Moottori pyörähtää vaikeasti
Moottori pyörähtää vaikeasti
Sellainen ongelma että auton seisottua jonkin aikaa startti pyörähtää todella vaikeasti, uudelleen startatessa pyörähtää kevyesti. Akku on uusi ja liitokset kunnossa, mutta yksi startti on mennyt jo rikki kun joutuu niin koville.
Itse mietin että ilmiö voisi johtua siitä että öljyä valuu venttiilin varrenkumien kautta sylinteriin mikä muodostaa kovat puristuspaineet.
(Kumit on sököt kun tupsauttaa savut putkesta)
Onko kokemuksia?
Itse mietin että ilmiö voisi johtua siitä että öljyä valuu venttiilin varrenkumien kautta sylinteriin mikä muodostaa kovat puristuspaineet.
(Kumit on sököt kun tupsauttaa savut putkesta)
Onko kokemuksia?
No se öljy tuskin nyt valuu niin suurissa määrin sinne pannuun kerralla että se vaikuttaisi puristuspaineisiin, jos niin tekee niin öljynkulutus olisi varmaan luokkaa 4litraa per kilometri. Ja eipä se taida tiivistää juuri ja juuri kuin väljän pannun vaan.. Muutenkin se vika varmaan löytyy jostain muualta kuin itse perusmoottorista. Voithan tietysti mitata puristuspaineet. Onko eroa kun pitää kytkimen painettuna pohjaan ja ilman kytkimen painallusta ?
Keneltä kysyttiinBootsi kirjoitti:Miten käy tyhjäkäyntiä sitten kun on lähtenyt käyntiin?
Katoaako syyläristä vettä=vuotaako kannentiiviste?
Jos kuumana "tökkii" sytytys liian aikaisella.

Tuo ainakin tärähtää tökkäsyn jälkeen nätisti hyrräämään (tai niin nätisti kun väljällä weberillä voi käydä)
Ja se pakoputki voisi olla ihan mahdollinen, kun se tosiaan kulkee lähellä
Sytytys ei montaa astetta heitä alkuperäisestä (maks +-1)
Mulla on auto jokapäiväisessä käytössä, toimii ja käy muuten ihan hyvin. Lähinnä ongelma on aamuisin auton seisottua yön yli samoin iltapäivällä töistä lähtiessä, joskus ei tarvi kun kaupassa käydä.
Eli moottori pyörii hyvin sen jälkeen kun on kerran pyörähtänyt, ensi yrittämällä ei meinaa pyörähtää millään. Nyt teenkin niin että käytän avainta ensin vain nopeasti startti asennossa että moottori pyörähtää vähän, sen jälkeen starttaan kunnolla ja moottori pyörii kevyesti (uusi akku) Tällä toimenpiteellä yritän estää starttia lämpenemästä liikaa kun kuormitus on niin suuri, yksi startti hajos jo en tiiä sitten johtuko sitten siitä.
Eli moottori pyörii hyvin sen jälkeen kun on kerran pyörähtänyt, ensi yrittämällä ei meinaa pyörähtää millään. Nyt teenkin niin että käytän avainta ensin vain nopeasti startti asennossa että moottori pyörähtää vähän, sen jälkeen starttaan kunnolla ja moottori pyörii kevyesti (uusi akku) Tällä toimenpiteellä yritän estää starttia lämpenemästä liikaa kun kuormitus on niin suuri, yksi startti hajos jo en tiiä sitten johtuko sitten siitä.
Hukkaako se sitä nestettä? (kannentiiviste)jiiässä kirjoitti:Mulla on auto jokapäiväisessä käytössä, toimii ja käy muuten ihan hyvin. Lähinnä ongelma on aamuisin auton seisottua yön yli samoin iltapäivällä töistä lähtiessä, joskus ei tarvi kun kaupassa käydä.
Eli moottori pyörii hyvin sen jälkeen kun on kerran pyörähtänyt, ensi yrittämällä ei meinaa pyörähtää millään. Nyt teenkin niin että käytän avainta ensin vain nopeasti startti asennossa että moottori pyörähtää vähän, sen jälkeen starttaan kunnolla ja moottori pyörii kevyesti (uusi akku) Tällä toimenpiteellä yritän estää starttia lämpenemästä liikaa kun kuormitus on niin suuri, yksi startti hajos jo en tiiä sitten johtuko sitten siitä.

Jos vuotaa vain vähän niin..VesQ kirjoitti:No kyllähän ne kaikki autot pöllyttää valkoista viileämmillä ilmoilla kun alkaa putki lämmetä ja putkessa oleva kosteus alkaa höyrytä.
Enkä uskoisi että vettä vuotaa jos kerran muuten toimii hyvin ja käy tasaiseen
Koneen ollessa pidempään käymättä, pyttyyn vuotaa vain HIEMAN vettä.. Puristukset nousee ja käynnistyminen vaikeaa.
Kun käyntiin lähtee niin vesi häipyy pakoputkistoon, ja sitä vettä ei tarvi olla sylinterissä kuin muutamia millilitroja, niin se jo vaikuttaa puristuspaineeseen.
Heti sammutuksen jälkeen auto käynnistyy normaalisti, koska vettä ei ole vielä ehtinyt vuotaa tarpeeksi sylinteriin..

Jiiässä:
Kokeileppas sellaista konstia että jätät syylärin korkin hieman auki, kun seuraavan kerran ajelet..
Ei kerry painetta vesitilaan --> ei työnnä vettä koneeseen.