Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jaakko85 kirjoitti:
Ei siellä miljoonia maksavista osista ollut puhetta.
Noh.. miten vaan mutta wisecoista kuitenkin joiden hintaero mahleihin on aika kova.. Tosin wisecothan nyt kestääkin aivan toisella tavalla ja ovat takomännät toisin kuin kuplan mahlet.
Eniten tuolla juuri huvittikin muutaman "asiantuntijan" komentit, mutta enpä niistä viitsi täälä höpistä...
Paljon puhutaan "kuplan mahleista" mutta niitä Mahleja saa takomäntinäkin joiden pitäis kestää kyllä turbo käytössäkin.
Ja väärillä seoksilla ym. ym. saa rikki wisecotkin.
toi oma millä on ajettu toi 50 on noi kuplan mahlet ja tossa turbossa on takomahlet.
oikeastaan mitään muuta eroa niissä ei ole kuin hinta, samalla lailla takomahlet täytyy laitta normi koneissa "väärin"(en tarkota nyt sileetä puolta alas) päin eli nuolet vauhtipyörään päin
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Minkäshintaisia nämä cossun orggis männät on? Mahlen 92mm Takomäntäsarja maksaa 210e. Onko kellään välikoppaa turbokoneella olisiko mahdollista saada kuvia?
kyllä noi "tako" mahlet vuoden kestää hyvinki, ja varmasti paremminku vakiot, vaikka mikä guru tahansa niitä oliski sorvannu... itellä meni kolme vakio mäntää kans halki
http://www.lautamakimotorsport.fi <- ovat ilmeisesti hinnasta päätellen samat mitä tuolta löytyy, eli epäilisin sitä takoa. Samapa tuo mulle on mitä muut koneisiin laittaa, ite luotan mieluummin vaikka orig mäntään kun nuihin.. kuplaan tarkoitettuihin mäntiin jotka on tarkoitettu johonkin ~100hv peliin
No joko cossun orkkismännät (käytetyt) tai sitten wisecot. Aika näyttää ostanko kumpiakaan
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi <- tuolla foorumilla, myyntipalstalla on sillontällöin cossun veivejä ja mäntiä myytävänä, kannattanee seurailla.
P.S. Cossun vakio mahlet luultavasti kestää sen mitä oot koneesta tehoja ottamassa, vaikka vähän nälkä kasvaisikin.. Kyllä vakiomännät kestää yli 200hv niinkuin nuo kuplan männätkin eriasia vain kauanko.
tästä topicista(samoin monissa muissa) on kaveraitten kanssa saatu jo moneen kertaan aika hyvät naurut kun on luettu. mahle sitä mahle tätä ja ei kestä kun mopossa
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
evolution kirjoitti:joo-o ei voi muuta kun nauraa enään tätä touhua.
tästä topicista(samoin monissa muissa) on kaveraitten kanssa saatu jo moneen kertaan aika hyvät naurut kun on luettu. mahle sitä mahle tätä ja ei kestä kun mopossa
evolution kirjoitti:joo-o ei voi muuta kun nauraa enään tätä touhua.
tästä topicista(samoin monissa muissa) on kaveraitten kanssa saatu jo moneen kertaan aika hyvät naurut kun on luettu. mahle sitä mahle tätä ja ei kestä kun mopossa
No nyt kun alettiin niin heitetääs galluppi. Millä tehoilla porukat on täälä mahlen mäntiä saanut hajalle? Mistä ne mahlet hajosi?
Millainen kokoonpano muuten koneessa? Mille kierrosluvulle rajotin asetettu vai oliko sitä ollenkaan?
Paskapuheet siitä että mahlet ei kestä kuin 100hv voidaan nyt kyllä heti unohtaa..
s.o.h.c kirjoitti:
No nyt kun alettiin niin heitetääs galluppi. Millä tehoilla porukat on täälä mahlen mäntiä saanut hajalle? Mistä ne mahlet hajosi?
Millainen kokoonpano muuten koneessa? Mille kierrosluvulle rajotin asetettu vai oliko sitä ollenkaan?
Paskapuheet siitä että mahlet ei kestä kuin 100hv voidaan nyt kyllä heti unohtaa..
Kuten aikasemmin jo on todettu mahleja saa moneen pannuun, ja niitä silloin tietysti on myös erikestoisia (esim ne cossun vakiomännät, is:n vakiomännät jne jne) . Ja en väittänyt etteikö ne kestäisi yli sataa heppaa, en kestää varmasti jopa kolmekin. Pidetäänkös samalla galluppi monellekko on tärkeää että moottori on mahdollisimman pitkäikäinen ?
lueppa uudelleen omat kirjoitukset, vaikka ei ihan suoraan olekaan niin kyllä asia aika selvästi oon kirjoitettu
http://www.lautamakimotorsport.fi <- ovat ilmeisesti hinnasta päätellen samat mitä tuolta löytyy, eli epäilisin sitä takoa. Samapa tuo mulle on mitä muut koneisiin laittaa, ite luotan mieluummin vaikka orig mäntään kun nuihin.. kuplaan tarkoitettuihin mäntiin jotka on tarkoitettu johonkin ~100hv peliin Wink
sitä paitsi mahle lukee kaikissa ohc:n männissä
ja mikä vitun asia tekee siitä MAHLEilla rakennetusta koneesta niin saatanan heikon perusteluja myös ja nyt ei riitä pelkkä kupla selitykseksi
aivan varmasti noi mahlet kestää enemmän kuin jotkin 200tkm poljetut kosan männän rohjot
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Itse taidan taipua noiden mahlejen puoleen koska haluan uudet männät ja sitä kautta kestävyyttä. Onko 1.6 sierran e-mallin koneessa ollut vakiona F-kanget? Purettiin koulussa yks 1.6 kone ja siinä oli F-kanget.
Jotta saisin minäkin pahoja silmäyksiä niin avaan sanaisen arkkuni,
Eli on mahleja ja mahleja, toisin sanoen jokkiskuplan cifa mahlet ei kestä juuri mitään, varsinkaan jos konetta kierrätetään(muistaakseni Kuuranne antoi pojille ralliescoon ohjeeksi max.5 kisaa ja vaihtoon). ja sitten on ihan oikeita tako mahleja jotka on varmasti kestäviä esimerkiksi juuri cosworthin orkkis männät ja ihan turha ruveta ehjää käytettyä cosan mäntää edes vertaamaan muovailuvahasta ja savesta dreijattuihin cifa mahleihin vaikka olisi miten uudet tahansa.
edit: E-maxissa on samat, tai ainakin samoilla mitoituksilla levat kampura ja veivit, tuo empiminen siitä etten ole numeroiden perusteella tarkastellut asiaa
mahlet tuli moottorikoneistus ojalan kautta(kai se jostain ne tilas) hintoja en edes kyselly, alakerta makso koneistettuna, männillä ja laakereilla n.1000e
tehoja mitattiin alkukesästä alkuperäisellä is-ruiskulla 134kw ja 270nm @ 0.4bar
nyt on toi megasquirt paikoillaan mutta sillä ei ole ehditty vielä penkkiin kun meni koko kesä siinä että saatiin toimimaan kunnolla, mutta keväällä olis tarkotus mennä penkkiin katsomaan mitä saadaan ulos(alle 3 sadan hepan en lähde rullilta pois)