grebe kirjoitti:Ja alkuperäinen aihe oli?
Eskortin penkitys
taka- ja nelivedot vs. etuveto?grebe kirjoitti:Ja alkuperäinen aihe oli?
viime vuosituhannen autot?
perät?
suorahampaisen laatikon ujellus?
tehohäviöt?
ei kun sehän tais ollakkintoi escortin penkitys..
OT: nii mutta tosiaan vetotavan arvostaminen on maku asia josta ei sovi kiistellä. oma mielipide on että nelivedolla on kiva päästellä talvella ja tietenkin kesällä soralla, takavedolla on aina kiva ajaa, ja etuvetosellahan ei pääse millonkaan minnekkään ainakaan kovin lujaa jos ei omaa "ranteita" 8)
En yleensä ota kantaa kyseisiin aiheisiin, mutta koska mainutuksi tuli sana kustannukset, on pakko puuttua.Winx kirjoitti:V*ttu mitä kitinää taas etuvedoista. Ja voi jeesus mitä paskaa nelivedoista. Joku tarve päteä, VesQ?
Ajokokemusta löytyy mk1 ja mk2 XR4x4 Sierroista ja kivaa oli, mutta niin oli kivat ylläpitokulutkin. Vanhoja paskojahan ne alkoi olla 250-300tkm paikkeilla. "Amisteluvuodet" on myös jääny taakse, että ei mitään intoa kylillä enää vetää perä luisussa. Ihan hyvin tuolla etuvetopaskallakin pärjää.
Alkaa nämä molemmat voorttifoorumit olla yhtä etuvetoisista kitinää ja jotain vanhoja Sierroja ylistetään maasta taivaaseen.
Sanalla kustannukset yleensä käsitellään menetettyä rahaa, tai näin olen sen ymmärtänyt, voi tietty koskea aikaa jne.
Ostin talviautoksi vanhan is sierran, koska uusista autoista en juurikaan välitä. autosta maksoin hieman kolaroituna 500€. vaihtoon meni jonin verran peltiä+ kaikki kuluva lohkoa askia ja perää lukuunottamatta uusiksi tai tarkastettiin. kustannuksia tuli 500€ jos olisin kaikki ostanut uutena ehkä 1000€ ja vieraalla teetettynä ehkä 1500€ ELI YHTEENSÄ 2000€ maximissaan.
Vaihtoehtona olisi tietty ollut uuden mondeon hankinta vastaan kokoluokkaan. eli 2.0 ruisku mondeo maksaa vastaavassa varustetasossa 35000€. lisäksihän se pitää käyttää huollossa vähän väliä, jotta takuu ei raukea ja maksavat ensimmäiseltä kolmelta vuodelta väh. 1000€ lisäksi en pääse ajamaan uudella autollani, koska se on siellä huollossa tyypillisesti vähintään kokopäivän. Mahdollista on myös saada kutsu johonkin huoltoon jossa muutetaan joku uutuus moka, ja taas ollaan jalkamiehenä!. No sen kolmen vuoden päästä päätän vaihtaa auton toiseen ja myyn sierran pois. saan siitä ehkä 1000€ tai enemmän ja auto on ollut jokapäivä käytössä ja toiminut loistavasti. Myydessäni mondeon saan hyvällä tuurilla tai tyhmällä ostajalla siitä 20000€ ,ja autoa olen saanut ajaa aina kunhan se ei ole ollut huollossa, jumittunut obd testin takia lisää huoltoon tai ruiskun/säätöohjelman säätöjen ja vikojen takia huoltoon tai muuten vaan huoltoon.
Summary:
Sierra tappiota öljyt yms mukaan lukien. max 1500€
Mondeo tappiota min 15000€
Ja kumpikin auto
noin mäkin sen katson..ne keillä on paljon rahaa voi ostaa ne mun tulevat käytetyt.
luultavasti ajaisin vanhalla takatuupparilla vaikka olis omaisuuttakin,enkä pihyttäni
nää vanhat on vaan kivempia mun mielestä.
ja 120 heppaa vanhassa escossa lämmittää sydäntä kummasti,tehot
on hyvin sen verran mitä käyttöautoon kaipaakin.
..no onhan 520 heppaa vielä kivempaa..
omassa on kai 70..
luultavasti ajaisin vanhalla takatuupparilla vaikka olis omaisuuttakin,enkä pihyttäni
nää vanhat on vaan kivempia mun mielestä.
ja 120 heppaa vanhassa escossa lämmittää sydäntä kummasti,tehot
on hyvin sen verran mitä käyttöautoon kaipaakin.
