Tehoa 1.6 cvh koneesta?
Mieluiten venttiilihionta koneella ja seetit vingulla (kyllä tähänkin työkalua löytyy, mutta ammattimies vetäsee vingulla nopsaan).
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Juu oli mahdottoman hankalasti kyllä selitetty.. mut onneksi joku osasi sanoa sen vähän selkeämmin
ja tietty olisi voinut senkin laittaa ettei kannata kotona dremelillä lähtee jyrsimään niitä..
Avoescolle, kiitokset! en ole vielä edes käynyt katselemassa nokkaa et toi oli kyl hyvä tietää. melkein moposportista olen katsonut että mitä maailmalla voi olla.


Avoescolle, kiitokset! en ole vielä edes käynyt katselemassa nokkaa et toi oli kyl hyvä tietää. melkein moposportista olen katsonut että mitä maailmalla voi olla.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Aivan näin...haluisin nähdä sen kaverin joka tekee dremelillä venat tai seetit uusiin kulmiinZyaS kirjoitti:annetaan ne kansien virittelyt suosiolla niille joilla on tieto/taito mikä auttaa ja mikä ei, eikä itse sorkita venttiileitä/seetejä koska niitä ei saa hyviks itten tekemällä jos ei oo koneita

ainakaan tiivistävään pintaan missään tapauksessa kannata mennä kajoamaan
Tai sitten tarvii olla aika veijo vakaa käsi



CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Sen verran kiinnosti tämä aihe, että piti rekisteröityä, koska itsellä on 1.6S Fiesta. Auto on vielä ihan ajossa, mutta voisihan siitä jokkisautonkin tehdä kun on vähänlaisesti enää käyttöä. Eli mikä se tämä uus jokkis luokka on? Vai kannattaisiko tehdä perinteiseen jokkikseen. Milloin tämä uusi luokka mahdollisesti alkaisi?
Jotenkin näin.
Rally race hiotuttaa nokkia...late kirjoitti:niin onkos ketään hiotuttanut vakionokasta virinokkaa?
Sopii mun mielestä pelto autoihin noi hiotut nokat

CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Tein tuossa kaverin kanssa mielenkiintoista tutkimustyötä 1.6 cvh venttiili jousista.....
Ihmeteltiin että miks meno loppuu 6800rpm kohdalla ja mitattiin jousi vaakalla seeti ja auki paine viri jousesta mikä oli kiinni kent camssin 22
ja vakio jousesta Ja kävi ilmi että nämä VIRI palikat oli seeti paineelta 5kg ja auki paineelta 10 kg huonommat
Eli kannattaa miettiä 2 kertaa ennen ku menee ostaa noita viri jousia!!!
Niin ja kent camssit melkeen uudet ja vakio jouset pari sataa tonnia veivatut!!!!
Edit: niin siis kent camssin vs22 jouset eli ei tuplat
Ja todettiin myös että vakiot ei riitä kuin johki n. 7200rpm asti
Ihmeteltiin että miks meno loppuu 6800rpm kohdalla ja mitattiin jousi vaakalla seeti ja auki paine viri jousesta mikä oli kiinni kent camssin 22
ja vakio jousesta Ja kävi ilmi että nämä VIRI palikat oli seeti paineelta 5kg ja auki paineelta 10 kg huonommat

Eli kannattaa miettiä 2 kertaa ennen ku menee ostaa noita viri jousia!!!
Niin ja kent camssit melkeen uudet ja vakio jouset pari sataa tonnia veivatut!!!!
Edit: niin siis kent camssin vs22 jouset eli ei tuplat
Ja todettiin myös että vakiot ei riitä kuin johki n. 7200rpm asti
Viimeksi muokannut avoesco, 06 Tammi 2006 12:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
On ohuempaa tavaraa mut en siitä pohjaamisesta tiedä mut tuntuu vähän oudolta et ne pohjais.....Mikkovaan kirjoitti:Eikös noi yksinkertaset virijouset oo ohuempaa kamaa ku vakiot ettei pohjaa niin helpolla jos nokassa paljon nostoa..??
Laitan tänään vakiot kiinni ni katotaan miten käy

On muute näppärä keksintö toi (paineilmaa sylinteriin) et saa jouset ylä kautta pois

Sama pää kesät talvet!!!! unohdin et sehän samalla tuli testattua ku mittaus tehtiin asennus mitta ja nosto huomioiden

