Escortin ajon estolaite.

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Olisikohan taas vaihteeksi ne surullisen kuuluisat kylmäjuotokset :wink:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

On tai sitten ei? :shock: Meillä pelitti kylmänä ja kuumana, mutta "puolilämpimänä" ei, kylmäjuotoshan saattaa toimia kylmänä jos ei ole täysin "pimeä" mutta lämpimänä vastus on liian suuri! :roll:
-JH
Viestit: 27
Liittynyt: 11 Marras 2005 20:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -JH »

Jos on kyse kylmäjuotoksista tai joutokset irtoavat niin senhän voi itsekkin korjata, jos ne saa suosiolla esille ja auto sellaisessa paikassa missä sitä voi rempata.
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Oma mielipiteeni kyseiseen ongelmaan on että yksi vian aiheuttaja voisi olla tärinä.

Sisällähän siinä sulakeboksissa on kaksi tai kolme piirilevyä päällekkäin juotettuna päällekkäin ja etummaisessa osassa on sulakkeet kiinni.

Tällainen kerrosvoileipä ei voi kestää tärinässä, ettei jokin juotoksista ala irtoamaan.

Toisena syynä voisin pitää mahdollista latausjännitteen alenemista, jolloin virran tarve kasvaa ja juotokset sulavat heikoimmista kohdista.

Tällaista epäilin omassa Escossa 1.8d vm-95, kun jouduin 2 kertaa tinailemaan boksin sisuksia kuntoon. Vian aiheuttajaksi epäilin sittemmin löytynyttä latauskaapeli vikaa.

Laturilta akulle menevä kaapeli on suojakuoren sisällä ja siinä on kaksi johtoa ja molemmat olivat melkein poikki. Vika ei näy kaapelissa päällepäin vaan suoja piti kuoria ja sitten taivuttaa niin näki ettei siellä montaa ehyttä karvaa enään ollut.

Korvasin latausjohdon RIITTÄVÄN paksulla johdolla ja tämän korjauksen jälkeen ei sulakeboksia tarvinnut enään tinailla.
Fix Or Repair Daily
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ja yleismittarilla äkkiä tarkistaa toimiiko laturi hyvin. Akun jännitteen pitäisi käydessä olla päälle 14v.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tällaista epäilin omassa Escossa 1.8d vm-95, kun jouduin 2 kertaa tinailemaan boksin sisuksia kuntoon. Vian aiheuttajaksi epäilin sittemmin löytynyttä latauskaapeli vikaa.
Olikos tuossa useampi (3?) piirilevyä päälekkäin? Miten sait ne auki ja ehjänä takaisin? :shock:
Monkelo
Viestit: 244
Liittynyt: 12 Marras 2005 13:10
Paikkakunta: S-järvi

Viesti Kirjoittaja Monkelo »

Suurin työ on ottaa se boksi pois ja merkitä releet ja hyppylangat ja tulevat johdot boksissa ennen avausta.

Digikuva on hyvä mutta tussilla kannattaa merkitä releet ja hyppylankojen paikat. Sulakkeet joutuu myös poistamaan.

Sitten pitää väännellä muovikuoret pois pietä meisseliä apuna käyttäen.

Sisäinen rakenne on periaatteessa yhtenäinen piirilevy, jonka koko on levitettynä sen boksin levyinen ja lähemmäs metrin pitkä.

Piirilevy on katkaistu 3 osaan, ehyeksi on jätetty vain levyllä olevat johteet. Piirilevy on taitettu sitten näistä katkokohdista päällekkäin ja tinailtu yhdystapeilla päällekkäiseksi rakenteeksi, tilan säästön vuoksi.

Korjaus tinailu ei tietenkään onnistu helposti kuin niihin piirilevyn osiin jotka ovat näkyvällä puolella. Kertaakaan vika ei kuitenkaan ollut siellä piirilevyjen välissä, joten tinauksia ei tarvinnut purkaa, eikä se olisi enään ollut kannattavaakaan.
Fix Or Repair Daily
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Nuin minäkin järkeilin ja luovutin "sisuksen" tutkimisen. Ostin suosiolla varalta uuden, 130€, mutta elämä on! :x Toisaalta vanha voi olla kyllä ehjäkin! :D
krissy

Avainongelma?

Viesti Kirjoittaja krissy »

Kysynpä tämän triidin jatkoksi, kun ongelma on samansorttinen kun muillakin kirjoittajilla.

Ostin -96 Escortin, mukana tuli 3 avainta, yksi punaisella pisteellä varustettu ja 2 muunlaista. Pääavaimesta ei mitään tietoa missä on. Myyjä sanoi että startissa vika kun ei aina käynnisty, mutta ollaan päätelty että vika on kyllä ajonestojärjestelmässä. Nimittäin kun avaimen laittaa lukkoon ja starttaa, useimmiten ledi alkaa vilkkua mikä merkinnee sitä että ajonesto ei tunnista avainta ja kytkeytyy päälle.

Hassua tässä on, että se punaisella merkitty avain käynnistää auton aina, mutta se ei käänny virtalukossa kun hyvin harvoin, tökkäsee vaan. Muut 2 avainta pyörähtää oikein kauniisti mutta ei yleensä käynnistä autoa. Virtalukko myös tuntuu jotenkin "löysältä" ja avaimet jonkin verran kuluneet.

Kysysin tän pitkän alustuksen jälkeen seuraavaa: luuletteko että auttaisi jos vain teettäisin uuden masteravaimen, sillä kai saisi koodattua nuo 2 lukossa pyörivää avainta sitten? Vai onkohan virtalukossakin vikaa, minkä takia tuo yksi avain ei ees pyörähdä? Kysyin tänään uuden avaimen hintaa tosta Hertsikan Ford-liikkeesä ja hintaa tulee rapeat 150€ :shock: Toki senkin mieluusti maksaa jos vaan tietää että sillä vika korjaantuu.
Vastaa Viestiin