mihin katoo????
mihin katoo????
joo ostin taannoin 1.8 zetec eskon (96)
Ihmettelen kun välillä tulee sisään jäähdytin nesteen haju ja tutkin sitten pellin alle ja kas paisuntasäiliöstä häviää nestettä ei paljon mut kuitenkin(öljy ei lisäänny) ja sitten toinen kun päästää kaasun rupee nyppiin hieman????
Kertokaa joku viisas vai kannattaako hukata koko auto(eli onko tulos kallis remontti?)
Ihmettelen kun välillä tulee sisään jäähdytin nesteen haju ja tutkin sitten pellin alle ja kas paisuntasäiliöstä häviää nestettä ei paljon mut kuitenkin(öljy ei lisäänny) ja sitten toinen kun päästää kaasun rupee nyppiin hieman????
Kertokaa joku viisas vai kannattaako hukata koko auto(eli onko tulos kallis remontti?)
Jep, saat 1500 siitä
Ei vaan kyllähän se jostain sitä vuotaa, mites lämmöt? Siihen nyppimiseen löytyy muuten haulla about sata osumaa kun haet 
edit: putsaa ihan ekaks ilmamäärämittari, tai mä putsaan sen kun nähdään tallilla. Sit tietty tulpat, tulpanjohdot, ilmanputsari, bensansuodatin, tyhjäkäyntiventtiili yms........


edit: putsaa ihan ekaks ilmamäärämittari, tai mä putsaan sen kun nähdään tallilla. Sit tietty tulpat, tulpanjohdot, ilmanputsari, bensansuodatin, tyhjäkäyntiventtiili yms........

Viimeksi muokannut zak69, 17 Elo 2005 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
E34 520IA -89/90
Jep!! kyllä haisee kun laittaa lämmöt päälle ja ei nyt ainakaan vielä vedä lasit huuruun paitsi kosteilla keleillä! no puretaan koje lauta ja etitään kenno ja vaihdetaan
!!!
Jaa 1500eemeliä no hui hitto mitä siirtosummia tarjoot vagonista
!
joo putsataan tai sä putsaat etten mä tee tuhojani noihin osiin
!
jos tällä menee nyppiminen ohi ni hyvä homma jos ei niin
MYYDÄÄN ESKO!!!!
niin la lämmöt pysyy ihan normi rajoissa!!!!
Kiitoksia viisaammille avusta!!!!


Jaa 1500eemeliä no hui hitto mitä siirtosummia tarjoot vagonista

joo putsataan tai sä putsaat etten mä tee tuhojani noihin osiin

jos tällä menee nyppiminen ohi ni hyvä homma jos ei niin
MYYDÄÄN ESKO!!!!

niin la lämmöt pysyy ihan normi rajoissa!!!!
Kiitoksia viisaammille avusta!!!!
Kennoissa on sitten eroa. Fordin alkuperäinen on helpompi vaihtaa, kun taas tarvikemallissa (ainakin tässä tapauksessa) piti muovikotelo halkaista ja tuli enemmän purkamista. Hintaeroa oli käsittääkseni muutama kymppi. Itse en ole kennonvaihtoa tehnyt, mutta kaveripiiristä löytyy Mk5.5 (vaihtui tarvikekenno) ja Mk6 (vaihtui alkuperäinen kenno), joihin toimenpide on tehty ja yllä oleva teksti on heiltä saatua tietoa.
Jatketaas nyt sit vaikka tähän, kun en uskalla uuttakaan topiccia aloittaa
Eli..missä vika kun lämppäri kyllä puhaltaa lämmintä sisälle, mutta mittari ei nouse kuin minimin ja normaalin rajalle ajossa, vaikka on pahviakin syylarin edessä?

