Sammui liikennevaloihin, eikä enää käynnistynyt
Sammui liikennevaloihin, eikä enää käynnistynyt
Nyt se on sitten tapahtunut, mitä on odotettu. Eli sulakerasia ilmeisesti meni vaihtoon(toivottavasti ei turhaan). Eli auto oireili :tyhjäkäynniltä toisinaan meinasi sammua ja toisinaan sammui. Tänään viimeisen kerran sitten sammui liikennevaloihin, eikä lähtenyt enää käyntiin. Startilla ajoin n. 300 m parkkiin. Oli kanssa ihmisillä varmaan päivä pelastettu.
Re: Sammui liikennevaloihin, eikä enää käynnistynyt
Voi startti parkaatsetec kirjoitti:Startilla ajoin n. 300 m parkkiin


Hyvin riitti akku ajella, eikä startti toistaiseksi oireillut.
No kun illalla hain autoa
, hinasimme sitä ja laitoin vaihteen päälle ja yritin saada käyntiin, kuullui sulakerasiasta melkoinen tikitys
, ja noin 20 metrin jälkeen auto käynnistyi
. No sen jälkeen on lähtenyt avaimesta käyntiin
, mutta välistä ajettaessa nykäisee
, eli katkoo virtoja joko sytytykseltä tahi suuttimilta. Todennäköisesti ei saa suuttimet jännitettä toisinaan, koska silloin kun auto ei lähtenyt käyntiin, ei bensa haissut ollenkaan vaikka sahasin oikeesti pitkään (300m
). Bensa pumppu lähtee päälle kun laittaa virrat.
Eli sellasta, kommenttia kaivataan, koska 140 euroakin sulakerasiasta on näin joulun alla pois normaalista kulutusjuhlasta ja hankintaa ei viitsisi tehdä turhaan. Tosin tämä ko. boxihan on ilmeisesti avain kaikkeen pahaan ja saishan sillä pois puhaltimen toiminnan takaavat ylimääräiset johtohässäkät
ai niin, puola on lähes uusi, koska vaihdoin sen turhaan tuossa taannoin
No kun illalla hain autoa







Eli sellasta, kommenttia kaivataan, koska 140 euroakin sulakerasiasta on näin joulun alla pois normaalista kulutusjuhlasta ja hankintaa ei viitsisi tehdä turhaan. Tosin tämä ko. boxihan on ilmeisesti avain kaikkeen pahaan ja saishan sillä pois puhaltimen toiminnan takaavat ylimääräiset johtohässäkät

ai niin, puola on lähes uusi, koska vaihdoin sen turhaan tuossa taannoin
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Ei liene kovin terveellistä startilla ajaa hirveän pitkälle. Kuullut joskus jutun kun eräs tyyppi ajoi kai kilometrejä startilla kun loppui bensat, jätti sitten auton johonkin ja sieltä se löytyi palaneena.
Mut samalla nyt ihmettelen et mulla kun loppui bensat vähän aikaa sitten ja yritin siirtää autoa risteyksestä startilla, niin miksei se liikkunut juuri mihinkään? Meni vaan vähä niinku vouvou-äänellä ja todella madellen, eikä siis hyppinyt niin kuin joskus vahingossa vaihde päällä starttaa ilman kytkintä. Ei voinut sillai madella risteyksen yli kun oli niin vilkasliikenteinen kohta, onneksi avulias volvokuski työnsi meidät(auton ja minut). Niin ja mainittakoon et startti on uusi tai muutamia tonneja ajettu. Ed. startilla kerkesin jopa muutaman sata kilsaa ajaa ja hajos joten sain uuden onneksi tilalle.

"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
No eipä liene tuo akkukaan kovin huono, mistä lie sitte johtui tai sit en vaan hallitse moista hommaa.
No joo kyllä se varmaan aika kivasti startti kärsii jos kilometrejä ajelee ja ilmeisesti kärsi koko autokin pahoja vaurioita. 


"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Boxi maksaa 1992:een 235 euroa. Tiedustelin asiaa, ja sanoivat 1995-> maksavan 140 ?????
Edelläni oli jonossa rouva, jonka käsijarrunvaijeri oli jäätynyt eikä toiminut. Asiantunteva merkkiliike sanoi että uusi pitää laittaa ja asiakkaan kysyessä millon saisi auton takaisin, myyjä ei tiennyt, koska uusi vaijeri pitää tilata Saksasta! Että sellaista!!!
Toimivatko kaikki merkkiliikeasentajat ja varaosamyyjät provikkapalkalla????
Tämän vuoksi pitää itse yrittää pitää auto (ajo)kunnossa viimeiseen asti, koska noilla tuntipalkoilla vaihtelee siis vaikka kokeilumielessä osia, eli tekee saman mitä merkkikorjaamotkin, mutta 70€/h halvemmalla. Nopeasti säästää muutaman satasen.
Edelläni oli jonossa rouva, jonka käsijarrunvaijeri oli jäätynyt eikä toiminut. Asiantunteva merkkiliike sanoi että uusi pitää laittaa ja asiakkaan kysyessä millon saisi auton takaisin, myyjä ei tiennyt, koska uusi vaijeri pitää tilata Saksasta! Että sellaista!!!
Toimivatko kaikki merkkiliikeasentajat ja varaosamyyjät provikkapalkalla????
Tämän vuoksi pitää itse yrittää pitää auto (ajo)kunnossa viimeiseen asti, koska noilla tuntipalkoilla vaihtelee siis vaikka kokeilumielessä osia, eli tekee saman mitä merkkikorjaamotkin, mutta 70€/h halvemmalla. Nopeasti säästää muutaman satasen.