nakutus/tyhjäkäynti
nakutus/tyhjäkäynti
auto ford sierra 2.0is ohc vm.86.semmonen ongelma,et auto alkoi tos yx päivä nakuttaa.tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään,mut ku antaa kierroksia koneelle,niin nakutus voimistuu kiekkojen mukana.nakutus kuuluu venttiilikopan alta.autoon tehty täydellinen venttiiliremontti 20000km sitten ja samalla vaihdettu uus nokka.venttiilit säädin muutama sata kilometriä sitten fordin antamien välysten mukaan(imu 0,2mm ja pako 0,25).kun nakutus alkoi kuuluu,ni tarkistin välykset ja olivat ok.Tyhjäkäyntikin on vähän aaltoilevaa,heittelehtii 800-900 kierroksen välissä.tulpat ja johdot uusittu.muuten auto pelaa moitteetta,mut ilkeä on toi nakutuksen ääni ja tyhjäkäynnin aaltoilu.öljyt on just vaihdettu mobilin 5w-40.Tosta nokasta sen verran,et en oo varma,et onko vakio vai virinokka,mut onko sillä väliä nois venttiilien säädöissä?oisko vika sytytyksen säädöissä,öljyputki tukossa?
Tyhjäkäynnin aaltoiluin voi melkein laskea ominaisuudeksi, mutta kokeile puhdistaa tyhjäkäyntisolenoidi aluksi (ei välttämättä kuitenkaan auta), myös jos ilmamäärämittarin jousta on säädetty löysemmäksi (tai jos ajanmyötä löystynyt liikaa, mikä epätodennäköistä) voi aiheuttaa myös tuota aaltoilua. Jos paikallaan (kuormittamattomana) nakuttelee kierroksilla niin vika tuskin on sytytyksessä, äkkiä tulee mieleen männäntappi/kiertokangen laakeri, mutta ne taitavat ääntää jo ihan tyhjäkäynnilläkin, sikäli outo jos ylimääräistä ääntä ei tyhjäkäynnillä kuulu. Ylimääräiset mekaaniset äänet ohc koneissa kyllä yleensä tulee juuri kuluneesta nokasta/seuraajista, myös liian pienet venttiilinvälykset aiheuttavat eräänlaista säksätystä. Suosittelisin tarkastamaan välykset vielä varmuudeksi (outoa vain ettei ääntä tyhjäkäynnillä kuulu). Kannattanee ainakin yrittää puhellella paineilmalla se öljyputki puhtaaksi, jos ei uutta raski ostaa.
Niin ja jos virinokka niin valmistaja taitaa ilmoittaa oikeat välykset (kannattaa varmistua myös seuraajien sopivuus nokan kanssa) nokkasarjalleen, mutta pahasti ei varmaan metsässä olla jos laittaa nuo imu .20 ja pako .25. Tämä välysjuttu sitten täysin mutua, olettamaa.
Onko vesipumppu kuin vanha muuten ?
Niin ja jos virinokka niin valmistaja taitaa ilmoittaa oikeat välykset (kannattaa varmistua myös seuraajien sopivuus nokan kanssa) nokkasarjalleen, mutta pahasti ei varmaan metsässä olla jos laittaa nuo imu .20 ja pako .25. Tämä välysjuttu sitten täysin mutua, olettamaa.
Onko vesipumppu kuin vanha muuten ?
*samalla vaihdettu uus nokka.*
Vaihdoithan seuraaja samalla uusiin etkä käyttänyt vanhoja?
Vaihdoithan seuraaja samalla uusiin etkä käyttänyt vanhoja?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
- Paikkakunta: Joensuu
Mulle teki vähän samanlailla escortti ja eikun kone pois ja kiertokangenlaakerit oli ihan loppu, olivat käytännössö sulaneet.
Niin ja se nokan öljyputki kannattaa vaihtaa uuteen vaikka näyttäisi ihan hyvältä, mut siel sisällä on niin paljon paskaa. Uusi maksaa fordilla noin. 20 euroa.
Niin ja se nokan öljyputki kannattaa vaihtaa uuteen vaikka näyttäisi ihan hyvältä, mut siel sisällä on niin paljon paskaa. Uusi maksaa fordilla noin. 20 euroa.
Ford Escort 1.6 SPORT`72
Ford Fiesta 1.0`16
Ford Fiesta 1.0`16
vesipumppu on 1,5v vanha.vaihdettu samalla noi kaikki venttiilikoneiston osat,jakohihna,nokka.nostimetkin on vaihdettu.eli noi on tuo edellinen omistaja vaihtanut jossain teboilin huoltopisteessä.ja tol koneella on ajettu konerempan jälkeen 100000km,ku ensimmäiseltä omistajalta oli hihna katkennut konetiellä.ei ollut motti tykännyt hyvää.mut pitää alkaa tutkia.pitää tarkastaa noi välykset tossa viikonlopun aikana ja sen jälkeen jos vaihtas sen öljyputken.
Kuulostaa hyvältä että edellinen omistaja tehnyt mittavan rempan...Ettei vaan olis valohoitoo saanu vehje... Ostin kans yhden projekti enskan tuossa joskus, 20 km ajoin ja loota paskaks,kaikki oli kuulemma uusittu... jooo.... Nyt ne on uusittu...ja ihan kaikki 
Aikas varma että siellä vanhat kalikat kiertää siellä koneessa,siihen mitään oo tehty
Anteeksi pessimismini.

Aikas varma että siellä vanhat kalikat kiertää siellä koneessa,siihen mitään oo tehty

-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-
Ootko putken kanssa kunnellut mistä ääni kuuluu, eli putken toinen pää korvaan ja toista päätä koneeseen ja etsii missä kuuluu selvimmin
Itse myös luulin että venttiilit säksättää mutta kun rupesin putken kanssa kuntelemaan niin onkin bensapumppu, eli siinä tangossa joka on pumpun ja apunokan välissä on varmaankin väljää ja pääsee naputtamaan
Eli tarkistappa tuo
(no onneksi kohta ruisku ja sen myötä sähkönen pumppu ni ei tarvi kuunnella
)
Itse myös luulin että venttiilit säksättää mutta kun rupesin putken kanssa kuntelemaan niin onkin bensapumppu, eli siinä tangossa joka on pumpun ja apunokan välissä on varmaankin väljää ja pääsee naputtamaan
Eli tarkistappa tuo
(no onneksi kohta ruisku ja sen myötä sähkönen pumppu ni ei tarvi kuunnella

eihän is sierrassa ole mekaanista pumppua.VesQ kirjoitti:Ootko putken kanssa kunnellut mistä ääni kuuluu, eli putken toinen pää korvaan ja toista päätä koneeseen ja etsii missä kuuluu selvimmin
Itse myös luulin että venttiilit säksättää mutta kun rupesin putken kanssa kuntelemaan niin onkin bensapumppu, eli siinä tangossa joka on pumpun ja apunokan välissä on varmaankin väljää ja pääsee naputtamaan
Eli tarkistappa tuo
(no onneksi kohta ruisku ja sen myötä sähkönen pumppu ni ei tarvi kuunnella)
irc voicecoil