Cortina 2.0 OHC virityspulma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ahqtb

Cortina 2.0 OHC virityspulma

Viesti Kirjoittaja Ahqtb »

Elikkäs koneessa on tällä hetkellä 2mm laskettu kansi, imu- ja pakosarja kohdistettu kanteen ja kanavat muutenkin siistitty, venttiilit muotoiltu, vauhtipyörä on mallia kevyt ja kaasarina pelaa weberin kaksikurkkuinen. nokka-akseli on ruiskukoneesta. mikähän olisi seuraava siirto, peltisarja? tuplat? kertokaa kokemuksia ja suosituksia :D
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Peltipakosarja varmaankin olisi järkevää laittaa melkein ensalkuun.
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Onkohan toi ruiskun nokka kovin hyvä? AInakin "virinokissa" ruisku ja kaasari profiilit on erikseen. Eroa en tiedä, mutta veikkailtiin, että ruiskulla ventiilin sulkeutumisen voi tehdö jyrkemmin kuin kaasarilla, koska nopea paineen muutos saattaisi sekoittaa kaasarin virtausta. Tuo on siis vaan arvaus.

Toisaalta vakio nokka ei liene kauhean raju muutenkaan.

Varmaan tuplakaasarit ovat paikallaan. Hintavia vaan ovat. Veikkaisin, että tuo vakio Weber ei ole paras mahdollinen. Muutenkin varmaan kannattaisi sijoittaa vähän rajumpaan nokkaan, ainakin kaasarien vaihdon yhteydessä.
Vastaa Viestiin