Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli tapahtuipa näin eilen: Olin menossa paikalliseen Prismaan ruokaostoksille. Edessäni ajoi n.40-50v nainen joka ajoi eka parkkikruudun ohi normaalisti, sitten yht äkkiä painoikin jarrut pohjaan ja laittoi pakin päälle ja PAM... Ehtisin hieman väistää että auton takapuskuri osui juuri oman esconi vasemapaan kylken, juuri vilkun alapuolelle. Tulos = noin nyrkin kokoinen lommo vilkun alapuolelle
Nyt kysysinikin että koska lomo ei ole kovinkan syvä vaan oikemminkin laaja koska törmäs ei tapahtunut kovin suurella vauhdilla, että miten tuota kannattaisi parhaten yrittää naputtaa takaisin kunnolliseksii? Miten pääsen parhaiten vasemman lokasuojan sisäpuolelle vasaran kanssa? Ettei kokonaan joutuisi pakkelimaan....
Edit: Auto siis Mk4 Escort
Viimeksi muokannut Villelj, 25 Marras 2005 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lokari irti. Kumivasaralla suoraksi, vastapuolella lankunpätkä tai jokin muu "eimetallinen" mutta tarpeeksi painava. Hätätilassa käy myös puunuija, muovinuija tai kumilla pehmustettu vasara tuon kumivasaran tilalalta. Joskus saa kyllä "pongautettua" pelkästään painamalla sopivalla työkalulla. 8)
Tosiaan romikselta kannattaa katella jos löytyis samaa väriä, mut jos ei tärppää niin motonetistä etulokari 41e pohjamaalissa oleva.. jos löytyy maalarin vikaa
Juujuu, tuohan selvensi taas paljon. Itse puhun aina lokarista kun tarkoitan sitä pintapeltiä ja sisälokarista sitten kun kyseessä on se sisäpuolella oleva muovinen/alumiininen "lisäsuoja"
Eihän siinä kun sisäloksu pois ja yrittää pullauttaa lommon suoraksi, tuurilla saattaa oieta niin ettei edes maalit lähde ja kukaan ei huomaa
Rengashan kannattaa ottaa pois jotta saa tilaa, ja ei taida se sisälokarikaan tulla sieltä jos pyörä paikallaan
Nyt on lommo suorisettu kiitos vinkeistä. ei tarvinnu alkaa eedes pakkeloimaan sillä tuli todella hyvin suorkasi näinkin: Rengas pois, sisälokari puoliksi irti sieltä takaa ja rautalangan avulla pois tieltä. Rautakanki vääntämiseen,puupalikka rautakangen taake( ei muuten saanut tarpeeksi likettä) ja iso rätti käärittynä pallolle rautakangen pellin puolelle. Näin muutama kerran tekemällä ja hieman paikkaa vaihtamalla tuli tuo peli todella hyvin takasin. Edes maalit eivät pahemmin kärsineet. Paitsi tuossa kun joutusi vääntämään lokaria sisältä vähän auki että sai sisälokarin pois. Väänsin rautangengella koska tuonne ei todellakaan mahdu paukuttamaan kumivasaralla. Ei voin yksinkertaisesti ollu tilaa. nyt se on parempi kuin "uusi"
Aikaa meni noin 15-20min.
Monteonisti kirjoitti:Hyvä! Oli rautakanki se "sopiva työkalu". Onneksi et ole (kait?) insinööri, olis silloin tuo rautakanki vääntynyt ja lommo jäänyt!
Heh, en ole insinööri. Silloihan olisin ensin sunitellut tuon korjaamista pari-kolme viikoa ja sitten vienyt sen kuitenkin korjaamolle.... Ja rautakanki säilyi ehjänä
ja kun rupeat saamaan sitä klommoa oikeaan osoitteeseen niin migillä pieni hefti sinne sisäpuolelle.. antaa takasin sitä menetettyä jäykkyyttä.. ja alkaa kyllä nousemaan oikealle tolalle.. mutta tosissaankin pienet heftit.. alkaa tosi äkkiä polttamaan maalia toiselta puolelta..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i