Paljonko heposia st:ssä ?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Foortimies
Viestit: 32
Liittynyt: 26 Helmi 2005 13:37

Paljonko heposia st:ssä ?

Viesti Kirjoittaja Foortimies »

Kaveri täräytti ostaa uuden Focus St:n ja nyt mietin paljonkohan tossa pelissä on hevosia, itte puhui jotain suuntaan n.170Hv. Mutta netti haun perusteella näyttäs olevan 220Hv.? Vai onko useita konevaihtoehtoja?
Ford Sierra 2.0 Is -89
Ford Escort 1.6 STW -97
Ford Mondeo 1.8 GLX -93
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Focus ST = 170
Focus RS = 220
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Uudessa on 220hv, milloin lie tulee myyntiin....
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

Tinde kirjoitti:Focus ST = 170
Focus RS = 220
Focus ST = 173
Focus RS = 215
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

siipicossu kirjoitti: Focus ST = 173
Focus RS = 215
No oli ne sinnepäin... 30 vuotta liian uusia, ei voi tietää.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Aivan... Eli pitäs nyt sitte tietää onko tosiaan uutta korimallia vai vaan ns. "uusi". :D

BTW: Luulishan tuota erottavan 170hv ja 220hv tehot toisistaan :wink: :lol:
Tietty paha sanoa jos ei oo vertailukohdetta.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Foortimies
Viestit: 32
Liittynyt: 26 Helmi 2005 13:37

Viesti Kirjoittaja Foortimies »

Joo tuo 170 on oikea luku, eikä se autokaan uusi ollut vaikka niin luulin :?. Sehän oli -03, ja ajettukin jo 50 000km...
Ford Sierra 2.0 Is -89
Ford Escort 1.6 STW -97
Ford Mondeo 1.8 GLX -93
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Foortimies kirjoitti:Joo tuo 170 on oikea luku, eikä se autokaan uusi ollut vaikka niin luulin :?. Sehän oli -03, ja ajettukin jo 50 000km...
loppuun ajettu siis :wink:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
MouTine!
Viestit: 82
Liittynyt: 16 Helmi 2005 23:25

Viesti Kirjoittaja MouTine! »

ZyaS kirjoitti: loppuun ajettu siis :wink:
Vielä vähän matkaa niin voi ryhtyä Ford-vaihtomoottori asiakkaaksi. Eikä tulevassa Focus ST:ssä ole joku reipas 200 hp ja koneena joku Volvon peruja oleva 5-pyttyinen? Ei tarkempaa tietoa...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Sine
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Huhti 2005 23:58
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

Paikallisella Fordilla sanoivat hienosti: viisi sylinterinen Vol... siis konsernimoottori :lol:
Penguin

Viesti Kirjoittaja Penguin »

Ford Focus ST170 = 173PS (2.0l)
Ford Focus RS = 215PS (2.0l turbo)
Ford Focus ST (Uunituore julkasu) = 225PS (2.5l turbo)

Näin minä olen käsittänyt kaiken lukemani jälkeen.. =)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

aiheen haku kesti googlella alle sekunnin... (vihje)

# Täysin uusi, suorituskykyinen ST tulee myyntiin syksyllä 2005
# Ford TeamRS:n kehittämä – autofriikiltä autofriikille
# Turboahdettu Duratec ST, 225 hevosvoiman 2,5-litrainen 5-sylinterinen moottori
# Sisukas 320 Nm:n vääntö 1600–4000 kierr./min
# Erinomainen käsiteltävyys ja pito
# Focus ST on tottelevainen, nopea, voimakas ja silti käytännöllinen myös arkiajossa




edit: huh, vakio rengaskoko 225/40-18
Focus 1.0 edition a6 2017
SbY
Viestit: 63
Liittynyt: 03 Marras 2005 07:43
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja SbY »

No tohon Vollen koneella varustettuun ei lienee vaikea siis saada lisähummia. Noista T5 kuitenkin saa "pikkurahalla" jo sen lähes 300hp irti. Hienoa että Ford ymmärtää hyvän päälle ;)
-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-
SbY
Viestit: 63
Liittynyt: 03 Marras 2005 07:43
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja SbY »

Kävimpä tänään koeajamassa tuon uuden Fiicus STn, vaikutti oikein mukavalta peliltä. Pakoäänet oikein mukavat, poksutteli kivasti kun antoi paikallaan vähän kaasua. Turbo viheltää mukavasti ja rivi 5 on ainoa oikea kone kun äänistä puhutaan.

Suorituskykyä tuollaseen koppaan oli ihan reilusti, pienen tykittelyn jälkeen tosin jäi kaipaamaan lisää runtua yläkierroksille, se viimeinen "potku" jäi hieman puuttumaan.

Mutkapätkiä en hirveästi ajellut, mutta alusta tuntui mukavan jämäkältä "reippaammassa" ajossa mutkikkaalla tiellä. Ajomelun taso oli myös kohtuu alhainen.

Ainoat asiat jotka jäi hieman nakertamaan muuten mahtavaa kokemusta oli kiihdytyksissä tapahtuva aaltoilu puolelta toiselle, johtunee renkaista jotka oli alla. Suljetulla alueella reilun 200 nopeudessa auto ei ollut enää oikein mukava ajaa, mutta uskoisin paremmilla renkailla tuonkin epäkohdan muuttuvan.

Mukava fiilis jäi ST Fiicuksesta, en malta odottaa että pääsee hieman kutiteltua mallia tuosta joskus testaamaan.

:idea:
-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-
Vastaa Viestiin