Virranjakajan vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Virranjakajan vaihto

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

ELi autossa nyt 1,6l:n jakaja, jossa alipainesäädin ja pieni boxi. jakajaan menee 2johtoa.

Tahtoisin kiinteän sytytyksen ilman tuota alipaine hässäkkää, ei siinä enään ole letkuja kiinni mutta kovissa kierroksissa ulko kehä alkaa liikkumaan mukana (jakajan sisällä),

eli nyt haluaisin laittaa tilalla 2,0L:n jakajan ilman tuota alipaine juttua, johon kuuluisi se iso boxi. mutta en tahtoisi vaihtaa boxia. jakajaan kuuluisi 3johtoa


====> eli onnistuuko swapata 2johtoinen jakaja 3johtoiseen?!?!?
Osaamattomat valittaa
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eli induktiivinen jakaja hall-anturi malliin

efi ruiskussa on tuo hall-anturilla oleva (3 johtoa). En sitten tiedä jos laittaisi sen pienen (3cmx10cm) ruiskun sytkäboksin niin osaako toimia ilman sitä ruiskun boksia. Siinä jakajassa ei ole sitten mitään ennakon säätöä (ei keskitasapaino limppuja eikä alipainetta) eli se ruiskun boksi säätelee ennakkoa tilanteen mukaan joten saataa olla aika vaikea viritellä sitäkään


Helpommalla pääset kun lukitset vaan sen ulkokehän siihen jakajan kuoreen
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

jahas, olen kyllä kaivanut tämän yksilön ja toisenkin perus kaasari riesasta jossa ISO motorcraftin boxi (n.20cmx20cm) ohjasi ilmeisesti sytkää ja kaasarin kakkos kurkkua. mutta tiedä häntä.. Kiitos infosta, ehkä yritän jumittaa vanhaa...
Osaamattomat valittaa
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu siis saattaa niitä hallianturi jakajia olla muissakin mutta ainakin tuossa efissä se on sellainen missä boksi hoitaa kokonaan ennakon

Onkos siinä ison boksin jakajassa muuten keskipakovoima limput sisällä vai hoitaako siinäkin boksi kokonaan ennakot

Eli jos aiot ottaa käyttöön jakajan ilman alipainetta niin tarvii vähintään ne keskipakovoimalimput tai sitten sellaisen boksin joka ohjaa ennakkoa kierrosten ja rasituksen mukaan

Eli se pieni boksi ei ainakaan sitä osaa hoitaa
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

EFI:ssä ja sähkökaasari koneessa on sama jakaja.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu elikkä sitten tarvii sen jakajan kanssa sellaisen boksin joka hoitaa ennakot, eli ruiskusysteemit kiinni tai se isoboksi johon menee alipaine
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Hyvin lailla selkeää, eli ei onnistu ilman boxin vaihtoa... ok.. noh, mitenkäs olette sitten jumittaneet alipainellisia sytkiä? menee mulla liikaa ennakkoon kierroksilla... vai johtuuko niistä jousi hässäköistä, siis niistä limpuista, kun en ole niille mitään tehnyt?
Osaamattomat valittaa
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Riippuu tietysti minkälaiselle koneelle, vakiolle vakio jakaja

Jäykempiä jousia niihin limppuihin ja hitsailemaan stoppareita niihin jotta saa ennakkoa rajoitettua. Ja kyllä siellä vakiokoneessa kuuluu aika paljon ennakkoa ollakkin kierroksilla ja vedättäessä
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

koneena oli 2,0l, 1,6l:n kansi tehtynä, kev.limppu, tuplat, pakosatsi, ja nyt tuo pata osina ja uusia ratkaisuja etsiskelen....
Osaamattomat valittaa
Vastaa Viestiin