Tehoa 1.6 cvh koneesta?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Mieluiten venttiilihionta koneella ja seetit vingulla (kyllä tähänkin työkalua löytyy, mutta ammattimies vetäsee vingulla nopsaan).
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

annetaan ne kansien virittelyt suosiolla niille joilla on tieto/taito mikä auttaa ja mikä ei, eikä itse sorkita venttiileitä/seetejä koska niitä ei saa hyviks itten tekemällä jos ei oo koneita
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Juu oli mahdottoman hankalasti kyllä selitetty.. mut onneksi joku osasi sanoa sen vähän selkeämmin :lol: ja tietty olisi voinut senkin laittaa ettei kannata kotona dremelillä lähtee jyrsimään niitä.. :lol:

Avoescolle, kiitokset! en ole vielä edes käynyt katselemassa nokkaa et toi oli kyl hyvä tietää. melkein moposportista olen katsonut että mitä maailmalla voi olla.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

ZyaS kirjoitti:annetaan ne kansien virittelyt suosiolla niille joilla on tieto/taito mikä auttaa ja mikä ei, eikä itse sorkita venttiileitä/seetejä koska niitä ei saa hyviks itten tekemällä jos ei oo koneita
Aivan näin...haluisin nähdä sen kaverin joka tekee dremelillä venat tai seetit uusiin kulmiin :roll:
ainakaan tiivistävään pintaan missään tapauksessa kannata mennä kajoamaan
Tai sitten tarvii olla aika veijo vakaa käsi :lol: :lol: :lol:
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

avoesco kirjoitti: Aivan näin...haluisin nähdä sen kaverin joka tekee dremelillä venat tai seetit uusiin kulmiin :roll:
ainakaan tiivistävään pintaan missään tapauksessa kannata mennä kajoamaan
Tai sitten tarvii olla aika veijo vakaa käsi :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

niin onkos ketään hiotuttanut vakionokasta virinokkaa?
TAPPI
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Joulu 2005 16:08

Viesti Kirjoittaja TAPPI »

Sen verran kiinnosti tämä aihe, että piti rekisteröityä, koska itsellä on 1.6S Fiesta. Auto on vielä ihan ajossa, mutta voisihan siitä jokkisautonkin tehdä kun on vähänlaisesti enää käyttöä. Eli mikä se tämä uus jokkis luokka on? Vai kannattaisiko tehdä perinteiseen jokkikseen. Milloin tämä uusi luokka mahdollisesti alkaisi?
Jotenkin näin.
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

late kirjoitti:niin onkos ketään hiotuttanut vakionokasta virinokkaa?
Rally race hiotuttaa nokkia...
Sopii mun mielestä pelto autoihin noi hiotut nokat :roll:
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

mjoo,millasenkohan sais hiotuttamalla ja mitähän maksais?Muistaakseni paikallinen koneistamokin hioo noit virinokkia.Ja sit edelleen mua ihmetyttää noi hydraulinostimet,siis jos nokka hiotaan ni pystyykö ne tasaan niin ison välyksen?
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tasaa tai sitten ei. Sinne sitten erillisiä säätöpaloja jommalle kummalle puolelle jos rakenne sen sallii, jos ei niin muutetaan rakennetta tai kovat nostajat
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Tein tuossa kaverin kanssa mielenkiintoista tutkimustyötä 1.6 cvh venttiili jousista.....
Ihmeteltiin että miks meno loppuu 6800rpm kohdalla ja mitattiin jousi vaakalla seeti ja auki paine viri jousesta mikä oli kiinni kent camssin 22
ja vakio jousesta Ja kävi ilmi että nämä VIRI palikat oli seeti paineelta 5kg ja auki paineelta 10 kg huonommat :evil:
Eli kannattaa miettiä 2 kertaa ennen ku menee ostaa noita viri jousia!!!
Niin ja kent camssit melkeen uudet ja vakio jouset pari sataa tonnia veivatut!!!!

Edit: niin siis kent camssin vs22 jouset eli ei tuplat
Ja todettiin myös että vakiot ei riitä kuin johki n. 7200rpm asti
Viimeksi muokannut avoesco, 06 Tammi 2006 12:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Onko ne virijouset tuplat vai yksinkertaset?Kun noi cvh:n vakiothan ovat kyllä kai aikas jäykät niinkuin nyt tuli todistettua.Eikös jesseT joskus sanonut et tupla jouset on ainoat vakioita jäykemmät?
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Missäs jutussa oli juuri juttua että joku koneistamo oli sanonut että jonkun merkin "virijousissa" olisi susi eriä tullut ja ei niitä suositellut, oliko kyse juuri nuista kent camssin jousista
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

Eikös noi yksinkertaset virijouset oo ohuempaa kamaa ku vakiot ettei pohjaa niin helpolla jos nokassa paljon nostoa..??
Sierra + HX35 Super
Focus
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Mikkovaan kirjoitti:Eikös noi yksinkertaset virijouset oo ohuempaa kamaa ku vakiot ettei pohjaa niin helpolla jos nokassa paljon nostoa..??
On ohuempaa tavaraa mut en siitä pohjaamisesta tiedä mut tuntuu vähän oudolta et ne pohjais.....
Laitan tänään vakiot kiinni ni katotaan miten käy :lol:
On muute näppärä keksintö toi (paineilmaa sylinteriin) et saa jouset ylä kautta pois :wink:

Sama pää kesät talvet!!!! unohdin et sehän samalla tuli testattua ku mittaus tehtiin asennus mitta ja nosto huomioiden :roll:
Viimeksi muokannut avoesco, 06 Tammi 2006 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No kannattaa ne vakiot sitten tarkistaa että ei pääse pohjaamaan

Ja yksi hyvä keino on myös sopivaa narua työntää tulpan reijästä sylinteri täyteen mäntä alhana ja sitten pyörittää konetta niin että mäntä puristaa narun tiukalle. Tietenkin jättää se narun pää näkyville jotta saa vedettyä pois :lol: , muistan lukeneeni että joku tuon saman neuvon jälkeen oli kysynyt että milläs se naru saadaan sieltä pois :D
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

No niin nyt on vakiot kiinni ja kyllä naukuu :lol:
Eikä lyö ylhäällä enää kaasareihin takas.
Ei oo rundi kelloa mutta ennen pyöri 6800 ja nyt tuntuis menevän reilusti yli 7000 mieli tekis taas penkittää
Mut ku talven aikana olis viel tarkotus tehä muutoksia ni ei taida kannattaa :roll:
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Itse kanssa käytin vakioita CVH35 nokan kanssa jossa kuitenkin on aika lailla nostoa. Lähellä on pohjaaminen. Noin Kent ja muut "viri"-jouset on tosiaan vain ohkasempaa, jotta ei pohjaa niin helposti. Turbokoneessa vielä ihan ok kun se 200hv tulee jo 4000rpm kohdalla täyteen ja 5000rpm on hyvä hetki vaihtaa isompaa. Vaparissa taas tuplat on se ainoa oikea ratkaisu ja jostakin syystä kaikki sanoo, että Pumaracing on ainoa oikea paikka ne hankkia. Hintaa oli muistaakseni 80£ sarja. Vakiojousillakin tosin pääsee pidemmälle jos vaihtaa kevyempiin mekaanisiin nostajiin.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Niin minkäs kokonen kaasari olis hyvä cvh:lle,kun auton mukana tuli joku ihme weberi(ADFA)ja koko on 2x32,eli mahtaako olla toimiva kapistus ekkeriin?
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

JesseT kirjoitti:Itse kanssa käytin vakioita CVH35 nokan kanssa jossa kuitenkin on aika lailla nostoa. Lähellä on pohjaaminen. Noin Kent ja muut "viri"-jouset on tosiaan vain ohkasempaa, jotta ei pohjaa niin helposti. Turbokoneessa vielä ihan ok kun se 200hv tulee jo 4000rpm kohdalla täyteen ja 5000rpm on hyvä hetki vaihtaa isompaa. Vaparissa taas tuplat on se ainoa oikea ratkaisu ja jostakin syystä kaikki sanoo, että Pumaracing on ainoa oikea paikka ne hankkia. Hintaa oli muistaakseni 80£ sarja. Vakiojousillakin tosin pääsee pidemmälle jos vaihtaa kevyempiin mekaanisiin nostajiin.
On toinen auto missä on ahdin ni täytyy olla toinen vapari et pääsee vinguttelemaan :lol:
Joo pikkasen eri juttu toi ahdettu itellä tuli huipputeho (154hp) 6000rpm kohdilla jonka jälkeen jouset ei riittäny :cry:
No mut nyt menee vakioilla ylemmäs :wink:
ja hakusessa on pösö xu:moottorin jouset ne riittää tarpeeks pitkälle ja muutama uus jekku et saa lisää tehoa!!!
Tää on tätä ku mikään ei riitä :roll:

Edit:latelle ilmota mikä kone vuosmalli jne ni on helpompi pohtia kaasareita tai pistä 45mm dcoe:t ni riittää :wink:
Viimeksi muokannut avoesco, 09 Tammi 2006 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Niin noista kaasareista.Eli kone on vm 81 ekkerissa, eli 1,6 ja vanhanmallin hemi kannella,4-2-1 peltisatsi(+2" putki) löytyykin jo.
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

En nyt muista mitä eroa on vakiolla ja hemillä mut jos haet jotain n.120hp tehoja niin 36mm tai 40:set tuplat riittää...
Riippuu aikasta paljon mitä muuta konelle on tehty :?:

Edit:Latelle sit vaan uudemman mallin 1,6:sen kaasari...
Viimeksi muokannut avoesco, 07 Tammi 2006 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

En ny ihan ni paljoo oo hakemassa.No siis vanhamallin eli ennen 86 valmistetuissa cvh koneissa on hemi palotila ja kupumännät.
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

late kirjoitti:En ny ihan ni paljoo oo hakemassa.No siis vanhamallin eli ennen 86 valmistetuissa cvh koneissa on hemi palotila ja kupumännät.
Mikä ihmeen hemi palotila puolipallo vai se perseenmuotonen. Ilmeisesti tarkoitat puolipalloja palotiloja jos on männissä ne patit.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Hemi, on lyhennys "hemisphere" sanasta joka tarkoittaa pallon puolikasta...
Vastaa Viestiin