Viimeksi muokannut avoesco, 06 Tammi 2006 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
No kannattaa ne vakiot sitten tarkistaa että ei pääse pohjaamaan
Ja yksi hyvä keino on myös sopivaa narua työntää tulpan reijästä sylinteri täyteen mäntä alhana ja sitten pyörittää konetta niin että mäntä puristaa narun tiukalle. Tietenkin jättää se narun pää näkyville jotta saa vedettyä pois
, muistan lukeneeni että joku tuon saman neuvon jälkeen oli kysynyt että milläs se naru saadaan sieltä pois 
Ja yksi hyvä keino on myös sopivaa narua työntää tulpan reijästä sylinteri täyteen mäntä alhana ja sitten pyörittää konetta niin että mäntä puristaa narun tiukalle. Tietenkin jättää se narun pää näkyville jotta saa vedettyä pois


No niin nyt on vakiot kiinni ja kyllä naukuu
Eikä lyö ylhäällä enää kaasareihin takas.
Ei oo rundi kelloa mutta ennen pyöri 6800 ja nyt tuntuis menevän reilusti yli 7000 mieli tekis taas penkittää
Mut ku talven aikana olis viel tarkotus tehä muutoksia ni ei taida kannattaa

Eikä lyö ylhäällä enää kaasareihin takas.
Ei oo rundi kelloa mutta ennen pyöri 6800 ja nyt tuntuis menevän reilusti yli 7000 mieli tekis taas penkittää
Mut ku talven aikana olis viel tarkotus tehä muutoksia ni ei taida kannattaa

CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Itse kanssa käytin vakioita CVH35 nokan kanssa jossa kuitenkin on aika lailla nostoa. Lähellä on pohjaaminen. Noin Kent ja muut "viri"-jouset on tosiaan vain ohkasempaa, jotta ei pohjaa niin helposti. Turbokoneessa vielä ihan ok kun se 200hv tulee jo 4000rpm kohdalla täyteen ja 5000rpm on hyvä hetki vaihtaa isompaa. Vaparissa taas tuplat on se ainoa oikea ratkaisu ja jostakin syystä kaikki sanoo, että Pumaracing on ainoa oikea paikka ne hankkia. Hintaa oli muistaakseni 80£ sarja. Vakiojousillakin tosin pääsee pidemmälle jos vaihtaa kevyempiin mekaanisiin nostajiin.
On toinen auto missä on ahdin ni täytyy olla toinen vapari et pääsee vinguttelemaanJesseT kirjoitti:Itse kanssa käytin vakioita CVH35 nokan kanssa jossa kuitenkin on aika lailla nostoa. Lähellä on pohjaaminen. Noin Kent ja muut "viri"-jouset on tosiaan vain ohkasempaa, jotta ei pohjaa niin helposti. Turbokoneessa vielä ihan ok kun se 200hv tulee jo 4000rpm kohdalla täyteen ja 5000rpm on hyvä hetki vaihtaa isompaa. Vaparissa taas tuplat on se ainoa oikea ratkaisu ja jostakin syystä kaikki sanoo, että Pumaracing on ainoa oikea paikka ne hankkia. Hintaa oli muistaakseni 80£ sarja. Vakiojousillakin tosin pääsee pidemmälle jos vaihtaa kevyempiin mekaanisiin nostajiin.

Joo pikkasen eri juttu toi ahdettu itellä tuli huipputeho (154hp) 6000rpm kohdilla jonka jälkeen jouset ei riittäny

No mut nyt menee vakioilla ylemmäs

ja hakusessa on pösö xu:moottorin jouset ne riittää tarpeeks pitkälle ja muutama uus jekku et saa lisää tehoa!!!
Tää on tätä ku mikään ei riitä

Edit:latelle ilmota mikä kone vuosmalli jne ni on helpompi pohtia kaasareita tai pistä 45mm dcoe:t ni riittää

Viimeksi muokannut avoesco, 09 Tammi 2006 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
En nyt muista mitä eroa on vakiolla ja hemillä mut jos haet jotain n.120hp tehoja niin 36mm tai 40:set tuplat riittää...
Riippuu aikasta paljon mitä muuta konelle on tehty
Edit:Latelle sit vaan uudemman mallin 1,6:sen kaasari...
Riippuu aikasta paljon mitä muuta konelle on tehty

Edit:Latelle sit vaan uudemman mallin 1,6:sen kaasari...
Viimeksi muokannut avoesco, 07 Tammi 2006 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Mikä ihmeen hemi palotila puolipallo vai se perseenmuotonen. Ilmeisesti tarkoitat puolipalloja palotiloja jos on männissä ne patit.late kirjoitti:En ny ihan ni paljoo oo hakemassa.No siis vanhamallin eli ennen 86 valmistetuissa cvh koneissa on hemi palotila ja kupumännät.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.