Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Söörtsiä on tullut käytettyä kyllä mutta kysytään nyt vielä kerran.
Eli vaatiiko toimenpiteitä/voiko pitää normaalina jos se 94vm. 1.8 zetekki käy kuin diisseli kun autolla on ajettu 230 000
Onko siinä Fortessa mitään järkeä tähän, ja mitä sillä käsittely maksaa??
Pakko vielä kysyä kerran kun noissa vanhoissa keskustelu jäi "puolitiehen".
Kiitoksia vastauksista ja etenkin näiden 1.8:en omistajien kommentteja kaivataan.
-94 esco samalla koneella ja kalkattanut ties kuinka kauan, puoli tuntia lämmitystä talvella ja aina on lähtenyt (ilmankin).. kilsoja 311 tkm. ajettu ties millä öljyillä, mutta vaihdettu säännöllisesti kuitenkin kuulemma. nyt on Mobil 5W30 "zetec öölit", edellisen omistajan jäljiltä Valvolinet
Onhan nuo tosiaan lähtenyt käyntiin ilman lämmitystäkin vaikka pakkasta yli 30, ääni vähän häiritsee ja meinaa karata naapurin tontille kun laatikko niin jäykkä mutta jarru auttaa asiaa! 8)
kyllä lähtee jos on paikat kunnossa...
sierrakin lähti vaikka konehuoneesta kuulu
sellanen lupaava VOU...VOU...VOU...
ja sitten Proooom... kiekat tappiin niin rupes käymään hyvin..
miksköhän se kone hajos..
(oli laakerit ihan paskana ja männässä reikä..)
oljy pyroli:n 10w30...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
^
Hmm, +5e öljystä -500e koneremontti, ei edes plusmiinus nolla
Monteonisti kirjoitti:Onhan nuo tosiaan lähtenyt käyntiin ilman lämmitystäkin vaikka pakkasta yli 30, ääni vähän häiritsee ja meinaa karata naapurin tontille kun laatikko niin jäykkä mutta jarru auttaa asiaa! 8)
Sitä kytkintähän saa ja pitäisi painaa pohjaan startatessa, jaksaa konekkin pyöriä paljon herkemmin kun ei ole jäykät öljyt jarruttamassa laatikkoa
ft79 kirjoitti:kyllä lähtee jos on paikat kunnossa...
sierrakin lähti vaikka konehuoneesta kuulu
sellanen lupaava VOU...VOU...VOU...
ja sitten Proooom... kiekat tappiin niin rupes käymään hyvin..
miksköhän se kone hajos..
(oli laakerit ihan paskana ja männässä reikä..)
oljy pyroli:n 10w30...
Huh huh...
Ihanko tietosen riskin otit? Mä käytän aina talvisin -87 Corollassani synteettisiä 5W- öljyjä.. tossa Fiestassa on osasynteettiset 10W-40 ölpät..mut on talvella lähes aina johdon päässä.
Sitä kytkintähän saa ja pitäisi painaa pohjaan startatessa, jaksaa konekkin pyöriä paljon herkemmin kun ei ole jäykät öljyt jarruttamassa laatikkoa
Oli kytkin pohjassa mutta vaati jarrun myös ettei mennyt naapurin tontille ennenkuin loota lämpeni!
Vaihdoin automaatit laatikkoon kun on halvempaa kuin synteettinen ja oli kuin kesäkelillä myös talvella. Alko hirvittään yhden talven jälkeen josko ei tykkää automaateista, sain lisäksi ristiriitaista tietoa niiden sopivuudesta, joten vaihdoin tilalle täyssynteettiset, pelitti nekin. 8)
..kyllä itse asiassa on ihan tuttua että manuaali tahtoo edetä
..tosin just sillon kun sitä kytkintä painaa kylmässä ilmassa pohjaan kun starttaa.
jos laatikko on vapaalla niin ei tietenkään liiku mihinkään,mutta ei jaksa välttämättä startata.
kunnosta ja öljyistä tosiaan aika pitkälle riippuen.
ja akusta..muttei iineksestä.
pakkanen panee ja ruoste raiskaa
joskus on käyny mielessä että hittoon kaikki laatikkoöljyt ja pari pakettia Keijua tilalle talveksi
Siis kyllä se pakkasella lähtee pyrkimään liikkeelle jos on jäykät öljyt laatikossa ja kytkin ylhänä ja vapaalla. Mutta jos kytkin on pohjassa niin siellä ei pyöri mikään muu kuin kone
kyllä mulla vaan on yrittäny siinäkin vaiheessa
hankala pitää kytkin pohjassa ja painaa toisella jalalla yhtä aikaa kaasua ja jarrua..capella ja taunus on molemmat tehny tuon,ja voit uskoa että sen muistaa
On kyllä itselläkin kokemuksia kun kerran 30 pakkasella ekkerin täräytti lohkosta käymään, kävi ihan nätisti ryypyn kannsa about 2500rpm ja sitten puolivahingossa lipsahti kytkin ylös, hyökkäsi aika terävän tuntuisesti lumipenkkaan. Siinä sitten laatikon lämmetessä kaivettiin lunta eturenkaiden edestä jotta pääsi lievään ylämäkeen peruuttamalla lähtemään
VesQ kirjoitti:No käsijarruhan on sitten sitä varten:D
onhan noitten kanssa tosiaan saanu tapella,ja käsijarrusta on hyötyä jos se toimii..sitten jos on kortin hiljattain saaneena ajellut jokusia kilometrejä kässäri päällä,niin se teho ei ole välttämättä ihan parhaimmillaan
Niin ja sitä vielä että tuohan pitää tuota ääntä kokoajan, kylmänä vielä kovempaa vaan. Tuli muuten 5 tutulta kysyttyä että onko bensa vai diisseli kun eivät olleet autoa ennen nähneet ja 4 sanoi että diisseli
IceQL kirjoitti:Niin ja sitä vielä että tuohan pitää tuota ääntä kokoajan, kylmänä vielä kovempaa vaan. Tuli muuten 5 tutulta kysyttyä että onko bensa vai diisseli kun eivät olleet autoa ennen nähneet ja 4 sanoi että diisseli
Niin,onhan täällä jo todettukin,
mutta kylmänä kolina kuuluu tosiaan
ykköskoppasen Mondeon ominaisuuksiin.
Sämpylä Mondeossa 97---->,
ongelma poistunut männän helmojen
erillaisten pinnoituksien ansiosta.
Pitää korjata aikaisempaa lausumaa!
Eihän se kytkin pohjassa tietenkään lähtenyt mutta jos löysäs kykimen ja ei painanut jarrua niin lähti. Hankala rapata laseja samalla kun painaa jarrua, kässäri ei auta liukkaalla!
Tosiaan juu, taas yksi syy miksi etuvetoa en kannata . Antaa käydä ensin vähän aikaa kytkin pohjassa ja sitten pitää hetken vielä jarrulla paikallaan niin luulisi jäykemmätkin öljyt notkistuvan kohtuu nopeasti, tai sitten ei