Mondeon turvavyömuistutin ei jätä mua rauhaan!
Mondeon turvavyömuistutin ei jätä mua rauhaan!
No Stockallehan tuo 2002 farkku menossa on, mutta jos jollain olis sama probleemi ollu, ni voishan se tulla korjaamosta noppeemin ulos...
Eli näitä tosi mukavia "toisaikaisia" ongelmia: kylmänä (joskus myös lämpimällä ) se turvavyövalo vilkkuu ja ärsyttävä piipitys pitää peittää poppia soittamalla. Siis kuskin penkillä 90 kilonen persé, pelkääjän paikka tyhjä. Viimeks aamulla se piipitti ekat 5 kilsaa, sitten se oli jossain vaiheessa sammunu.
Haastavan onkelmasta tekee se, että manuaalissa mainittu temppusarja, jossa avataan ja suljetaan tietyssä järjestyksessä noita vöitä, ei tunnu toimivan. Eli ei tee mitään.
Noh, jos joku on törmännyt vastaavaan, ja saanut vian korjattua, niin kiitollisna vastaanotetaan kikkakolmosia.
Ja kerrottakoon vielä että kyseessä eka Ford, pari kilsaa alla, ja wanhana Peugeot-kuskina luulin, että nää ongelmat olis kaikki jo tilastotieteellisesti osuneet pösöihin...
Eli näitä tosi mukavia "toisaikaisia" ongelmia: kylmänä (joskus myös lämpimällä ) se turvavyövalo vilkkuu ja ärsyttävä piipitys pitää peittää poppia soittamalla. Siis kuskin penkillä 90 kilonen persé, pelkääjän paikka tyhjä. Viimeks aamulla se piipitti ekat 5 kilsaa, sitten se oli jossain vaiheessa sammunu.
Haastavan onkelmasta tekee se, että manuaalissa mainittu temppusarja, jossa avataan ja suljetaan tietyssä järjestyksessä noita vöitä, ei tunnu toimivan. Eli ei tee mitään.
Noh, jos joku on törmännyt vastaavaan, ja saanut vian korjattua, niin kiitollisna vastaanotetaan kikkakolmosia.
Ja kerrottakoon vielä että kyseessä eka Ford, pari kilsaa alla, ja wanhana Peugeot-kuskina luulin, että nää ongelmat olis kaikki jo tilastotieteellisesti osuneet pösöihin...
mutku
mutku tahtoo et pirssi toimii niinku fiksu ingenjööri on sen suunnitellu.
jos rupee myöhemmin jurpppimaan se piipitys, niin kyllähän sen pois saa sillä konstilla mikä on manuaalissa kerrottu.
btw, meni sitten se koko turvavyökiristin/airbag ohjausyksikkö uusiksi, hintaan 250 equadoria. ei tosin mun pusseista, vaan autoliikkeen
ja samalla vaihdettiin termostaatti, kun montsu oli aamulla vähä kolea.
kraist mikä hinta! kuka hullu keksii sähköisesti säätyvän termostaatin? yli sata ecua!
jos rupee myöhemmin jurpppimaan se piipitys, niin kyllähän sen pois saa sillä konstilla mikä on manuaalissa kerrottu.
btw, meni sitten se koko turvavyökiristin/airbag ohjausyksikkö uusiksi, hintaan 250 equadoria. ei tosin mun pusseista, vaan autoliikkeen
ja samalla vaihdettiin termostaatti, kun montsu oli aamulla vähä kolea.
kraist mikä hinta! kuka hullu keksii sähköisesti säätyvän termostaatin? yli sata ecua!
ei auttanu...
Juu ei auttanu airbääg-boksin vaihto. seuraavaksi vaihtoon koko mittaristo!
Nollaantuukohan kilometrit samalla Niitä on mukava selitellä autoa myydessä...
Voi foorttia. onkohan taivaspaikka jo mun? neljättä kertaa menossa siis stockmannille valohoitoon...
Nollaantuukohan kilometrit samalla Niitä on mukava selitellä autoa myydessä...
Voi foorttia. onkohan taivaspaikka jo mun? neljättä kertaa menossa siis stockmannille valohoitoon...
no näköjään ohjelmoivat wanhat lukemat uuteen mittariin
ja sen lisäksi mittariston vaihtaminenkaan ei auttanut!
ei jumaleissön! eli tähän mennessä Mondeon tarinassa seuraavanlaista
hoitokerta 1: kiristettiin liitoksia, vähä crc:tä sinne tänne, ei apua
hoto 2: vaihdettiin turvavöiden soljet, korjattiin yksi johtosarjan piuha: ei auttanut
hoito 3: vaihdettiin airbag/turvavyökiristin boksi: no luck
hoito 4: vaihdettiin koko mittaristo: ei auttanut
hoitosuunnitelma 5: tilataan jostain tehtaalta saakka yli tonnin (!) johtosarja, puretaan puoli autoa, että sen saa vaihdettua jne.
uskomaton juttu kertakaikkiaan. jäppiset on vissiin yli 20h jo pistäny työtä tuohon, ja yhä se vithun piipitys jatkuu ja valot vilkkuu.
no, jospa jonain päivänä
ei jumaleissön! eli tähän mennessä Mondeon tarinassa seuraavanlaista
hoitokerta 1: kiristettiin liitoksia, vähä crc:tä sinne tänne, ei apua
hoto 2: vaihdettiin turvavöiden soljet, korjattiin yksi johtosarjan piuha: ei auttanut
hoito 3: vaihdettiin airbag/turvavyökiristin boksi: no luck
hoito 4: vaihdettiin koko mittaristo: ei auttanut
hoitosuunnitelma 5: tilataan jostain tehtaalta saakka yli tonnin (!) johtosarja, puretaan puoli autoa, että sen saa vaihdettua jne.
uskomaton juttu kertakaikkiaan. jäppiset on vissiin yli 20h jo pistäny työtä tuohon, ja yhä se vithun piipitys jatkuu ja valot vilkkuu.
no, jospa jonain päivänä
No sanotaan nyt kerran vielä, että kun itellä ei oo penniäkään kiinni tossa, niin haluan, että Fjuurd toimii, niinkuin on alunperin suunniteltu.
Sullahan on VesQ ihan auto"korjaajan" asenne
Kun ei osaa, niin kätketään vika...
Uutta tietoa sen verran, etteivät kuulemma saa testerillä yhteyttä GEM?yksikköön, vai mikäs se airbäägejä yms. kontrolloiva onkaan...
Sullahan on VesQ ihan auto"korjaajan" asenne
Kun ei osaa, niin kätketään vika...
Uutta tietoa sen verran, etteivät kuulemma saa testerillä yhteyttä GEM?yksikköön, vai mikäs se airbäägejä yms. kontrolloiva onkaan...