Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ite oon käyttäny Valvolinen SynPower 5W30
Hyvin on pelittäny. Seuraavaks aattlelin jotain hieman notkeempaa laittaa.
Kun on öljynpaineiden kanssa pieniä ongelmia. Kylmänä lähtee käymään mutta ensimmäisessä risteyksessä sammuu jos ei anna hieman kaasua.
Syynä tähän öljypumpun joku jousi, mikä on liian kireä. Kylmänä tyhjäkäynnillä mittasivat fordin huollossa 9bar paineita Mitä lienee ollut sitten kierroksilla...
Hieman paremmin rupes toimiin kun jousta lyhennettiin.
Auto on mk6 escort
Onhan tästä tosiaan aikoinaan "väitelty"
paljonkin.
Mutta tosiasia on se,että ainakin
vuodesta-95 eteenpäin Zetec koneessa
on FORDIN ohjeiden mukaan
käytettävä 5w/30 öljyä.
Hydraulinostajat eivät FORDIN mukaan
pidemmän päälle siedä muunlaista.
Mutta uskoahan saa keneen vaan,
ja omaansa laittaa mitä öljyä haluaa
Tuo pitää kutinsa myös 97--> vaikka nostimet ovatkin mekaaniset. Ford luopui hydraulinostimista juuri sen jumimisen takia. Etenkin noilla vanhemmilla koneilla olisi tärkeää noudattaa tuota öljyspeksiä. 5w30 on annettu speksiksi nimenomaan skandinaviaan ja muihin kylmiin maihin.[/quote]
Tarkoittaakos tuo sitä että paksumpi öljy ei kävisi? Itsellä on laitettuna -94 Escoon 5w40 (Teboil Diamond) öljyä ja kylmänä kone raksuttaa kuin tiisseli. Onkohan tästä jotain haittaa venttiilin nostajille?
Mazda2 Business plus 1,5 -11
entiset:
Mazda2 Touring Cuba+ 1,4 -05
Focus C-max 1,6 Tdci Ghia -05
Escort 1,6i CL -94
Escort 1,6i STW CLX -97
KUOLEMA KUITTAA UNIVELAN
mk5esco kirjoitti:Tuo pitää kutinsa myös 97--> vaikka nostimet ovatkin mekaaniset. Ford luopui hydraulinostimista juuri sen jumimisen takia. Etenkin noilla vanhemmilla koneilla olisi tärkeää noudattaa tuota öljyspeksiä. 5w30 on annettu speksiksi nimenomaan skandinaviaan ja muihin kylmiin maihin.
Tarkoittaakos tuo sitä että paksumpi öljy ei kävisi? Itsellä on laitettuna -94 Escoon 5w40 (Teboil Diamond) öljyä ja kylmänä kone raksuttaa kuin tiisseli. Onkohan tästä jotain haittaa venttiilin nostajille?[/quote]
taitaa olla koneen ominaisuus...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
lapazu kirjoitti:
Tuo pitää kutinsa myös 97--> vaikka nostimet ovatkin mekaaniset. Ford luopui hydraulinostimista juuri sen jumimisen takia. Etenkin noilla vanhemmilla koneilla olisi tärkeää noudattaa tuota öljyspeksiä. 5w30 on annettu speksiksi nimenomaan skandinaviaan ja muihin kylmiin maihin.
kaselin kirjoitti:Tämähän hyvä vitsi jaa sammuu öljynpaineiden takia ?
Ei se öljynpaineiden takia sammu vaan siitä syystä että jäykemmät öljyt on niin "tahmeita" kylmänä ja pistää vastaan niin paljon että ei jaksa kone pyöriä tyhjäkäynnillä
Sama kuin jäykkien laatikkoöljyjen kanssa. Kytkimen kun laskee heti startin jälkeen niin joko hyökkää etiäpäin tai jos jarrulla pitää paikallaan niin meinaa sammua
Tämä on monipuolinen aihe. Kyselin myös omalta korjaamoltani aiheesta, kun tuoreessa hankinnassani on sisällä Mobil 1 0w-40. Autolla on ajettu vajaa 265 tkm ja koko ajan on käytetty täyssynteettisiä, joko Mobilia tai Shelliä, laadut vaihdelleet 5w-50, 5w-40, 0w-40 ja sitä rataa. Kone on mittauksienkin perusteella hyvässä kunnossa, eikä ongelmia nostajien tms. kanssa ole ollut. Kylmänä kun käynnistää, raksutus on hyvin maltillista ja pehmeän sävyistä ja katoaa nopeasti.
Korjaamolta sanoivat, että näissä vanhemmissa Zeteceissä voi käyttää huoletta täyssynteettisiä samaan tyyliin kuin tässä on tehty. Mustakantinen Zetec on tarkempi ja vaatii tuon Fordin oman öljyn. Näin oli kerrottu ihan paikalliselta Fordilta, kun oma korjaamoni oli sitä kysellyt, saadessaan tämän yksilön asiakkaaksi kolmisen vuotta sitten.
Että siinä jälleen pieni mauste tähän keskusteluun. En aio lorottaa pari tuhatta ajettuja 0w-40 öljyjä ulos vaan ajelen niillä sen vuoden päivät, kunnes on taas aika huoltaa. Katsellaan sitten, jos laittaisi Fordin omat öljyt sisään.
Itsellä on sen verran kokemusta näistä vanhemmista Mondeoista työn puolesta, että firman autoissa, joilla on ajettu ennen poistoa n. 250 tkm, on käytetty Shellin Ultraa 5w-40 alusta loppuun 15 tkm välein, eikä minkäänlaisia ongelmia koneiden keston tms. kanssa ole ollut. Koneet ovat olleet 2-litraisia. Okei, ensimmäinen vm.93 1.8 Mondeo leikkasi kiinni ennen 150 tkm, mutta se olikin sitä surullisenkuuluisaa ensimmäistä sarjaa. Sen jälkeen ei ole ollut probleemia.