Eli..missä vika kun lämppäri kyllä puhaltaa lämmintä sisälle, mutta mittari ei nouse kuin minimin ja normaalin rajalle ajossa, vaikka on pahviakin syylarin edessä?
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
Escort 1.8 ghia stw '97
Niinpä niin. Tämä menee taas sarjaan "Jokainen rikkoo autonsa itse".lapazu kirjoitti: Termostaatti.....
Ainoa auto, joka tarvitsi pahvivirityksiä nollakeleistä kylmempään, oli transit vm. 88 sillä 2,5 l suoraruiskudieselillä. Erästä (saksalaista) ooppelinkorjauskirjaa siteeratakseni pahviviritykset katsotaan tarpellisiksi -20 c ja kylmemmässä.
Pointti tässä jutussa on se, että ehjä termostaatti ja nestetasapainonsa säilyttävä moottori ei tarvitse maskin tukkeeksi mitään ennenkuin arktisissa lämpötiloissa. Esimerkiksi ameriikanmoottorit saa kivasti ylilämpenemään, jos tukkii maskin ja sitten viskoflekti kiskoo lavat käyrinä ilmaa jostain muualta kuin sieltä, mistä pitäisi.
Dodgessa en käyttänyt mitään pahveja (edes alle -20 C) ja lämmintä piisasi kabiiniin ja koirat tykkäs ja 318 tbi oli ihan oikean lämpöinen. Fiikkusta ja Mondeota ei ole vielä päästy pakkastestaamaan, mutta pahveja niihin ei tule.
Keväällä on surkeaa katsoa niitä keulalle "unohtuneita" appelsiinilaatikon pohjia, kun lämmöt on jo plussalla. Kannentiivistekauppiaita tietty hymyilyttää.
Huom. Tämä on hieman eteläsuomivoittoinen näkökulma, mutta näillä näkymin ei talvea tänne (taaskaan) tule. +5 C viime yönä kun ajoin Vantaalta kotia.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
ei tarvi täällä hämeessäkään...KajS kirjoitti: Niinpä niin. Tämä menee taas sarjaan "Jokainen rikkoo autonsa itse".
Ainoa auto, joka tarvitsi pahvivirityksiä nollakeleistä kylmempään, oli transit vm. 88 sillä 2,5 l suoraruiskudieselillä. Erästä (saksalaista) ooppelinkorjauskirjaa siteeratakseni pahviviritykset katsotaan tarpellisiksi -20 c ja kylmemmässä.
Pointti tässä jutussa on se, että ehjä termostaatti ja nestetasapainonsa säilyttävä moottori ei tarvitse maskin tukkeeksi mitään ennenkuin arktisissa lämpötiloissa. Esimerkiksi ameriikanmoottorit saa kivasti ylilämpenemään, jos tukkii maskin ja sitten viskoflekti kiskoo lavat käyrinä ilmaa jostain muualta kuin sieltä, mistä pitäisi.
Dodgessa en käyttänyt mitään pahveja (edes alle -20 C) ja lämmintä piisasi kabiiniin ja koirat tykkäs ja 318 tbi oli ihan oikean lämpöinen. Fiikkusta ja Mondeota ei ole vielä päästy pakkastestaamaan, mutta pahveja niihin ei tule.
Keväällä on surkeaa katsoa niitä keulalle "unohtuneita" appelsiinilaatikon pohjia, kun lämmöt on jo plussalla. Kannentiivistekauppiaita tietty hymyilyttää.
Huom. Tämä on hieman eteläsuomivoittoinen näkökulma, mutta näillä näkymin ei talvea tänne (taaskaan) tule. +5 C viime yönä kun ajoin Vantaalta kotia.
no tietysti sierrassa missä oli termari vähä sökö
mutta en oo kyllä yleensä tarvinnu...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Onko paha nakki vaihtaa termostaatti mk5 escoon? Mikä asteluku pitää olla, 88?
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
Escort 1.8 ghia stw '97
Itsellä oli sama vika Mondeossa, korjaantui termostaatin vaihdolla. Termari+tiiviste maksaa alle 10 euroa, ja on ainakin zetecciin nätti vaihtaa varttitunnissa... tupakkitauko mukaan laskettuna 8)Escotar kirjoitti:Eli..missä vika kun lämppäri kyllä puhaltaa lämmintä sisälle, mutta mittari ei nouse kuin minimin ja normaalin rajalle ajossa, vaikka on pahviakin syylarin edessä?
On kuulemma kulutustavaraa termostaatit zeteceissä, tutullakin just menossa vaihtoon... Tuttu asentaja suositteli vahvasti 88-asteista.
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa
)
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita

x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
Joopa joo... Melkein kaikissa autoissani olen pahvia eteen laittanut, en tietenkään tukkinut koko ilmansaantia... Ja jos lämmöt nousseet liikaa, ottanut pois. Ei meilläkään jenkissä tarvii mitään vastaavia, vaikka mexicon oloihin suunniteltu onkin.KajS kirjoitti:
Niinpä niin. Tämä menee taas sarjaan "Jokainen rikkoo autonsa itse".
Ainoa auto, joka tarvitsi pahvivirityksiä nollakeleistä kylmempään, oli transit vm. 88 sillä 2,5 l suoraruiskudieselillä. Erästä (saksalaista) ooppelinkorjauskirjaa siteeratakseni pahviviritykset katsotaan tarpellisiksi -20 c ja kylmemmässä.
Pointti tässä jutussa on se, että ehjä termostaatti ja nestetasapainonsa säilyttävä moottori ei tarvitse maskin tukkeeksi mitään ennenkuin arktisissa lämpötiloissa. Esimerkiksi ameriikanmoottorit saa kivasti ylilämpenemään, jos tukkii maskin ja sitten viskoflekti kiskoo lavat käyrinä ilmaa jostain muualta kuin sieltä, mistä pitäisi.
Keväällä on surkeaa katsoa niitä keulalle "unohtuneita" appelsiinilaatikon pohjia, kun lämmöt on jo plussalla. Kannentiivistekauppiaita tietty hymyilyttää.
.
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
Escort 1.8 ghia stw '97
Itsellä -98 mondeossa samanlainen vika, lämmöt ei nouse mittarin mukaan juurikaan vaikka miten antaisi koneen ns. "hengittää".Escotar kirjoitti:Jatketaas nyt sit vaikka tähän, kun en uskalla uuttakaan topiccia aloittaa![]()
Eli..missä vika kun lämppäri kyllä puhaltaa lämmintä sisälle, mutta mittari ei nouse kuin minimin ja normaalin rajalle ajossa, vaikka on pahviakin syylarin edessä?
Termostaatti sekä lämpöanturi vaihdettu uusiin ja vika edelleen olemassa.
Siinävaiheessa kun nesteiden lämpötila on se 92 astetta niin auton lämpömittari näyttää alle puoltaväliä.