Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
jääkö teillä nokka pyörän ja sen ajoitus pellilevyn väliin rakoo??? itellä on pari milliä... oon kattellu että jokku on laittanu nokka pyörän toiste päin.
toivottavasti joku tajus.
Juu jos nokkapyörä tai se levy (en muista kumpi) on väärinpäin niin se levy ei puristu siihen väliin ja jää löysälle. Nokkapyörä silleen päin että teksti/numerosarjat on koneeseen päin. Ja levy siten päin että se "kaareutuu" reunoilta koneeseen päin
Oliskos kellään muistikuvaa kuinka paljon asteissa tuolla käänämisellä pystyy muuttamaan ajoitusta kun laittaa hampaan verran ennakkoa/myöhäisemmälle ?
Yksi hammas nokkapyörässä on jotain 10 asteen luokkaa. Ja huhun mukaan vaihtamalla apuakselin (virranjakajan) pyörän ja nokkapyörän paikaa ajoitus muuttuu puoli hammasta eli n.5astetta. Näillähän saa ajotuksen jo + - 2.5 astetta kohdalleen.
tane kirjoitti:jääkö teillä nokka pyörän ja sen ajoitus pellilevyn väliin rakoo??? itellä on pari milliä... oon kattellu että jokku on laittanu nokka pyörän toiste päin.
toivottavasti joku tajus.
mulla nokka ei onneksi jää pyörän ja sen ajotuspellilevyn väliin. ei edes paria milliä...
joojoo. anteeksi. oli ihan pakko alkaa kielipoliisiksi..
ainiin. ohc:n nokkaa ei saa tehtyä pyörästä.
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)