..no onhan 520 heppaa vielä kivempaa..
omassa on kai 70..
ei sieltä mitään junia t...
itse ainakin aion armeijan jälkeen sen verran panostaa että töihin päästyäni ostan uudehkon auton(toyotan) joka käynnistyy joka aamu eikä jätä matkan varrelle. vanhat autot jää sitten harrastus peleiksi.. 8) ja olen tiedostanut tuon että uuden auton pitäminen ei ole halpaa, aika monta vuotta sitä joutuu pitämään että sen on edes saanut kokonaan maksettua +vakuutukset+huollot+kaikkea muuta..
Kyllä ne "uudehkot" japsitkin jättää käynnistymättä ja tien päälle siinä missä vanhakin kalusto. Ihan siitä kiinni missä kunnossa vehkeet pitää
Mitenkäs se legendaarinen takaikkunatarra menikään
"Toyota - Eniten teillemme levinnyt auto"
Juu eihän siinä mitään onhan uudempi aina uudempi mutta itse en viitsi uudempaan autoon kovin paljoa laittaa juurikin sen takia että mahdollisuudet tehdä itse ovat vähenemään päin ja melkeempä mitä uudempi niin sitä huonommin pitää arvonsa tulevaisuutta ajatellen. Sitten kun on "kalliit kilometrit" ajettu pois (yli 20v) niin voi panostaa vähän ja saada omansa takaisin myydessä jonkin ajan päästä kun arvo ei enää laske
Mitenkäs se legendaarinen takaikkunatarra menikään
"Toyota - Eniten teillemme levinnyt auto"
Juu eihän siinä mitään onhan uudempi aina uudempi mutta itse en viitsi uudempaan autoon kovin paljoa laittaa juurikin sen takia että mahdollisuudet tehdä itse ovat vähenemään päin ja melkeempä mitä uudempi niin sitä huonommin pitää arvonsa tulevaisuutta ajatellen. Sitten kun on "kalliit kilometrit" ajettu pois (yli 20v) niin voi panostaa vähän ja saada omansa takaisin myydessä jonkin ajan päästä kun arvo ei enää laske
Sepä huono puoli noissa uusissa autoissa on, jälleenmyynti arvoo laskee kuin jaffa mummo potkukelkalla alamäkeä. Ja eipä sillä yli 20000e lisähinnalla paljoa enempää saa, sanoisin omasta mielipiteestä, ettei mitään parempaa, vain huonompaa. Mutta mistä kukin tykkää
Itseä lämmittää vanhat autot paljon ja niitä tulee olemaan aina, en varmaan koskaan osta mitään 90-> uudempaa autoa.
Itseä lämmittää vanhat autot paljon ja niitä tulee olemaan aina, en varmaan koskaan osta mitään 90-> uudempaa autoa.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Taitaapa se olla just niin että, kun uuteen autoon tulee vikaa.. jäät tien päälle.ZyaS kirjoitti:itse ainakin aion armeijan jälkeen sen verran panostaa että töihin päästyäni ostan uudehkon auton(toyotan) joka käynnistyy joka aamu eikä jätä matkan varrelle. roll:
Mutta kun vanhaan tulee jotain vikaa, voit korjata sen "niksi pirkan" ohjeilla ja pääset kotiin.
Aika huono syy ajaa vanhalla autolla, tielle jäämisen pelkääminen. Henk.koht. pidän kyllä käyttöautona mahdollisimman uutta ja vähän ajettua, taloudellisien realiteettien rajoissa tietenkin. Jokunen vuosi tuli kuitenkin ajettua välikopalla ja 1.0 mk1 Fiestalla "normaalit"ajot, nyt kun on kolme vuotta ollut "peräti" Mondeo käyttöautona ei kyllä paskankaan vertaa kiinnostaisi ajaa vanhoilla ritsoilla esim töihin ja maitokauppaan.Bootsi kirjoitti: Taitaapa se olla just niin että, kun uuteen autoon tulee vikaa.. jäät tien päälle.
Mutta kun vanhaan tulee jotain vikaa, voit korjata sen "niksi pirkan" ohjeilla ja pääset kotiin.
Harrasteautot sitten erikseen.
Peiliin saat katsoa (sieltä löytyy syy) jos ei autosi käynnisty tai jättää matkan varrelle.ZyaS kirjoitti:itse ainakin aion armeijan jälkeen sen verran panostaa että töihin päästyäni ostan uudehkon auton(toyotan) joka käynnistyy joka aamu eikä jätä matkan varrelle. vanhat autot jää sitten harrastus peleiksi.. 8) ja olen tiedostanut tuon että uuden auton pitäminen ei ole halpaa, aika monta vuotta sitä joutuu pitämään että sen on edes saanut kokonaan maksettua +vakuutukset+huollot+kaikkea muuta..
