Sierran jakopään hihnan asennus
E-maxilla tarkoitetaan vain konetta, joka on pitkäiskuinen (isku sama kuin 2.0l OHC:ssä) ja mäntä pienempi kuin normaali 1.6l OHC:ssä. Eli väännökäs kone on.
Edit: Vaihdat valojen värit toistepäin
Edit: Vaihdat valojen värit toistepäin
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Juhlan paikka?
Sierra on vihdoin ja viimein lähtenyt pihasta. Paska mikä paska mutta eroon päästiin. Tilalle tuli ehkä vielä huonommin varusteltu Opel Kadett jostain 80-luvun hämäristä 1.2-koneella mutta jokasuhteessa paremmin tuo Kadetti lähtee kuin Sierra.
Re: Juhlan paikka?
Vähän niinkuin ilmoitusluontoista asiaa.Entropia kirjoitti:Sierra on vihdoin ja viimein lähtenyt pihasta. läjä mikä läjä mutta eroon päästiin. Tilalle tuli ehkä vielä huonommin varusteltu Opel Kadett jostain 80-luvun hämäristä 1.2-koneella mutta jokasuhteessa paremmin tuo Kadetti lähtee kuin Sierra.
Re: Juhlan paikka?
Entropia kirjoitti:Sierra on vihdoin ja viimein lähtenyt pihasta. läjä mikä läjä mutta eroon päästiin. Tilalle tuli ehkä vielä huonommin varusteltu Opel Kadett jostain 80-luvun hämäristä 1.2-koneella mutta jokasuhteessa paremmin tuo Kadetti lähtee kuin Sierra.
Tainnu mennä adventti ja aprillipäivät sekaisin Entropialta. (tai sitten lääkitys)
Nostampas taivaanikusen aiheen esille...
ohc 2.0 dellorton 40 tuplilla ja turpolla. Ajoin auton talliin orkkis sytkällä viime talvena ja kävi mallikkaasti. Nyt ei millään käyntiin oli ensin megan boxi ohjaamassa sytkää mut ei saatu käymään. nyt kokelin orkkis sytkää mut ei silläkään. Kipinä tulee (tosin heikko alkup. boxilla) ja pensaaki saa mut ei käy. Jakajia vaihdettu, puolia vaihdettu, oli ammattimies tietokoneen kanssa kattomassa kun megalla yritettiin. Mitäs nyt? loppuu keinot ja hermot... Mitään ei ole käytetty irti, paitsi imusarja. lampulla sytkä kohalleen nii putkessa palaa kyllä pensa mut ei sylinterissä. Ilmavuoto?
ohc 2.0 dellorton 40 tuplilla ja turpolla. Ajoin auton talliin orkkis sytkällä viime talvena ja kävi mallikkaasti. Nyt ei millään käyntiin oli ensin megan boxi ohjaamassa sytkää mut ei saatu käymään. nyt kokelin orkkis sytkää mut ei silläkään. Kipinä tulee (tosin heikko alkup. boxilla) ja pensaaki saa mut ei käy. Jakajia vaihdettu, puolia vaihdettu, oli ammattimies tietokoneen kanssa kattomassa kun megalla yritettiin. Mitäs nyt? loppuu keinot ja hermot... Mitään ei ole käytetty irti, paitsi imusarja. lampulla sytkä kohalleen nii putkessa palaa kyllä pensa mut ei sylinterissä. Ilmavuoto?
Ja nokan jako/ajoitushan on tarkistettu Ettei ole esim seisonnan jälkeen ekalla startilla hypännyt, ei olisi uutta sekään
Niin heikko kipinä että ei jaksa sytyttää paineen alla ?
Mitäs jos yrittää ihan reilusti aikaiselle, alkaako jo yskimään vastaan
Puristuspaineista mitään tietoa, epätodennäköistä mutta jos pakoventtiilit vuotaa reilumman lailla
Imuvuotoa saa olla aika pirusti ettei käymään saa/pysy ollenkaan käynnissä
edit: Ihan vaan varmistuksena että onhan tulpanjohtojen järjestys varmasti oikea, myötäpäivään 1-3-4-2. Kenttiläinenkin kävi 1-3-4-2 järjestyksellä melko hyvin vaikka oikea on 1-2-4-3
Niin heikko kipinä että ei jaksa sytyttää paineen alla ?
Mitäs jos yrittää ihan reilusti aikaiselle, alkaako jo yskimään vastaan
Puristuspaineista mitään tietoa, epätodennäköistä mutta jos pakoventtiilit vuotaa reilumman lailla
Imuvuotoa saa olla aika pirusti ettei käymään saa/pysy ollenkaan käynnissä
edit: Ihan vaan varmistuksena että onhan tulpanjohtojen järjestys varmasti oikea, myötäpäivään 1-3-4-2. Kenttiläinenkin kävi 1-3-4-2 järjestyksellä melko hyvin vaikka oikea on 1-2-4-3
Jakopää on kohdallaan on katottu. Aikaselle kun laittaa alkaa vaan potkimaan vastaan. Puristuspaineita ei oo mitattu mutta koneella ajettu TÄYDELLISEN remontin jälkeen max 200km. Täytyy ottaa imusarja irti muutenki ku se vuotaa nestettä ulos, laittaa uus tiiviste ja purkaa kaasarit vielä kerran. Sitte jos ottas kaiken alusta ja oikeen ajan kanssa. Sitte ku kerkiää taas töissä piru kiire ja emäntä panee lujasti hanttiin talli-illoista...
No säätämistä ja säätämistä, riippuu tekiästä
Hommaahan siinä on sen verran että kansi pois ja sitten saa nokan pois ja uuden tilalle.
Eli nokka lähtee vain taaksepäin kannesta ja jos moottori paikallaan niin rintapelti stoppaa homman
Jotkut hurjat puhuneet että tehneet rintapeltiin reijän jossa pieni luukku ja vetäneet nokan koelaudan sisältä mankan tai tuhkakupin tms reijästä ulos
No nää on näitä kärpässieniä syönneen suunnittelijan viisaita tekosia, olisi yhtä hyvin voinut laittaa nokkapukkien erikokoiset laakerit toisinpäin eli isoin reikä eteen ja pienemmät taakse
Hommaahan siinä on sen verran että kansi pois ja sitten saa nokan pois ja uuden tilalle.
Eli nokka lähtee vain taaksepäin kannesta ja jos moottori paikallaan niin rintapelti stoppaa homman
Jotkut hurjat puhuneet että tehneet rintapeltiin reijän jossa pieni luukku ja vetäneet nokan koelaudan sisältä mankan tai tuhkakupin tms reijästä ulos
No nää on näitä kärpässieniä syönneen suunnittelijan viisaita tekosia, olisi yhtä hyvin voinut laittaa nokkapukkien erikokoiset laakerit toisinpäin eli isoin reikä eteen ja pienemmät taakse