sierran turbotus
sierran turbotus
eli nyt juuri rekisteröin itseni foorumiin ja hommasin sierran,käyt.ott.00.00.87 ja tarkoituksena turbottaa kyseinen peli.
auto alun perin 1.6l ja muutoskatsastettu 2.0l ohc,ja asennettu turbo,mutta ei leimattu,olisi tarkoitus nyt parantaa moottorin kestävyyttä.olenko käsittänyt oikein että pelkkä muutoskatsastus riittää.autossa 0n takana cossun akseli,cossun vakaajat,edessä xr4 jarrut.ja sitten mitä merkitystä sillä on kun olen kuullut puhuttavan,että laitetaan männät "väärin päin" nuoli vauhtipyörälle päin? ja mistä voin varmistaa onko autossa jo jonkin sorttiset "paremmat männät" männät ovat tasapäisiä,ja nokkana joku camteck tai joku tuonne suuntaa oleva nokka.
auto alun perin 1.6l ja muutoskatsastettu 2.0l ohc,ja asennettu turbo,mutta ei leimattu,olisi tarkoitus nyt parantaa moottorin kestävyyttä.olenko käsittänyt oikein että pelkkä muutoskatsastus riittää.autossa 0n takana cossun akseli,cossun vakaajat,edessä xr4 jarrut.ja sitten mitä merkitystä sillä on kun olen kuullut puhuttavan,että laitetaan männät "väärin päin" nuoli vauhtipyörälle päin? ja mistä voin varmistaa onko autossa jo jonkin sorttiset "paremmat männät" männät ovat tasapäisiä,ja nokkana joku camteck tai joku tuonne suuntaa oleva nokka.
Männät voi joissakin malleissa laittaa väärinpäin, joko männän laen muotojen- , tai männäntapin reiän epäkeskeisyydestä johtuen.
Männistä pitäis löytyä jotain numeroita/valmistajan nimi.
Jos mahdollista, niin tarkista ne ja laita vaikka tänne tietoa, niin katsotaan osaisko joku kertoa niistä jotain.
Tehot joudut käydä mittauttamassa, mutta muuten pitäis olla pelkkä muutoskatsastus, jos kaikki muutokset on jo tehty.
Tervetuloa.
Männistä pitäis löytyä jotain numeroita/valmistajan nimi.
Jos mahdollista, niin tarkista ne ja laita vaikka tänne tietoa, niin katsotaan osaisko joku kertoa niistä jotain.
Tehot joudut käydä mittauttamassa, mutta muuten pitäis olla pelkkä muutoskatsastus, jos kaikki muutokset on jo tehty.
Tervetuloa.

-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
aivan
rupee kohta ottaa tosissaan pannuun
ne mahlet kuuluu laittaa nuolet vauhtipyörään päin(ei kaikkia)
pelkällä muutoskatsastuksella selviää mukaan vain teholappu ja maahantuojalta pyydetty "eroavaisuus" todistus voi kulkea jollain muulla virallisella nimellä.
mutta tosta vuosimallista en mene varmaksi sanomaan että tarviiko lisätä katalysaattori että lasketaan täyttävän päästöt.
kannattaa hiukan laskeskella itse prosentteja ettei tule leimalla ylläreitä sen takia että menisi yli 35%

ne mahlet kuuluu laittaa nuolet vauhtipyörään päin(ei kaikkia)
pelkällä muutoskatsastuksella selviää mukaan vain teholappu ja maahantuojalta pyydetty "eroavaisuus" todistus voi kulkea jollain muulla virallisella nimellä.
mutta tosta vuosimallista en mene varmaksi sanomaan että tarviiko lisätä katalysaattori että lasketaan täyttävän päästöt.
kannattaa hiukan laskeskella itse prosentteja ettei tule leimalla ylläreitä sen takia että menisi yli 35%
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
en muista päivämäärää, mutta 87-> 91 jotain. eli samat vuodet missä tarvitsee koneen vaihtoon päästölapun maahantuojalta tai VTT:ltä, tai vaihtoehtoisesti katalysaattori.VesQ kirjoitti:En itsekkään muista sitä vuosimallia missä piti turbotuksen yhteydessä lisätä katti. Eli katti pitää muutoksen jälkeen löytyä putkesta mutta päästövaatimukset pysyy edelleen samana. Eli vaikka tyhjä pönttö mikä näyttää katilta riittää kunhan menee entiseen tapaan pääsöistä läpi
ahdin määrää tahdin
eikös se minun vuosi mallii riitä pelkkä muutoskatsastus koska käyt.otto.00.00.87 ja tässä lainaus proturbon sivulta.
ja tänään selvitän mäntieni merkkejä jos nistä sais jotai lisä infoa.
ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:
Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.
ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.
vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.
Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.
ja tänään selvitän mäntieni merkkejä jos nistä sais jotai lisä infoa.
ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:
Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.
ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:
Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.
vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:
Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.
Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.
onkos sillä sitten jotain merkitystä,koska ensi rekisteröity?
en nyt muista koska se oli,mutta mitäs se sitten meinaa jos käyt.otto.pv.
00.00.87 ja ensirekisteröinti esim 11.11.87? käsitinkö oikein että tuossa tapauksessa riittäisi tehomittaus ja katti?
mulkoilin tänään niitä mäntiä mutta niistä ei selvinnyt oikeestaa mitää.taitaa olla ihan vakio männät?männän päällä iso numero 2 ja nuoli vieressä ja sitten oli n.1mm korkusilla numeroilla muistaakseni 835 tuota kakkosta vastapäätä
en nyt muista koska se oli,mutta mitäs se sitten meinaa jos käyt.otto.pv.
00.00.87 ja ensirekisteröinti esim 11.11.87? käsitinkö oikein että tuossa tapauksessa riittäisi tehomittaus ja katti?
mulkoilin tänään niitä mäntiä mutta niistä ei selvinnyt oikeestaa mitää.taitaa olla ihan vakio männät?männän päällä iso numero 2 ja nuoli vieressä ja sitten oli n.1mm korkusilla numeroilla muistaakseni 835 tuota kakkosta vastapäätä