettuaan rupes toimii... miulla vaihdettu lamda anturi jonkajälkee oireet ilmeni.. (suurinpiirtein) voiskohan olla mahdollista? kuka sattus tietää minkälainen pitäs oikeesti olla anturin että ois oikeenlaine?
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
- Paikkakunta: joutseno
Kaasuläpä kotelo kannattaa ja ottaa auki ja putsata läpät. Ja tyhjäkäynti venttiili. Toi EGR paskastaa ne yleensä. Jos niitä ei siis sen tulppaamisen jälkeen oo putsattu.
Toi Lambda vika on ja hyvin mahdollinen. Eikös niitä oo lämmitettäviä ja ei lämmitettäviä. Jos on siinä menny ristiin.
Toi Lambda vika on ja hyvin mahdollinen. Eikös niitä oo lämmitettäviä ja ei lämmitettäviä. Jos on siinä menny ristiin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
lämmitettävän ja tavallisen ero on se että lämmitettä toimii heti moottorin käynnistyttyä ja kuulemani mukaan pelittää myös tyhjäkäynnillä kun taas tavallinen alkaa pelittämään vasta kun pakokaasut on sitä tarpeeks lämmittäny ja tarvitsee niitä lämpimiä pakokaasua toimiakseen niin ei välttämättä pelitä tyhjäkäynnillä
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Et ole sattunut koettamaan sitä vian paikannusta tuosta niin paljon puhutusta tyhjäkäyntiventtiilistä? Miksi tehdä asioita vaikeammin kuin helpomin? Ja aiheuttaa vielä kaikilla komenteilla ja hymiöillä ihmetystä ja sekaannusta kaikkien "joutokäyntivaivaisten" kesken.Monteonisti kirjoitti:Meilläkin toisesta voortista on EGR tulpattu, toisesta ei, tuossa tulpatussa meinaa kierrokset jäädä korkealle kun yrittää moottorijarrutusta tai vaihtaa tai löysää kaasun ja painaa kytkimen pohjaan. Kiinostas mahdollinen vika vai onko se "ominaisuus"? Paikallaan kierrokset on OK!
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
- Paikkakunta: joutseno
joopa.... tuli syvenyttyy tossa heinäkuussa tohon kierros onkkelmaan ja vikahan OLI tossa OHJAUSTEHOSTIMENPAINEANTURISSA.. eli joku fiksu oli katkonu johdot ja taas liittäny ja taas katkassu toisen johdon.. liitin paskax ja johot näennäisesti paikalleen ja koeajolle.. toimi niiku pitääki!!
sitte vaa sikaflexillä ja sätöstelemällä liitin ehjäx..... jarruttaa jopa vaihteella ym ym ym... ja kulutus tipahti yllättävänpaljon.. aikasemmi ei alle 10l/ 100km meinannu päästä millään.. nyt menee 7-8litraa.......
sitte vaa sikaflexillä ja sätöstelemällä liitin ehjäx..... jarruttaa jopa vaihteella ym ym ym... ja kulutus tipahti yllättävänpaljon.. aikasemmi ei alle 10l/ 100km meinannu päästä millään.. nyt menee 7-8litraa.......
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
- Paikkakunta: joutseno