Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tähän asti olen aina ollut bensan kannalla, mutta tänään kävin sitten koeajamassa uuden Focuksen diesel-koneella ja samantien tuli tehtyä kaupat... Tuntuu ehkäpä lompakossa tuon Mondeon jäljiltä
Tonski kirjoitti:
Onnea kaupoille! Kai nyt kuitenkin merkki pysyy
Kaupat tuli mutta merkki vaihtui, joskaan se ei tarkoita etteikö veri olisi vielä sinistä.
2 fordia jäi vielä talouteen ja ehkä tulevaisuudessa, kun noilla uusilla 2,2Tdci mondeoilla on ajettu ne kalliit kilometrit pois, niin sellaisen voisi hankkia.
Fordilta ei oikein ole omaan hintaluokkaan odotuksia vastaavaa dieseliä.
Ennen oli mottona: Kaikki alle 2-litraset on mopoja ja kaikki tiisselit on traktoreita!
On vaan tekniikka kehittynyt, ehkä vääräänkin suuntaan kun monimutkaistunut (?), mutta löytyy nykyään tehoja alle 2-litraisistakin ja tiisseleistä, jos siis turbo! 8)
Zaarin kirjoitti:^^ Nykyisin motoksi kelpaa seuraava: kun auto käy tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla ja polkaisee kaasua, niin auton pitää heilahtaa ja murinan kuulua.
Vroom! Vroom!
Kyllä sen koslan saa heilumaan vähäisilläkin tehoilla kun moottorin puslat vaihtaa "kiviksi"
No jos vertaa vapari bensakonetta ja turbodiisseliä niin varmasti on huonompi hyötysuhde
Ihan sama vaikka olisi miten tuhlausta niin bensalla mennään tai sitten ei ollenkaan
Jo pelkästään diisselin pakokaasun haju on lähes oksettava ja se ääni hyi yök. Se kyllä on totta että uudemmat alkaa olla suht hiljaisia mutta silti se pienikin raksutus. Sekä kiisselien moottorin luonne on jotenkin ärsyttävä, ei niillä voi kun kruisailla mummoa hakemaan vanhainkodista ja kaupan kautta kotiin. Vaikka olisi 500Nm kiisselissä niin se on silti samanlaista köröttelyä
Ja siitä "voimasavusta" niin joku kiisseli jettakin työntää mustaa putken täydeltä mutta siinä vaiheessa kun bensaturbo työntää mustaa putken täydeltä niin alkaa olla tehot ja väännöt kohdallaan
Noniin, eiköhän bensakoneessa ole parempi hyötysuhde, ei voi verrata niin että toisessa on turbo ja toisessa ei. Tai voi verrata mutta silloinhan sillä tiedolla ei ole mitään merkitystä.