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Juu meitä on moneen junaan... itseäni ei kiinnostaisi paskan vertaa ajaa jollain uudemmalla katiskalla työmatkoja.Tinde kirjoitti: Aika huono syy ajaa vanhalla autolla, tielle jäämisen pelkääminen. Henk.koht. pidän kyllä käyttöautona mahdollisimman uutta ja vähän ajettua, taloudellisien realiteettien rajoissa tietenkin. Jokunen vuosi tuli kuitenkin ajettua välikopalla ja 1.0 mk1 Fiestalla "normaalit"ajot, nyt kun on kolme vuotta ollut "peräti" Mondeo käyttöautona ei kyllä paskankaan vertaa kiinnostaisi ajaa vanhoilla ritsoilla esim töihin ja maitokauppaan.
Harrasteautot sitten erikseen.
Hyvin on matka taittunut vanhalla ritsallakin jo useita vuosia.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
tiedän että oma vika jos laitteet ei toimi mutta kun aika ei riitä niitten huoltamiseen ni on minusta järkevää ajaa "uudehkolla" autolla ja huollattaa sitä muualla niin auto pysyy toiminta varmana.s.o.h.c kirjoitti: Peiliin saat katsoa (sieltä löytyy syy) jos ei autosi käynnisty tai jättää matkan varrelle.
Tinde:n kanssa täysin samaa mieltä, kesällä pari viikkoa "uudella" toyotalla ajaneena lievästi vitutti siirtyä vanhan escortin rattiin. ketään en halua arvostella sen takia että ajaa vanhalla autolla koska tämähän on vain minun mielipide joka tainnu syntyä monen vuoden yhteis tuloksena ei oo koskaan perheessä ollu 6vuotta uudempaa autoa jos ei isän työautoa lasketa
Uudet autot perseestä, yli 30vuotta vanhemmat autot hyrrää paremmin ja reilusti halvemmalla.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Niin jos osaamista löytyy korjata niin vanhalla autolla ajaa sikahalpoja kilometrejä. Niitä pitää sitten osata korjata. Uudella autollakin pysyy liikenteessä, mutta jos vikaa tulee tehdään korjauksia jotka maksavat vanhan auton verran. Mutta jos ei itse autoaan laittele ei vanhaa autoa voi viedä liikeeseen. Että näin.
Niinhän se on, vanhojen autojen kanssa pakostakin oppii korjaamaan. Mutta korjaaminen moninkertaisesti halvempaa
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Lähinnä korjauksia nyt tarkoitin, mutta kyllä ne "huollot" tietysti ehkä menee, tosin huolto sisältää ne öljyt ja vaihdon ja sitte erinäisiä tarkistuksia eli silti iso raha valohoidosta jonka voi itsekin tehdä. Nykyään tietysti enemmän viedään korjaamoon vanhojakin vehkeitä kun ihmisillä ei ole semmoista intoa korjailla ite autojaan. Vähän oftopic, niinkuin koko tämä topicci, mutta autoliikkeiden pihat on täynnä kallista saksasta tuotua audia, mersua ym varsinkin erikoismalleja joita omistajilla ei ole varaa korjauttaa. Ja ne on juuri semmosia 10-15 vuotiaita eli aika vanhoja vehkeitä. Ja se mitä tämä nyt sitten tarkoittaa niin en tiedä, kukin tehköön tavallaan. Ja eikä tuossa mk4 eskossa kyllä paljo muuta tarvii ku välillä öljyjä vaihella ja jarruja putsailla yms. On perheessä uudempaakin ford kalustoa, ja eikä niihinkään mitään kalliita vikoja ole tullut muutakun tuo focucsen kori mutta senkin ne korjas takuuseen.
Jos tällä tarkotettiin mun autoa, niin taitaa olla aika paljon vuosia vielä edessä: mittarissa 16000km ja muutama satanen päälle.Jaakko85 kirjoitti: Niin, uuden auton käyttöikähän taitaa olla juuri 6vuotta.
Lokakuussa teetin ruostesuojauksen ja ruostetta ei ollut missään.
Ja oli vähän huono päivä edellisen sivun viestiä kirjoittaessa. Stressiä pukkas päälle.
Edit: No ei sitten suoranaisesti tarkotettu. Ruostetta ei siis ole korissa, sen verran tarkennusta .